fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: במרכז אלון לא תוכלו לרכוש תרופות בהסדר

תושבים רבים מתרעמים על כי בצאתם ממרפאת הכללית שבשכונת עמידר, אין באפשרותם לגשת לבית המרקחת הסמוך ולרכוש תרופות תחת הסדר. כללית: מבדיקות שערכנו, לא קיים צורך בהתקשרות עם בית המרקחת הנ"ל
מרכז מסחרי אלון בעמידר. צילום: ליאת אבוחצירה בן דרור

מדוע קופת חולים כללית לא מאפשרת לתושבים לרכוש תרופות בהסדר עם הקופה בבית המרקחת החדש של רשת "בריאות הומיאופתיה", שהוקם במרכז אלון בעמידר, בצמוד למרפאה המחודשת של הקופה?

מסתבר כי תושבים רבים מתרעמים על כך כי בצאתם ממרפאת הכללית במרכז המסחרי אלון שבשכונה, אין באפשרותם לגשת לבית המרקחת הסמוך ולרכוש תרופות תחת הסדר עם הכללית. לקוחות הכללית הגישו עצומה בשבועות האחרונים ושלחו מכתבים רבים המלינים על כך שהם צריכים לחפש בית מרקחת המכבד את הכללית בעיר, על כל המשתמע מכך, למרות שקיים בית מרקחת צמוד. התושבים ביקשו סיוע מהעירייה, בפניה לשירותי בריאות כללית בנושא, אך ללא הועיל.

המשמעות היא שאנשים חולים נאלצים, אחרי ביקור אצל הרופא, לנסוע לעיר או לשכונות אחרות עם המרשם הרפואי, על מנת לרכוש את התרופות. מה שגורם להם לטרטור בזמן חוליים.

עד לפני הרחבת המרפאה בשכונת עמידר, היה חדר תרופות המספק תרופות ללקוחות שהגיעו לביקור אצל הרופא. אך כיום, הכללית לא מעניקה שירותי רוקחות במרפאה המחודשת.

חשוב לציין, כי משפחות מרובות ילדים ומבוגרים בשכונה וכן חולים כרוניים, שעל פי חוק קיימת עבורם תקרת תשלום עבור תרופות, עד 150 שקלים, הם הנפגעים העיקריים. שכן, המבוגרים והמשפחות נאלצים לשלם סכומים גבוהים יותר ממה שיכלו לשלם עם ההסדר, וכן חולים כרוניים, שהיו יכולים לרכוש הרבה יותר תרופות בסכומים המוקצבים להם.

ההתקשרות של קופות החולים עם בתי מרקחת פרטיים, על מנת לאפשר רכישה של תרופות בהסדר, לא זר בישראל, שכן, גם בבית המרקחת החדש בעמידר, מכבדים מרשמים מכל שאר קופות החולים. תושבי השכונה אומרים לצפון 1, כי במידה ולא יאפשרו בכללית לכבד את המרשמים בבית המרקחת, יעזבו את הקופה.

אחד מתושבי השכונה, לקוח הכללית, כתב בפייסבוק: "אנו קוראים להנהלת קופ"ח כללית, לאפשר כיבוד מרשמים, בבית מרקחת קרוב, כנהוג בכל חלקי העיר והארץ. בית מרקחת "בריאות והומאופטיה" פועל זה מכבר, במרכז עמידר אלון, במתחם בו רוכזו סניפי קופות חולים, בהשקעה ניכרת וכל שנותר הוא להסדיר כיבוד מרשמי התרופות דרכו. יצוין כי לא יהיה די במימוש המרשם הדיגיטאלי, אלא נדרש הסכם מלא, על מנת לאפשר רכישת תרופות במחיר מסובסד, כנהוג בשאר בתי המרקחת של הקופה. הסדרים כאלה אינם זרים לקופ"ח כללית והם מתקיימים בישובים רבים באזור, חרף פעילות מקבילה של בית מרקחת מטעם הקופה, באותם ישובים. אם כך, מדוע יגרע חלקם של תושבי שכונת עמידר?".

מקופת חולים כללית נמסר: "כללית מעניקה למטופליה בנהריה רשת ענפה של שירות בתי מרקחת: ברחבי העיר פועלות 5 מרפאות בהן יש בתי מרקחת : געתון, טרומפלדור, היועצת, נהריה ירוקה ונהריה יוספטל. כמו כן, יש לנו הסדר עם 2 בתי מרקחת של רשתות הפארם: סופר פארם בבניין כוכב הגעתון, ובי בקניון נהריה, בהם יכולים מבוטחי כללית למשוך תרופות מרשם בהשתתפות עצמית בלבד, כמו בבתי המרקחת שלנו. יש להדגיש כי לנוחות מבוטחי כללית, ניתן כיום לקבל תרופות קבועות לתקופה של עד ארבעה חודשים, כך שבדרך כלל מספר הביקורים הנדרשים בבית מרקחת קטן מאד. בנוסף, כדי להקל על המטופלים מציעה כללית אפשרות לזמן מראש תור באפליקציה- שירות הפועל כיום בבתי המרקחת במרפאות געתון, יועצת ויוספטל ויורחב בעתיד. החלטה על פתיחת בית מרקחת במרפאה, או על הסכם עם בית מרקחת פרטי, מבוססת על מכלול רב של שיקולים. מבדיקות חוזרות שערכנו, לא קיים כיום צורך בהתקשרות עם בית המרקחת הנ"ל וכאמור, למבוטחינו באזור יש מענה מקיף וזמין. כמובן, שככל שיתעורר צורך כזה בעתיד, נפעל בהתאם".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות