fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: פינוי אסבסט צמנט לא מבוצע

לפני כארבעה חודשים הצהיר מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה כי בכוונתו לסבסד הסרת אסבסט מצנט בקרב משפחות מעוטות יכולת בעיר. השבוע הזכיר דב משה כי עדיין לא נעשה דבר לקידום הנושא. העירייה: הבקשות הוגשו
אסבסט בנהריה אצל משפחות מעוטות יכולת. צילום: זאב קרוטהמר

לפני כארבעה חודשים חודשים הודיע מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה לעיריית נהריה, שבכוונת המשרד לסבסד את הסרת אסבסט צמנט אצל משפחות מעוטות יכולת בעיר, עפ"י הקריטריונים הקבועים בחוק.

הפעיל הסביבתי והחברתי דב משה, הזכיר לבכירי העירייה השבוע בפוסט מתרעם, כי לא נעשה דבר למען קידום המהלך בחודשים האחרונים: "עפ"י מידע מתועד שישנו בידנו, כבר תקופה שמעבר ל-4 חודשים נתקבלה אצל רונן מרלי הצהרה של מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה על נכונות להעמיד כספים לטובת פינוי אסבסט בנכסים של מיעוטי יכולת לפי קריטריונים מוגדרים שנקבעו. מרגע שנתקבלה ההצהרה, מחובת העירייה להפוך עולמות על מנת לקבל את הכסף שהובטח.אם היה ולו רק לרגע, רונן מרלי מוכן להיענות לבקשתי ולערוך סיור בשכונות ולהבין את היקף הבעיה, סביר להניח שהיה מבין את המשמעות של הצעה זו לעיר שיש בה למעלה מ-1,000 נכסים בהם נמצא אסבסט לסוגיו השונים. פעילות נמרצת, החלטית והכסף כבר היה פה מזמן. והמשמעות – הצלת חיים. סביר להניח שכמה עשרות נכסים לפחות, היו כבר עם הסיפור הזה מאחוריהם".

מעיריית נהריה מסרו בתגובה: ״עיריית נהריה אכן פנתה למשרד להגנת הסביבה בנוגע לפינוי מבני אזבסט צמנט בעיר, אך לצערנו המשרד דחה את הבקשה. במשרד הודיעו עם זאת, כי קיים נוהל בו ניתן לבחון סיוע נקודתי, לפינוי מפגעי אזבסט צמנט, משטחים בהם מתגוררות משפחות מעוטות יכולת. העירייה הגישה מספר בקשות לסיוע כזה והן נמצאות בימים אלה בבחינה במשרד להגנת הסביבה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות