fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מסכמים עשור בכרמיאל: כנגד כל הסיכויים, יש לנו רכבת

ב- 23 במרץ 2017 התקיימה נסיעת המבחן הראשונה עם נוסעים מתחנת אחיהוד עד לתחנת כרמיאל. היום, בונים במתחם מרכז עסקים והייטק
נסיעת מבחן ראשונה עם נוסעים מרס 2017 צילום אלכס הובר
נסיעה ראשונה של הרכבת במינהרות בטרם הסתיימה הבנייה צילום אלכס הובר

קו הרכבת החדש החל לפעול לפני מעט יותר משנתיים, ערב ראש השנה, ה-19 לספטמבר 2017, זהו הקו המסילתי הראשון המחבר בין הגליל לנגב באמצעות רכבת ישירה. שבוע לפני כן ערכו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התחבורה (אז) ישראל כץ נסיעת בכורה ומספר חודשים מוקדם יותר, בתאריך 23 במרץ 2017 התקיימה נסיעת המבחן הראשונה עם נוסעים מתחנת אחיהוד עד לפאתי תחנת כרמיאל. רגע זה נרשם כהיסטורי בתולדות העיר כרמיאל וריגש את כולם.

ראש עיריית כרמיאל באותה עת, עדי אלדר, אמר בעת הנסיעה: "נסעתי היום בהתרגשות גדולה ברכבת. זהו יום חג לכרמיאל ולכל תושבי הגליל, מדובר בבשורה גדולה עבורנו. חיבור הפריפריה ברשת התחבורה הלאומית מקרב את הצפון למרכז ומהווה נקודת פריצה עבור כלל תושבי הגליל בתעסוקה, במסחר והבאת צעירים לצפון".

השר כץ ציין בדבריו ביום החנוכה: "מדובר באחד הקווים החשובים באזור הפריפריה, שיסייע לצמצם פערים כלכליים וחברתיים. בנוסף לאיכות חיים גבוהה, יזכו תושבי הגליל הפוקדים את האזור, במערכת תחבורה מתקדמת ומהירה".

פרויקט הרכבת היה אחד  המשמעותיים למענם נלחם אלדר, שסיפר בעת פרישתו: "עליתי לירושלים לפגישה עם ד"ר אפרים סנה שהיה שר התחבורה בשנת 2001. התחלתי ללחוץ על הנושא של הרכבת, לזכותו של אפרים יאמר שהיה הראשון שנתן תשובה חיובית. הוא הכניס את תוכנית הקמת הרכבת באותה שנה לתוכנית חומש וזו ההתחלה המוחשית ביותר. אחריו השר שהחל לקדם היה שאול מופז. "אני זוכר את הסיור שלי אתו כשהתחילו לגדר את תוואי הרכבת. מה שהאיץ את התהליך היה החלטת ממשלה שהרכבת תגיע לכל עיר בה גרים מעל 50 אלף תושבים. אז הגיע ישראל כץ שהיה הכי מעשי והביא לידי מימוש".

תושבי כרמיאל הוותיקים יודעים כמה מהמורות ניצבו בדרכה של הרכבת, כמה פעמים ניסו גורמים פוליטיים להפסיק את העבודות בנימוקים של היעדר תקציב, כמו הפעם ההיא בשנת 2013 עת הושבעה ממשלה, כאשר בעיצומן של העבודות, הכריז שר האוצר, יאיר לפיד, על הפסקת העבודות בשל חוסר תקציב להמשך. "הפסקת פרויקט הרכבת לגליל תהיה אחת השערוריות הגדולות", אמרו בכנס ראשי הרשויות שהתקיים במעמד שר התחבורה בלשכתו של אלדר. אולם בסופו של דבר הושג הסכם ונמצא הסכום להמשך העבודות.

היום נחשב הקו הגלילי לאחד המוצלחים במדינה עם מספר נוסעים הרב ביותר ביחס לגודל האוכלוסייה באזור. מתחם התחנה עובר שדרוג באופן רצוף, הגישה לתחנה השתפרה לאין שיעור, כאשר לפני מספר ימים נפתח לתנועה רחוב דרור המאפשר הגעה נוחה בכביש ארבע מסלולי עם מסלול לאופניים ומסלול להולכי רגל, ללא רמזורים. במתחם הולך ונבנה מרכז עסקים והייטק מתקדם לצד מספר רב של מקומות חנייה נוספים.

קו רכבת הגליל מחבר בין תחנות כרמיאל ואחיהוד ישירות לתל-אביב, מספר פעמים ביום וביתר השעות ניתן להגיע עם החלפה אחת בחיפה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות