fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מקומי בכיף שלי: עמי כנפו והקינוחים המוגזמים שכבשו את הצפון

מסעדת "פטיסייר" במעלות הפכה לשם דבר בתחום הקינוחים בכל הארץ. היזם הצפוני של המסעדה הוא בין היחידים שמצליחים להביא בשורות ולחדש בתחום הקולינריה בגליל המערבי
מקומי בכיף שלי: עמי כנפו והקינוחים המוגזמים כבשו את הצפון

בשנה האחרונה שמענו לא פעם על קינוחים מדהימים ומוגזמים במיוחד שניתן למצוא רק בפטיסייר, מסעדה שהוקמה במקום הלולה בר לשעבר, במעלות.

עמי כנפו (60), נשוי, אב לחמישה ילדים וסב לארבע נכדות, הוא הבעלים של מסעדת "פטיסייר – קינוחים בהגזמה", מסעדת בלה מיה האיטלקית ובקרוב גם המסעדה המוקמת בימים אלה בהיכל התרבות במעלות. פגשנו אותו השבוע כדי להכיר גם לכם את האיש שהולך נגד הרוח, ומצליח להביא את הייחודיות שבמסעדנות, דווקא כאן, בפריפרייה הקטנה שלנו.

כנפו נולד במעלות, אחרי הצבא עבר להתגורר ולעבוד במרכז, ועם הולדת בתו הבכורה, חזר צפונה, תחילה לעיר עכו ומאוחר יותר, לפני 13 שנה, הביתה למעלות, אז החליט לפתוח את מסעדת "בלה מיה". למרות שכולם אמרו לו שזו טעות ושזה לא יעבוד, חודש לפני הפתיחה, המסעדה נהנתה מאורחים רבים שנהנו ממטעמי השף. ואז, חודש אחרי שפתחו את המסעדה, פרצה מלחמת לבנון, במהלכה נאלץ להמשיך להפעיל את המסעדה, לשלם משכורות לעובדים ולהיכנס לחובות עצומים. "כיוון שהיינו עסק חדש, על פי חוק לא הגיע לנו לקבל החזרים על ההפסדים שספגנו, והייתי צריך לשאת בכל ההוצאות של חודש המלחמה". אומר כנפו "בעבודה מאומצת, לאט לאט, הצלחנו לצאת מזה, כשמיד אחרי המלחמה, אנשים חזרו לבלות אצלנו".

לימים, בתו הגדולה שהתגוררה בתל אביב, ביקשה לחזור הביתה והציעה לאביה לפתוח בר, אז החליטו להקים את "הלולה בר", אחד הברים המצליחים באזור, שכלל מסיבות של כ-1,000 מבלים מכל אזור הצפון. אחרי שמונה שנים החליטו במשפחת כנפו על שינוי אמיץ: להפוך את הבר למסעדת קינוחים מוגזמים.

"זה היה החלום שלי הרבה מאוד זמן" נזכר כנפו "בחנתי את האופציה הזאת מכל הכיוונים, וכשהגיע הרגע, ביצענו את המהלך במשך חודש שלם, בו עבדנו מהבוקר עד הערב על ארגון המקום והסבתו למסעדה כשרה עם הקינוחים הכי טובים שיש. כיום, השם של המקום מגיע לכל מקום, ואנשים מגיעים אלינו מכל הארץ.  עבורי, כל המהות של הפטיסייר והבלה מיה, זה שאנשים מבלים ונהנים ואמורים לנו שיגיעו שוב. זה עושה לי טוב שאנחנו עושים להם טוב. אני קורא את המשובים של הלקוחות בכל בוקר, ולומד את העסק מתוך החוויה של הלקוח. לשמחתי, פסטיסייר קיימת שנתיים וחצי ואנשים רבים מבקשים לפתוח זיכיונות למסעדה בצפון ובמרכז. זה לא מובן מאליו כשזה מגיע מהאזור שלנו ואני גאה על כך מאוד".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות