fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: ערב התרמה למרכז הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית 1202

רונית בן הרוש מנהריה החליטה ליזום אירוע למען מרכז הסיוע, ולהעלאת המודעות למספר הטלפון לפניות של נפגעים
שבע הנשים המפיקות את האירוע. צילום: פרטי
שבע הנשים המפיקות את האירוע. צילום: פרטי

רונית בן הרוש (52), תושבת נהריה, נשואה ואמא לשלושה ילדים, החליטה, יחד עם חברותיה, לקיים אירוע התרמה למרכז הסיוע לנפגעות תקיפה מינית 1202, על מנת לסייע במאמץ התרומות, שחשובות לתפעול השוטף של העמותה, וכן, להעלאת המודעות למניעה ולטיפול בנשים שהותקפו מינית.

מרכז הסיוע הוקם כבר בשנת 1979, במטרה לפעול למען נפגעות ונפגעי תקיפה מינית ולמגר את התופעה הפוגעת בכל שכבות החברה הישראלית. המרכז נותן מענה לכל אזור הצפון, מחדרה שבשרון ועד לגבול הצפוני של ישראל וביניהם: נהריה, עכו, שלומי, מעלות, מטה אשר, כרמיאל ועוד. המרכז פועל 24 שעות ביממה, 365 ימים בשנה, כדי להילחם באלימות מינית ולקדם חברה שוויונית ומכבדת יותר. מרכז הסיוע ממומן על ידי משרד הרווחה באופן חלקי בלבד והעמותה נאלצת לגייס את יתר התקציב מתורמים, קרנות ועסקים בארץ ובחו“ל.

הקשר של בן הרוש עם מרכז הסיוע לנפגעות תקיפה מינית החל בשנת 2014, אז החליטה להתנדב בעמותה, והשתתפה בקורס המכשיר מתנדבות לקבל שיחות טלפון מנפגעות תקיפה, ולסייע להם ככל שניתן. "במשך שנה שלמה התנדבתי בקו הסיוע, יצרו איתי קשר נפגעות תקיפה בהווה ובעבר, והשיחות איתן היו לא פשוטות עבורי. הסיפורים היו כל כך כואבים, והבנתי שאני צריכה לתרום יותר, הפעם, מהצד המנהלי של העמותה. הצטרפתי לוועד המנהל, ולפני חצי שנה, אחרי שהבנתי שהעמותה בעצם פועלת על מתנדבים ותרומות, חשבתי על רעיון שיכול לעזור במאמץ. כיוון שתחום האירועים, ההפקה וההתרמה מוכרים לי מדברים אחרים שעשיתי בחיי, החלטתי להרים ערב התרמה. שלחתי פניה בוואצאפ לחברות והצעתי להן להצטרף אליי להרמת ערב שכולו למען המרכז, ומיד כולן התנדבו. החברות סיפרו כמובן למשפחות ובאופן מדהים, כולם הצטרפו למהלך. פתאום זה התחיל לקרום עור וגידים, התחלנו להפעיל את מעגל האנשים הקרובים, ומיד זכינו לתמיכה של היכל התרבות נהריה, של הסטנדאפיסטית הדר לוי שתופיע בערב ההתרמה, ושל חלי ממן ונאווה קול שינחו את האירוע. ההרגשה שלנו, היא שיש באירוע הזה איזושהי עשייה חברתית שאינה תלויה בדבר. קבוצת אנשים מדהימה, עם יכולת עשייה מבורכת ומרגשת, כשכולם נרתמים לאירוע באהבה רבה"

לדבריה של רונית, מטרת האירוע היא איסוף כסף עבור הקו החם לסיוע, אך חשוב מכך, עבורה, העלאת המודעות לנושא ולמספר 1202 הוא רב מעלה. "חשוב לי שכל אחת תדע שאם היא חשה במצוקה – יש מישהי מעבר לקו שתוכל להקשיב לך בכל מצב. ידוע שרבות מהנפגעות לא פונות מיד למעגל הקרוב והטבעי, כך, שחשוב שיש מישהי שיכולה לתת את המענה".

אירוע ההתרמה יתקיים ביום שני, ה – 30.12.19 בשעה 19:30.
כרטיס יעלה לכם 100 שקלים, שכולם תרומה לקו לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית. בין השאר יאפשרו התרומות בערב ההתרמה להקים קבוצות תמיכה בצפון ולהגדיל את פעילות החינוך וההסברה של העמותה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות