fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

משגב: תוכנית "שישי יישובי" הצלחה או כישלון?

בעקבות הודעה על הצלחת התוכנית לילדי בתי הספר היסודיים, אומרים ההורים שהתוכנית אינה מתקיימת באופן סדיר והם צריכים להסיע את ילדיהם מרחק רב
בית ספר משגב בניין אביב החדש צילום גבי מגן

תוכנית "שישי יישובי במשגב", כפי שהוצגה על ידי המועצה, גורמת לתרעומת בקרב חלק גדול מהתושבים.
השבוע נשלחה על ידי חברת היח"צ של המועצה הודעה בדבר הצלחתה של התוכנית בה נכתב: "פעילות לילדים ביישובי משגב בימי שישי, בסיוע המועצה, זוכה לתמיכת התושבים, זוהי עוד זירה בה מדיניות המועצה האזורית משגב לקדם שיתוף פעולה בין התושבים, היישובים והמועצה לקידום שיפור השירות לתושב נוחלת הצלחה".
במועצה מסבירים: שנה היא זמן ראוי לסכם פרויקט חינוכי. לפני כשנה, בהובלתן של שתי נציגות ציבור: חני בן שימול – נציגת אשחר במליאה ויו"ר הוועדה האסטרטגית לחינוך בלב הקהילה וליאור דודאי – חברת וועדת החינוך מגילון, התקיים מהלך שניסה לפתור את נושא הפעילות לילדי כיתות א' עד ג' בימי שישי, תחת השם "שישי יישובי". בן שימול ודודאי יחד עם עוזר ראש הרשות לחינוך ובינוי קהילתי, אילן מאייר, ומנהל מחלקת בתי הספר היסודיים באגף החינוך, רועי קורן, גיבשו הצעה שהמועצה תממן, עד עלות של 390 שקלים לילד לשנה, פעילות ביישובים בת שלוש שעות בימי שישי, שלוש פעמים בחודש. התוכנית אושרה בשיתוף הציבור.

אילן מאייר צילום פרטי

שיחה עם תושבים מגלה תמונה שונה לגמרי, ברוב היישובים, התוכנית אינה מתקיימת באופן סדיר, בנוסף על ההורים להסיע לבתי הספר שנבחרו לקיים שלוש שעות של פעילות לעתים מרחק רב מיישובם.
בפוסט שהעלתה תושבת אחד היישובים היא כותבת: "עכשיו זה הרגע ולא יהיה אחר. רוצים פעילות יציבה, אחראית ואיכותית שלא על חשבון ההורים? השקיעו סכום קטן וזה יקרה – שבוע לימודים מקוצר? לא על חשבוני!".
הכל התחיל כאשר המועצות האזוריות הנהיגו, לפני כ־13 שנה, באישור משרד החינוך, שבוע לימודים מקוצר. לטענת ההורים, ביסוד השינוי עמד רצונו של משרד החינוך לחסוך מיליוני שקלים בשנה באמצעות ביטולן של הסעות תלמידים בימי שישי. אולם, עם קיצור שבוע הלימודים, קבע החוק כי תונהג תוכנית חינוכית ביישובים אלה בימי שישי, אלא שהמועצות אינן מקיימות את חובתן.
בשל כך, ביולי 2018 קבוצה של 111 הורים הגישה עתירה מנהלית שבה דרשו ממשרד החינוך ומהרשויות המקומיות, לממן תוכנית חינוכית חלופית בימי שישי. העתירה הוגשה לבית המשפט המחוזי בחיפה, בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים, נגד המועצה האזורית משגב, המועצה האזורית מטה אשר ומשרד החינוך.
אילן מאייר, עוזר ראש הרשות לחינוך ובינוי קהילתי, התייחס לפער בין הודעת המועצה לבין דברי התושבים: "לפני כ- 13 שנה הוחלט על מעבר לחמישה ימי לימוד ובמסגרת זאת הוגברו ימי הלימוד בשעה נוספת. באותן שנים, הפעילו חלק מהיישובים פעילות לילדים בשישי ללא סיוע המועצה ולפי יכולתם הכלכלית. לפני כשנתיים וחצי, עדיין בקדנציה של רון שני, החל מאבק של הורים במשגב  ובמועצות אזוריות נוספות בדרישה ממשרד החינוך והמועצות להפעיל פעילות ביום שישי בבתי הספר. שני סרב וההורים פנו לבית המשפט. אחרי דיונים בתקופתו של דני עברי, קבע בית המשפט כי על המועצה לקיים פעילות בבתי הספר על חשבונה, אך לא לממן את ההסעות".
לדבריו בשלב זה ולפנים משורת הדין, הציעה המועצה חלופה שנייה: פעילות ביישובים לפי בחירתם ויכולתם, כשהמועצה מסבסדת כל ילד בעלות קבועה של 390 שקלים לשנה ולא יותר מ- 80 אחוז מהעלות, כך שפעילות בסיסית בכל מקרה תתקיים בכלל היישובים. ההורים הסכימו.
לדברי מאייר, נכון להיום כמעט 1,000 ילדים ב-25 ישובים נהנים מפעילות בימי שישי, כשהמועצה משקיעה בפעילות כ- 400 אלף שקלים בשנה וגם ההורים משתתפים בבחירת אופי הפעילות.
"בשורה התחתונה, הפעילות של שישי יישובי במתכונתה הנוכחית זוכה למשובים חיוביים מההורים, וזאת אחרי שנים שהנושא היה תקוע, ופגע בעיקר ביישובים דלי התקציב".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות