fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: רונן מרלי נפגש עם תושבי עמידר ורסקו

הבשורה החשובה: ביטול הרמזור ברחוב ההגנה. הפגישה ארכה מעל לשעתיים והתושבים העלו שאלות והציפו בעיות הנוגעות לכלל תושבי השכונה
פגישה עם התושבים בעמידר. צילום: ליאת אבוחצירה בן דרור

ביום שני השבוע, הגיע ראש עיריית נהריה רונן מרלי, יחד עם מנהלי המחלקות  של העירייה לשכונת עמידר, על מנת לשמוע על צרכי תושבי השכונה והשכונה הסמוכה רסקו, לעמוד על הנושאים המפריעים לתושבים ועל ההצעות שלהם לשיפור.

הפגישה התקיימה מעל לשעתיים, ובמקום נרשמה נוכחות רבה של תושבים, שהציפו לא מעט בעיות בשכונה. בין הנושאים שהעלו בפני ראש העירייה וצוותו, היתה מצוקת החניה בשכונה. התושבים הציעו כמה מקומות רלוונטיים אותם ניתן להשמיש לטענתם לטובת חניה, ובנושא זה עודכנו התושבים כי העירייה החליטה לבטל את האדניות ברחוב ההגנה, ולייצר חניות נוספות במקומן.

בנוסף, יו"ר וועד הורי בית ספר רמז, שירה פלס, ביקשה מהעירייה לדאוג לפיקוח על שלוש החניות האמורות להיות פנויות להורדת תלמידים בין 07:30-08:00, אחת ברחוב ההגנה ושתיים נוספות בגדוד העברי. החניות מסומנות באדום צהוב ומשולטות, אך לטענת ההורים, כמעט תמיד תפוסות, ואין פיקוח ואכיפה של העירייה. מנהל הפיקוח הגיב לדבריה, וביקש לעדכן כבר את תושבי השכונה כי נהג החונה בבוקר בחניה של הורדת התלמידים יזכה לקבל דו"ח.

התושבים העלו כמובן גם את הפקקים ברחוב ההגנה, הנגרמים בגלל הרמזור הממוקם על הרחוב ומכוון את התנועה החוצה מהשכונה, דרך רחוב מסריק. בתשובה עדכן ראש העירייה כי הנושא נמצא בטיפול, ורוב הסיכויים שהרמזור יוחלף בכיכר.

נושא נוסף שעלה, הוא סוגיה שקיימת כבר מספר שנים, באשר להתנהלות עמותת "נהריה אוהבת חיות", הממוקמת בתוך רחוב בשכונה, בין בתי התושבים. אחת הדיירות טענה שהביאה עמה חתימות של כל תושבי הרחוב, המבקשים להעביר את הכלבייה אל מחוץ לשכונה. מרלי בתגובה, טען כי צוות של העירייה, הכולל את הוטרינר העירוני ביקר במקום, ולאחר בדיקה, נמצא כי העמותה עומדת בכל הנהלים והתקנים בהם היא מחויבת.

באשר לבנייה בטיילת הצפונית, ביקשו התושבים לוודא כי לא מתקיימת פגיעה בטבע, ובתגובה, עדכן סגן ראש העיר אייל וייזר, כי העירייה עובדת עפ"י חוק ובשיתוף פעולה מלא עם הרשות להגנת הטבע ועם קק"ל. יחד עם זאת, בתום הפגישה הביעו התושבים את חששם שמא לא נאמר הכל באשר להתנהלות העירייה בנושא. בבדיקה של צפון 1 עלה כי עד כה לא היו בכלל כריתות של עצים, פרט לשיח שיטה כחלחלה, שנחשב לאחד הצמחים הפולשים המזיקים ביותר בישראל, וכי העירייה לא נגעה עדיין בשאר הצמחייה בחוף, ומבררת בימים אלה את האופציות העומדות בפניה, עפ"י חוק.ממשרד החקלאות נמסר השבוע לצפון 1: "משרד החקלאות שלח פקח למקום, אשר לא מצא כריתות לא חוקיות כהגדרתן בפקודת היערות. המשרד הנחה את הגורמים הרלוונטיים בעיר לבצע את העבודות על פי החוק".

עוד בפגישה, גימלאי המתגורר בשכונה טען כי לא יעלה על הדעת שכניסה לבריכה העירונית בחוף "גלי גליל" תעמוד על 25 ₪ ליום לגימלאים, וכי מדובר על סכום מופרך לאוכלוסייה שבקושי מצליחה להחזיק את עצמה. ראש העירייה הודיע באופן מידי כי הכניסה לבריכה לגימלאי העיר תעלה מעתה 10 ₪ ליום.

כאמור, הפגישה התקיימה כחלק מסבב פגישות שמקיים מרלי בכל השכונות בנהריה, על מנת ללמוד את רחשי לבם של התושבים. מרלי ביקר כבר בשכונת טרומפלדור, שכונת נהריה הירוקה, ובעתיד מתכוון להגיע לשכונות נוספות בעיר.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות