fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: מדוע נקבע רף גיל כקריטריון לקבלת מלגת סטודנטים

את התשובה לשאלה הזאת, לא תמצאו בכתבה. התנצחויות מיותרות של חברי המועצה, תמצאו גם תמצאו
אורנה שטרקמן צילום: אדריאן הרבשטיין
אורנה שטרקמן צילום: אדריאן הרבשטיין

בישיבת המועצה שהתקיימה בשבוע שעבר בעיריית נהריה, עלתה ההצעה לסדר היום של חברות האופוזיציה מסיעת הדור הבא, אורנה שטרקמן ושרית נס פררו, שביקשו לדון בשינוי הגבלת הגיל או בעדכון הקריטריונים בקבלת מלגות הסטודנטים בנהריה.

פררו נעדרה מהישיבה, ושטרקמן הציגה את ההצעה, ובתוך כך, בחרה להקריא מהדף, והדפה ניסיונות של חברי המועצה וכן של ראש העירייה, רונן מרלי, להפריע לה להקריאה. לטענתן של השתיים, פחות סטודנטים זכאים השנה לקבל את המלגה, ושטרקמן אף טענה כי בשנה החולפת לא היו סטודנטים שקיבלו מלגה בהחרגה. עם זאת, גורם שהיה שותף לקבלת ההחלטות בנוגע לסטודנטים החריגים, וכן, לדברי ראש העירייה בישיבה, טענו, כי סטודנטים שלא עמדו בקריטריונים של המלגות והגישו את הבקשה בשנה שעברה, קיבלו את המלגה.

השנה, תקציב המלגות עומד על מעל למיליון וחצי שקלים, כששותפים לו, חוץ מעיריית נהריה, גם מפעל הפיס. אבל, כששטרקמן מדברת על קריטריון הגיל, עולה השאלה המתבקשת, שהיא בעצמה שאלה אותה בישיבה: "מדוע בכלל קיים רף גיל?" השאלה מתבקשת, לאור העובדה ששטרקמן טענה בישיבה שהיא זו שהביאה את המלגה לעירייה, ואין ספק שמדובר בצעד חשוב לסטודנטים, אך כבר אז נקבע קריטריון גיל, שעמד על 35, ומכאן עולה גם השאלה, מה ההבדל בין גיל 30 לגיל 35? הרי קיימים גם סטודנטים בגילאי 36 ומעלה.

הפננו את השאלה לשטרקמן, אך לא ממש קיבלנו תשובה: "סיעת הדור הבא הציעה להעלות את הגיל שנקבע ע״י השלטון החדש מעל גיל 30 או לבטל את הקריטריון. בשנים קודמות, כפי שניתן לראות במודעה המצורפת, מתקופת היותי סטודנטית, הרף היה עד גיל 35. ההצעה לסדר עלתה לאחר פניות רבות של סטודנטים אשר לא היו זכאים למלגה הן בשל צמצום תקציב המלגות והן בשל שינוי בקריטריון הגיל (וגם בחריגים לא קיבלו מלגה). הניסיון הנואש להוציא את דבריי מהקשרם, בעוד הקראתי את ההצעה לסדר וטענות הסטודנטים, הוא המשך מדיניות הזלזול וההעלבה חברי הקואליציה שוב ושוב בכל ישיבת מועצה. מדובר בתרבות עלובה וסקסיסטית המנסה לסלף את האמת בניסיון להתרחק מהדיון המרכזי אותו העלינו".

בתוך כך, אי אפשר להתעלם מתוצאת הדיון, לה היה שותף, לא אחר מחבר המועצה אורן סודאי, שביקש להתייחס לדבריה של שטרקמן, ותחילה עלו חילופי דברים קשים בין השניים:

שטרקמן: "אחרי שנה אתה מדבר.. אני ממש שמחה לשמוע אותך"

סודאי: "את רשות הדיבור אני לא מקבל ממך. אדבר מתי שאמצא לנכון. במקרה הזה, אני כן מוצא לנכון לדבר. כל ההצעה שלך היא לא ברורה, לא מפורטת דיה כדי שפה תוכל להתקבל החלטה".

שטרקמן: "לא חשבתי שתגיד אחרת. ראיתי את ההצעות לסדר שלך, הן לא רחוקות מזה.. ממה שהגשת בעבר. אני יודעת מה אתה הולך להגיד.."

ואז הפתיע אותה סודאי, והציע: "ההצעה שלך, המקום שלה הוא בוועדת חינוך. תקום ועדת משנה לעניין המלגות. פה אף אחד לא באמת יכול לקבל החלטה עניינית מקצועית".

ההצעה של סודאי עברה פה אחד במועצה, וההצעה כי מועצת העיר תקבע קריטריון אחר לקבלת המלגות, תמשיך את מסעה, כאמור, בוועדת החינוך.

יש לציין, כי בקדנציה הקודמת, הוביל חבר המועצה אור כהן מול ראש העיר דאז, יוזמה חדשה של מתן מלגות לסטודנטים, כנגד שעות לטובת הקהילה בנהריה, אך בסופו של דבר, הוחלט אחרת. התנאים שנקבעו עמדו על כך שהסטודנטים יהיו מתחת לגיל 35, ילמדו במוסד מוכר ע״י המל״ג ויהיו זכאים לתואר ולא לתעודה.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות