fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מה אתם אומרים על זה שמהיום כולם משלמים על חנייה בכרמיאל?

משה קונינסקי: "כל הסדר ייבחן מקרוב במהירות, נערוך שינויים ככל שיתברר כי ההחלטה הייתה שגויה"
רחוב שדמה מיותם ממכוניות ביום רגיל בתקופת הלימודים - צילום עליזה רוזן

הסדרי חנייה חדשים, תושבי חוץ ישלמו יותר, הכרמיאלים יקבלו הנחה מסוימת במקומות עליהם לא שילמו כלל בעבר. הסדרי החנייה לתושבים בשכונות אינם תואמים את המציאות בשטח. נראה כי השיקולים להחלת ההסדרים החדשים לא נבדקו כראוי אלא לפי פניות של תושבים,על פי מידת קרבתם לגורמים המחליטים, לכאורה.

מועצת העיר בישיבתה מיום רביעי האחרון, אישרה העלאת תעריפי החנייה המרביים עם הנחות לתושבי העיר, בחניוני מרכז ברוך והאמפי החנייה תהיה בתשלום, בניגוד לעבר. כמו כן, אושרו הסדרי חנייה חדשים ברחבי העיר לרבות בשכונות.

הסדרי החניה יכנסו לתוקף בכרמיאל החל מ-1 בדצמבר ויתמקדו במתן עדיפות לתושבי העיר על חשבון הסטודנטים במכללת בראודה. אלא שבמקרה של תושבי אזור מכללת בראודה נראה כי לא הוכנו שיעורי בית וכך חייהם של תושבי רחוב שדמה יהפכו קשים. זאת בשל ההחלטה לחלק תו דייר רק למי שגר בצד האי זוגי של רחוב שדמה, כאשר למעשה צד המגורים הזוגיים הוא שסובל יותר, שכן הוא הקרוב יותר למכללה. בעבר הוחלט על ההסדר הזה, באותו מקום ממש, אך התושבים הוכיחו ללא עוררין שזו החלטה שגויה, וכך לאחר שהמדרכה בצד הלא זוגי נצבעה, הוצב שלט וההסדר יצא לדרך, הוא הוסר לאחר שבועות ספורים כאשר הוכח שהוא בלתי סביר ובלתי הגיוני.

על פי ההסבר שניתן בישיבה, ההסדרים המוצעים כעת הגיעו על רקע חיכוכים בין תושבים לסטודנטים התופסים את מקומות החנייה שלהם באזורים הסמוכים לקמפוסים של המכללה. באזור מכללת בראודה, החנייה בחלקים מרחוב שדמה ותירוש תהיה מעתה לבעלי תו דייר בלבד משעות אחה״צ ועד הבוקר למחרת. באזור קמפוס הורוביץ המשמש את מכללת בראודה, יחולו השינויים הבאים: בחניונים של מרכז ברוך והאמפי החנייה תהיה בתשלום. כך גם ברחוב מורד הגיא. ברחוב נרקיס תהיה חנייה בתשלום בצד ימין, בעוד שבצד שמאל של הכביש יחול איסור חנייה.

מעתה התשלום המרבי האפשרי יעמוד על  שישה שקלים, במקום שלושה שקלים, כאשר בשלב זה מובטח שהמחיר יהיה לא יותר מארבעה שקלים. המחיר החדש יהיה תקף לתושבי חוץ, בעוד שתושבי העיר בעלי תו חנייה ייהנו מהנחה של 50 אחוז, כלומר הם ישלמו שני שקלים בלבד. ההחלטה דורשת אישור של משרד הפנים.

סגן ראש העיר פנחס סירוקה: ההחלטה החדשה מתמקדת באזורים שיש בהם סטודנטים והם מחנים בחניות של תושבים ליד בתים, מה שגורם חיכוך גדול בין התושבים לסטודנטים. בהסדרים החדשים באנו גם לקראת הסטודנטים, כך למשל בחניונים של מרכז ברוך והאמפי שיהפכו לחניונים בתשלום, המחיר למנוי חודשי יעמוד על 100 שקלים לחודש במקום המחיר הקבוע בחוק העזר העירוני, שהוא 180 שקלים. ההנחה לתושבים בעלי תו תינתן אוטומטית באפליקציות של החנייה, או במרכז השירות לתושב בעיריית כרמיאל. בנוסף, החנייה לתושבים תמשיך להיות חינם באזורים מועדפים בעיר".

עם היוודע עניין השינויים פנו תושבי רחוב שדמה, המתגוררים בשורת הבתים הזוגיים להם לא הוקצו תווי דייר, לראש העירייה משה קונינסקי וביקשו לדעת מדוע ההסדר הזהה שנכשל והוסר בעבר, חוזר באותו לבוש כאשר כלום לא השתנה – בשיחה עמו הבטיח: "כל הסדר ייבחן מקרוב במהירות, נערוך שינויים ככל שיתברר כי ההחלטה הייתה שגויה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות