fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: שכונת עמידר מעלה הילוך מול הכללית

התושבים מבקשים להשוות את תנאיהם לשכונות אחרות בעיר. הכללית בודקת
איילה אלטית עם תושבת השכונה. צילום: ליאת אבוחצירה בן דרור

תושבי שכונת עמידר החליטו להעלות השבוע הילוך במחאתם כנגד קופת חולים כללית, שלא מאפשרת רכישת תרופות בהסדר בבית המרקחת הסמוך למרפאת הכללית המחודשת. כפי שדיווחנו בשבוע שעבר, כל הקופות הממוקמות במרכז המסחרי אלון בעמידר יצרו הסדר רכישת תרופות עם בית המרקחת "בריאות והומיאופטיה" הצמוד, פרט לכללית.

כזכור, בשבוע שעבר מסרה קופת חולים כללית לצפון 1 כי "החלטה על פתיחת בית מרקחת במרפאה, או על הסכם עם בית מרקחת פרטי, מבוססת על מכלול רב של שיקולים. מבדיקות חוזרות שערכנו, לא קיים כיום צורך בהתקשרות עם בית המרקחת הנ"ל וכאמור, למבוטחינו באזור יש מענה מקיף וזמין. כמובן, שככל שיתעורר צורך כזה בעתיד, נפעל בהתאם".

תושבי השכונה, בהובלתה של איילה אלטית יצאו אתמול (ראשון) למחאה מחוץ להנהלת מרפאת הכללית בנהריה והפעם אף קראו לראש עיריית נהריה, רונן מרלי, להתערב למען תושבי השכונה. אלטית קראה אתמול לראש העירייה: "ביקשת את הקולות שלנו, עכשיו זה הזמן שלך לתת לנו את הקול שלך".

התושבים טוענים כי קיים הסדר בשכונות אוסישקין וטרומפלדור, ומגיע גם לתושבי עמידר את אותם התנאים. חברי הוסטל הסמוך למרפאה, בו כולם לקוחות הכללית, הביעו אף הם אתמול את מחאתם, והבטיחו שיגיעו בכל יום השבוע על מנת למחות ולהעלות את המודעות לנושא בקרב כל תושבי השכונה בפרט, והעיר בכלל. כבר שלושה חודשים שמובילי המחאה אוספים חתימות של לקוחות הכללית, תושבי השכונה, ומבחינתם, הגיע הזמן להעלות הילוך.

חולצות המחאה. צילום: ליאת אבוחצירה בן דרור

במסגרת המחאה, שתתקיים בכל ערב בין השעות 18:00-20:00, עד יום חמישי הקרוב במרכז המסחרי אלון בעמידר, הוקמה במה והגיעו יוצרים ואמנים נהריינים, הודפס הסלוגן של המחאה "שיוויון זכויות לתושבי עמידר", בתקווה שכללית תשנה את דעתה ותאפשר הסדר עם הכללית.

אמנים נהריינים במחאה נגד הכללית. צילום: ליאת אבוחצירה בן דרור

מעיריית נהריה נמסר: "לאור החשיבות שרואה העירייה במתן שירותי רפואה זמינים לתושבי העיר ולאור פניות תושבים לקבלת סיוע העירייה בנושא, פנתה העירייה להנהלת המחוז של שירותי בריאות כללית, בבקשה לאפשר למבוטחי הקופה קבלת שירותי רוקחות נוספים בשכונת עמידר. בתגובה לפנייה, נמסר מהכללית, כי 'ההחלטה על הסכמים עם בתי מרקחת פרטיים שבהסדר, נקבעת בהתאם למרכזיות בית המרקחת והיכולת שלו לתת שירות לכמות המטופלים. לאור האמור לעיל, לא נמצא לנכון להגיע להסכם עם בית המרקחת בשכונת עמידר'".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות