fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל: סיכום משחקי סוף השבוע

לאומית: הפועל עכו ממשיכה לאכזב. סיימה משחק ליגה 11 ברציפות ללא ניצחון ורגע לפני פתיחת משחקי הפלייאוף התחתון, החמירה את מצבה בתחתית * ליגה ב': כרמיאל איבדה את מקומה בפסגה, ניצחון חשוב למעלות, רצף הניצחונות של בית"ר נהריה נקטע * ליגה ג': תבוסות כואבות להפועל שלומי ולהפועל נהריה
מכבי סקציה מעלות חוגגת את ניצחונה על טמרה | צילום: עידן כפיר

הפועל עכו (לאומית)

הפועל עכו החמיצה הזדמנות לקטוע שרשרת של עשרה משחקים ללא ניצחון ליגה כשסיימה את מפגשה הביתי נגד הפועל רעננה בתיקו, 2:2, מאכזב. היה זה משחק שנעל את הליגה הסדירה והשלים להפועל עכו המתדרדרת משחק ליגה 11 ללא ניצחון, שהותיר את הקבוצה במקום ה-14 בטבלה, מקום ממנו הולכים למשחקי מבחן נגד הירידה לליגה א'.

הפועל עכו יכולה לבוא בטענות רק לעצמה על איבוד הניצחון ומי שלא פחות אשם בכך הוא הצוות המקצועי הכולל את המאמן אלי כהן ועוזרו איתי מרדכי. הפועל עכו פתחה מצוין את המפגש וכבר בדקה ה-18 עלתה ליתרון. ערן ביטון הגביה כדור חופשי לעומק הרחבה ויובל אורן, התרומם מעל הגנת רעננה ומקרוב נגח לפינה ופנימה, 0:1 לעכו. שער השוויון של האורחים הגיע משום מקום. בדקה ה-30 ניצלה רעננה חוסר תיאום ובלבול בהגנת עכו כדי לכבוש מקרוב ולאזן ל-1:1.

עכו הגיבה מהר ובדקה ה-33 החזירה לעצמה את היתרון. ביטון הוציא התקפה מתפרצת מהירה, מסר ליובל אורן, שהגביה לרחבה. זאהי אחמד נדחף ברחבה וסחט פנדל. עומר בוארון דייק מהנקודה הלבנה וחגג שער בכורה שהעלה את קבוצתו ליתרון שני במשחק, 1:2 לעכו. במחצית השנייה התאזנו מעט הכוחות עד שבדקה ה-60 הגיע חילוף תמוה ביותר, ששינה את מהלך המשחק. ביטון יצא ובמקומו נכנס המגן אוהד אלביליה.

מרגע זה, איבדה הפועל עכו את מרכז השדה ונסוגה להגנה. בונקר מהדקה ה-60, בבית, נגד הפועל רעננה, כשאתה מוביל ביתרון, 1:2? לא מובן. בדקה ה-80, אחרי לחץ בלתי פוסק על השער העכואי, השיגה רעננה את השוויון המיוחל, 2:2. להפועל עכו עוד ניתנו שתי הזדמנויות להשיג הכרעה, אבל גל קעטבי ורז טוויזר, לא היו מרוכזים ומספיק חדים כדי לכבוש. בסיום המשחק, ולראשונה העונה, גם נשמעה ביקורת קשה ונוקבת על ניהול המשחק של המאמן אלי כהן.

עוזר המאמן איתי מרדכי ניסה לגונן בסיום על החילוף ואמר: "במחצית השנייה זיהינו שהפועל רעננה ביצעה חילופים התקפיים, והיינו חייבים להגיב בהכנסת שחקן הגנה נוסף שיעבה את החלק האחורי. פתחנו טוב את המשחק, נלחמנו והשחקנים באו עם אנרגיות. כל מי ששיחק, גם המחליפים, תרם את חלקו. במחצית השנייה באופן טבעי חשבנו יותר על הגנה ולמרות שרעננה תקפה יותר דווקא אנחנו היינו קרובים פעמיים לכבוש. אנחנו מסופקים מהנקודה שהשגנו אבל מאוכזבים מכך שלא ניצחנו כי הגיע לנו לנצח".

לקראת משחקי הפלייאוף שיחלו בסוף השבוע הקרוב אמר מרדכי: "כל משחק הוא כמו גמר ואנחנו חייבים להוציא נקודות. נצטרך לדעת להתמודד עם הלחץ, להתכונן כמו שצריך ולדעת גם להכריע משחקים ולנצח. יש לנו קבוצה טובה ואני בהחלט אופטימי".

תחתית טבלת הליגה הלאומית

  1. מ. ס. כפר קאסם – 35 נק'
  2. הפועל אום אל פאחם – 32 נק'
  3. הפועל עכו – 31 נק'
  4. הפועל פ"ת – 27 נק'
  5. הפועל כפר שלם – 26 נק'

הסיבוב השלישי מתחיל

משחקי הסיבוב השלישי והמכריע בליגה הלאומית, בהשתתפות 8 קבוצות שדורגו בסיום הליגה הסדירה במקומות 9-16, יחלו בסוף השבוע הקרוב. הפועל עכו תפתח את הפלייאוף התחתון במשחק חוץ מול הפועל רעננה (יום שישי, 9 באפריל, שעה 16:00).

המשחקים יתקיימו בשיטת ליגה בת סיבוב משחקים אחד, בסיומה, שתי האחרונות, שתדורגנה במקומות 15 ו-16, ינשרו אוטומטית לליגה א'. הקבוצה שתסיים במקום ה-14, תתמודד במשחק מבחן אחד, שיתקיים במגרש ניטראלי, נגד המנצחת במשחקי המבחן בין שתי הקבוצות שתדורגנה במקום השני בליגה א', במחוזות צפון ודרום.

ליגה ב'

בית א'

מכבי סקציה מעלות, השיגה ניצחון חשוב כשגברה בביתה על צעירי טמרה, 2:3. בדקה ה-26 נקלעה מעלות לפיגור, 1:0, אבל תגובתה הייתה מהירה ובדקה ה-29 היא כבר השיגה את השוויון משער שכבש הבלם סאמר חמדאן. בדקה ה-35 זכו האורחים מטמרה לפנדל, אותו הפכו ליתרון שני במשחק, 1:2. על סף סיום המחצית הראשונה השיגה מעלות שוויון בפעם השנייה במשחק, כשכאדם נמיראת הבקיע ואיזן ל-2:2. בדקה ה-64 השלימה מעלות מהפך כשרמי נחאס, בעט מ-18 מ' כדור חופשי שעקף את החומה וחדר לבין חיבורי הקורות ופנימה, 2:3. עד לסיום השכילו חניכיו של המאמן זאהר פלאח לשמור על יתרונם היקר ולזכות בניצחון ליגה שני העונה, שהעלה אותם למקום החמישי בטבלה עם 7 נקודות.

הפועל עירוני כרמיאל, שלא שיחקה, איבדה את המקום הראשון.

משחקי המחזור הקרוב יתקיימו ביום שלישי (6 באפריל). כרמיאל תצא למפגש חוץ נגד הפועל טובא/זנגריה (שעה 20:30), בעוד מעלות תהיה חופשיה.

בית ב'

בית"ר נהריה הפסידה במשחק חוץ למכבי יפיע, 1:0, וקטעה רצף של שלושה ניצחונות רצופים. השער היחיד במשחק הובקע בדקה ה-47 וכל ניסיונותיה של נהריה להשיג שוויון, לא צלחו. ההפסד הנחית את בית"ר נהריה למקום השמיני בטבלה, שמוביל למשחקי מבחן נגד הירידה לליגה ג'. לנהריה 10 נקודות, בעוד שלקבוצה שמעליה, בני ממב"ע הגליל והגולן 11 נקודות.

אחי עכו הובסה במשחק חוץ על ידי מוליכת הטבלה, איחוד בני שפרעם, 4:0. המחצית הראשונה עוד הייתה שקולה כשהמארחים משפרעם מצליחים לפרוץ את השער העכואי פעם אחת בלבד, בדקה ה-31. במחצית השנייה הוגבר הלחץ ושפרעם מצאה את הרשת שלוש פעמים נוספות, בדקות 70, 81 ו-90. אחי עכו סיימה את המשחק בעשרה שחקנים אחרי שקאסם בשיר ספג בדקה ה-89 כרטיס צהוב שני והורחק.

ביום שלישי (6 באפריל) יתקיים מחזור משחקים נוסף. בית"ר נהריה תארח במגרשה את בני ממב"ע הגליל והגולן (שעה 15:00). אחי עכו תצא למפגש חוץ נגד אחווה כפר מנדא (שעה 16:30).

ליגה ג'

הפועל שלומי, ספגה תבוסה קשה וכואבת במשחק החוץ שלה נגד הפועל סמיע, 8:1. חניכיו של המאמן דני וקנין לא הצליחו להחזיק הרבה מעמד מול הפתיחה המוחצת של המארחים וכבר בדקה ה-12 ספגו את השער הראשון. בדקה ה-19 הגדילה סמיע את יתרונה ל-0:2 ובדקה ה-41 עלה היתרון ל-0:3. המגמה נמשכה גם במחצית השנייה. בדקות 53 ו-61 צמח היתרון המקומי ל-0:5. אלמוג אדניה כבש בדקה ה-79 וצימק ל-5:1, אך סמיע המשיכה בשלה והוסיפה עוד שלושה שערים שנכבשו בדקות 81, 84 ו-86. היה זה הפסד רביעי רצוף להפועל שלומי, שמאיישת את המקום השישי בטבלה עם 12 נקודות.

הפועל נהריה, הפסידה בביתה להפועל תרשיחא, 6:3. בר דהן כבש שער מוקדם בדקה ה-8 והעלה את נהריה ליתרון, 0:1. בדקות 14 ו-16 השלימו כבשו האורחים שני שערים מהירים והשלימו מהפך בדרך ל-1:2. בדקה ה-40 היתרון עלה ל-1:3. בדקה ה-42 זכתה נהריה מההפקר בשער עצמי של תרשיחא וצימקה ל-3:2. דקה לאחר מכן הורחק ראמי עלי מנהריה בכרטיס אדום והותיר את קבוצתו בעשרה שחקנים. בדקה ה-55 שוב גדל היתרון ל-2:4. בילאל בירומי, בפנדל מוצלח, כבש לזכות נהריה וצימק ל-4:3. המילה האחרונה היתה של תרשיחא שכבשה בדקה ה-80 וקבעה את תוצאת המשחק. היה זה הפסד שביעי רצוף להפועל נהריה שמדורגת במקום השמיני בטבלה עם 3 נקודות בלבד.

במחזור הקרוב (יום שישי, 9 באפריל) יחל סבב המשחקים השני. הפועל נהריה תארח את האחרונה בטבלה, אבירי כפר סמיע. הפועל שלומי תצא למפגש חוץ נגד הפועל בענה.

 

 

 

לחדשות ספורט בצפון 1 לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות