fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מעלות תרשיחא: פסטיבל דוקאביב ה-11 יוצא לדרך

בואו ליהנות ממגוון סרטים דוקומנטריים מהארץ והעולם  
"להעיר את יוסי" צילום: נינו הרמן

פסטיבל דוקאביב גליל יגיע בחודש הבא למעלות-תרשיחא בפעם ה–11 ויתארח במהלך חמישה ימים במספר מוקדי תרבות בעיר והסביבה: היכל התרבות, המרכז לאמנויות ע"ש אפטר ברר, המדרחוב של תרשיחא וכן במרכז "מארג" בכפר ורדים.

למעלה מ-25 סרטים דוקומנטריים מהארץ והעולם יוקרנו במהלך ימי הפסטיבל: הקרנות בכורה לסרט "מסורבות" של דוד אופק ומיה ווב ולסרטים הבינלאומיים המדוברים "המערה", "בלתי נתפס", "האזרח חודורקובסקי" ו"טוני מוריסון: חלקי חיי", רונה קינן במופע שיכלול מחווה ללאונרד כהן וערב נעילה עם הסרט "להאיר את יוסי" על יוסי בנאי. זאת לצד מפגשים חד-פעמיים עם במאים ויוצרים, פתיחת תערוכה והקרנות סרטי אמנות, סדנאות, יום עיון מקצועי בנושא דוקו ספורט, סיורים מודרכים באזור ועוד.

דוקאביב גליל מציג את מיטב הקולנוע הדוקומנטרי הישראלי והבינלאומי, ולאורך ימי הפסטיבל מתקיימים מפגשים בין יוצרים דוקומנטריים ובין קהל הצופים, ההולך וגדל מדי שנה. הפסטיבל, שהפך לחלק בלתי נפרד מלוח השנה של חיי התרבות בגליל, הוא רק חלק מפעילותה של עמותת דוקאביב. מלבד דוקאביב גליל, עורכת העמותה גם את דוקאביב – הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע דוקומנטרי בתל אביב, דוקאביב נגב בירוחם, קולנוע דוקאביב בסינמטק תל אביב וכן הקרנות של קולנוע דוקומנטרי בכל ימות השנה ביישובים ובערים ברחבי הארץ, כשבמעלות-תרשיחא, דוקאביב גליל הוא פרי יוזמה והפקה של עמותת דוקאביב בשיתוף עיריית מעלות תרשיחא ובתמיכת משרד התרבות והספורט.

גליה בדור, מנכ"לית דוקאביב: "למעלה מעשור שפסטיבל דוקאביב פועל בגליל בשיתוף פעולה עם מעלות תרשיחא. התוכנית השנה מביאה לתושבי הגליל יצירות משמעותיות מהארץ ומהעולם הצוללות אל תרבויות וסיפורים קרובים ורחוקים. אנחנו גאים להציג בכורות ישראליות ובינלאומיות, מפגשים בלתי אמצעיים עם יוצרים, הופעות וסיורים, הקרנות לבני נוער יהודים וערבים, הקרנות סרטים של אנשים עם מוגבלויות ועוד המון תוכן מצוין. אני שמחה וגאה שהפסטיבל הפך לחלק כה משמעותי בנוף התרבותי של הגליל".

ראש עיריית מעלות תרשיחא, ארקדי פומרנץ: "אנו שמחים לארח בעירנו את פסטיבל דוקאביב, זו השנה ה-11 ברציפות. אני מזמין את שוחרי התרבות וחובבי הקולנוע התיעודי ליהנות מיצירות איכותיות ומהאווירה הייחודית של הפסטיבל".

פרטים נוספים באתר דוקאביב: docaviv.co.il

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות