fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נחשק כמו ניו יורק ונוצץ כמו לאס וגאס

זו כנראה הדרך המדויקת לתאר את הזמר האגדי פרנק סינטרה. במוצאי שבת (מחר) יגיע להיכל התרבות במעלות~תרשיחא הזמר והשחקן אלי גורנשטיין שיופיע עם תזמורת הביג בנד של הוד השרון במופע מחווה לציון יום הולדתו ה~100 של סינטרה. גורנשטיין: "רכשתי את אהבתי לסינטרה מאימא שלי"
אלי גורנשטיין שר סינטרה (צילום: אדם בנימין)
אלי גורנשטיין שר סינטרה (צילום: אדם בנימין)

 

הגיוני להניח, שאין אחד שלא שמע על הזמר האגדי פרנק סינטרה ומכיר לפחות שיר אחד שלו. סינטרה היה זמר פורץ דרך שהשפעתו על הפופ האמריקאי הייתה עצומה, לכן גם זכה לכינוי מר אמריקה. הוא ביצע בצורה מיוחדת במינה ובעיבודים פנטסטיים, את שירי מחזות הזמר היפים ביותר במשך כשישה עשורים.

סינטרה נולד ב~12 בדצמבר 1915, והפך לאחד מהכוכבים הגדולים של המאה ה~20. הוא היה נחשק כמו ניו יורק ונוצץ כמו לאס וגאס _ שתי ערים ששמותיהן נקשרו בשמו. אבל מאחורי "עיניים כחולות" הסתתר אגו גדול שהאופל נגע בו. הוא אהב נשים, הוא אהב גנגסטרים, והוא אהב להתגרות בסכנה. הוא עשה הכל "בדרכו", אבל היא לא הייתה קלה.

הזמר והשחקן אלי גורנשטיין גדל על סינטרה. אמא שלו העריצה אותו עוד כשהייתה נערה והייתה משמיעה תקליטים שלו בסלון הבית. הוא סיפר ל"צפון~1": "סינטרה היה פרפורמר מדהים, רכשתי את אהבתי לסינטרה מאימא שלי. היא ראתה אותו בת"א בהיכל התרבות בשנת 1965, כשאני מקשיב להופעה שלו במיטה, בשידור ישיר ברדיו בגל הקל. בבית, הייתי רוקד לצליל התקליטים שלו בסלון, עד כדי כך שאמא שלי פחדה שאהיה רקדן. גם בסרט 'הלהקה' יש קטע שאני שר את UNDER MY SKIN  הנפלא שלו. עם השנים התעמקתי בשירים שלו, במוזיקה שלו, בניואנסים שלו. סינטרה הוא זמר הפופ הנחשב של המאה ה~20 והיה אגדה עוד בחייו. לימים, ראיתי אותו בעצמי בירושלים בשנת 1975 בבנייני האומה ובניו יורק בשנת 1982".

במוצאי שבת (מחר) יגיע גורנשטיין להיכל התרבות במעלות~תרשיחא למופע מחווה לציון יום הולדתו ה~100 של הזמר האגדי.

אלי גורנשטיין שר סינטרה (צילום: אדם בנימין)
אלי גורנשטיין שר סינטרה
(צילום: אדם בנימין)

על המופע הוא סיפר: "במופע אני מספר סיפורים עליו, על אנשים שעבדו איתו, על המאפיה, על יחסיו למוזיקאים שונים, סיפורים פיקנטיים על הבחורות בחייו ועל מה שהתרחש מאחורי הקלעים של הקריירה המפוארת שלו. אני מופיע עם תזמורת הביג בנד של הוד השרון, תזמורת של כ~17 נגנים בניצוחו של גורי אגמון. השירים והסיפורים שבמופע נבחרו בקפידה, ואני שר להיטים מתוך שישה_שבעה עשורים של הקריירה שלו".

מה ריתק אותך בפרנק סינטרה?

"הוא איש מרתק. הוא היה אייקון, גם זמר, גם שחקן, הוא הוביל חבורת בדרנים ואמנים שונים, היה מחובר לנשיאים שונים וגם למאפיה. הרבה פעמים שואלים למה אדם כל כך מוכשר צריך שהמאפיה תפלס לו את הדרך, ואז מגלים שזה היה טבוע בדמו. לדוגמה, כבר בגיל 17 אמא שלו סידרה לו דרך המאפיה להופיע בניו יורק. המאפיה עזרה לו הרבה אבל הוא גם שילם על זה מחיר, למשל בתקופה המדהימה שלו בלאס וגאס, הוא היה יכול לקבל שיחה ממנהיג המאפיה בשיקגו שהיה שותף איתו במלון SANDS בעיר, ואז ב~03:00 לפנות בוקר הוא היה יורד עם פאה על הראש כדי לשעשע אנשים שמרוקנים את הקזינו והוא היה עושה את זה עד שהאדם היה מפסיד את כל כספו.

הוא דמות מרתקת, חזקה ומאוד משמעותית אצלי. אני שר אותו 18 שנה. אני לא מחקה אותו, אני כן מאוד מושפע ממנו אבל אנחנו אנשים שונים. הרוח שלו שורה עליי ולכן במופע במעלות זה כן יישמע מאוד דומה למקור.

"לתזמורת הביג בנד יש חלק מאוד חשוב במופע, יש לנגנים הרבה מקום להתבטא, ויש לה גם מקום נכבד בעיבודים. אפשר למצוא שם נגנים מכל קשת הגילאים וכולם שם מוזיקאים טובים מאוד. המופע המשולב עם התזמורת מעביר לקהל כמעט את הדבר האמיתי".

אחרי 18 שנה, אתה עדיין מתרגש להופיע עם שירי סינטרה?

"זו תמיד חגיגה עבורי להופיע עם שירי סינטרה. היה לו טעם טוב בבחירת שירים. מבחינתי לשיר סינטרה זה לשיר את השירים היפים בתבל, לשיר את מיטב התרבות האמריקאית, ואת ספר השירים האמריקאי שמכיל בעצם את הבסיס לכל מוזיקת הפופ".

הערב הנוסטלגי והמרגש יתקיים מחר, בשעה 21:00 בהיכל התרבות במעלות~תרשיחא. כרטיסים בטלפון 9573050~04.

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות