fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: ילד בן חמש סולק מקייטנת חנוכה

האם: "אני לא מתכוונת לוותר להם. הילד שלי לקח את זה מאוד קשה. איפה נשמע שמנדים ילד חסר ישע מקייטנה בלי הודעה מוקדמת?"
אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay

ביום רביעי בשבוע שעבר, קיבלה אם לילד בן 5.5 מנהריה, לטענתה, טלפון ממפקחת במשרד החינוך, שביקשה ממנה להגיע בהקדם לקחת את בנה הביתה, וכי הוא לא יכול להמשיך לקחת חלק בקייטנת החנוכה שהתקיימה בחסות העירייה, בעקבות התנהגות שאינה הולמת ומפריעה למהלך התקין של הפעילות בגן.

האם ההמומה ביקשה לקבל הסברים על האירוע בעקבותיו ביקשו לסלקו מהקייטנה, אז חזרה אליה מנהלת מחלקת הגנים בעירייה, שתחילה סירבה לשלוח מכתב לבקשת האם, על הדרישה להוציאו מהמסגרת, אך לאחר שיחה עם ראש מינהל חינוך וקהילה בעירייה, אילן וקנין, הובטח לה לקבל את המכתב המיוחל.

האם אמרה השבוע לצפון-1: "ביום רביעי התקשרה אליי מפקחת ממשרד החינוך, וביקשה שאגיע לקחת  את הילד כי הוא הפריע במהלך משחק. במקרה הייתי עם לקוחה, שהיא גננת לשעבר, שהופתעה משיחת הטלפון החד משמעית. שאלתי את המפקחת בגין איזו התנהגות על בני ללכת הביתה, ותוך כדי תחקור אמרה שקצת קשה לה לדבר איתי. אחרי כמה דקות התקשרה אליי אחראית הגנים בעירייה ענת בן משה, שדיברה אליי בטון דיבור מבזה, כאילו שהילד שלי שהיד. היא ממש הפכה אותו לטרוריסט ואמרה: "את עכשיו לוקחת את הילד מהגן ואני מוציאה אותו מהקייטנה". הייתי בהלם. ביקשתי ממנה את מה שביקשה בכתב, אך היא סירבה. אחרי שהתעקשתי, התקשר אליי מנהל מחלקת החינוך בנהריה, אילן וקנין, שאמר שיכין לך המכתב ושהכסף של הקייטנה יוחזר לי. אמרתי לו שעד שהמכתב לא יהיה מוכן הילד ימשיך בקייטנה. למחרת לקחתי את הילד לקייטנה כרגיל, ואחרי שעתיים התקשרה אלי בן משה שהמכתב מוכן ושאבוא לקחת את הילד. הגעתי לשם בשעה 12:00 וחשכו עיניי. כ – 14 ילדים עם שתי סייעות, אף אחד מהילדים לא נמצא בתעסוקה כלשהי, הכיסאות על השולחנות, והם רק חיכו שההורים יגיעו לקחת אותם, כשהקייטנה מסתיימת בשעה 13:00. לא יצירה, לא פעילות. כלום. היחיד שהעסיק את עצמו היה הבן שלי. אחרי שהתעניינתי מדוע כך הם פני הדברים, הורידו הסייעות את הכיסאות ונתנו להם לצייר. אור אחד היה דלוק, הגן היה חשוך ולבי נכמר. שאלתי את הילדים מה קורה אתמול, כי אני יודעת שבני אהוב מאוד בקרב הילדים בגן, והבנתי מהם שהיו כמה ילדים שהציקו לו, אז הוא החזיר חזרה, ושהכל בסדר כי הם ביקשו סליחה אחד מהשני. לקחתי אותו, וקראתי את המכתב. הסברתי לו  בצורה עדינה שהוא יישאר איתי בבית והוא הבין שהשעו אותו מהקייטנה והוא התחיל לבכות. זה היה קשה לראות אותו ככה. ניסיתי להרגיע אותו, לחבק ולנשק אותו, כדי לחזק אותו כמה שיותר."

האם הגישה, באמצעות עו"ד שלומי נעמן, מכתב לעיריית נהריה על ההתנהלות החמורה, הפוגעת בבנה ושוללת ממנו זכויות בסיסיות. בתגובה, שלחה העירייה מכתב באמצעות עו"ד של עיריית נהריה, אבי גולדהמר, בו נכתב כי ההחלטה התקבלה לאחר צבר של אירועי אלימות שסיכנו את ביטחונם של הילדים בקייטנה.

האם: "אני לא מתכוונת לוותר להם. הילד שלי לקח את זה מאוד קשה. איפה נשמע שמנדים ילד חסר ישע מקייטנה בלי הודעה מוקדמת?"

מעיריית נהריה נמסר: ״במהלך הקייטנה הילד התנהג באלימות כלפי הסובבים אותו. עם כל הצער, חובתה של העירייה לדאוג לסביבה בטוחה לכל ילדי הקייטנה וזאת ללא פשרות. עמדת העירייה מתואמת במלואה עם משרד החינוך ועם הייעוץ המשפטי״.

יצוין כי הקייטנה התקיימה בחסות העירייה בשל הקפאת התקציבים בממשלה, שבין השאר, גרמו לביטול תוכנית "בית הספר של החגים".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות