fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כרמיאל: שביתה בבית הספר אופק

תלמידי כיתה ה'4 לא מגיעים לבית הספר אחרי שהוחלט על פיזור הכיתה בין כיתות השכבה עקב עזיבה של תלמידים. ההורים זועמים על כי אין מענה לבקשותיהם. העירייה: הבקשה לאישור חריג לא אושרה
בית ספר אופק צילום בית הספר

"אנו ילדי כתה ה'4 בבית ספר אופק כרמיאל כואבים ועצובים מהחלטת משרד החינוך והנהלת בית הספר לפצל ולבטל כיתה שלמה שבמשך ארבע שנים גדלה יחד ונוצרה קבוצת ילדים מדהימה, מכילה והכי חשוב אוהבת". כך נפתחה הודעת ילדי הכיתה בבית ספר אופק, לאחר שנתבשרו ביום שני השבוע, כי כיתתם תיסגר בשל עזיבתם של שלושה ילדים.

ההורים: "אנו מתנגדים לכל הליך שיפרק את הקבוצה המגובשת שלנו, מתנגדים להיות אורחים בכיתות אחרות, מתנגדים לא לממש את זכויותינו ובעצם לא ליהנות משנתיים אחרונות בבית הספר היסודי. לא עלה בדעתנו לרגע שהילדים לא יסיימו ביחד עם חבריהם הקרובים".

לדבריהם הנהלת בית הספר הפתיעה אותם ללא כל הודעה מוקדמת אחרי ששנת הלימודים כבר החלה. מנהלת בית הספר, אביבה הרשקוביץ, כינסה את הורי הילדים והסבירה כי בשל עזיבתם של מספר תלמידים מהשכבה, ירד מספר התקנים למחנכים ולכן יש צורך לצמצם את מספר הכיתות הרגילות בשכבת ה׳ מארבע לשלוש. הכיתה תיסגר ביום ראשון הקרוב והתלמידים יפוזרו בין הכיתות האחרות.

איפה הנהגת ההורים בסיפור?

ורדית איפרגן אברהם, אחת האמהות בכיתה: "עירבנו את יו"ר הנהגת ההורים הבית ספרית שגית קרני. הכיתה שובתת ותמשיך לשבות עד שיהיו לנו תשובות. מחר מצטרפות לשביתה כיתות ה' נוספות. אף אחד מהעירייה, וגם לא המנהלת או מישהו מטעם בית הספר התקשר לשאול מה קורה עם הילדים ומדוע לא הגיעו לבית הספר. ד"ר אורנה שמחון, מנהלת המחוז, ביקשה מאתנו לדחות את השביתה אך החלטנו לסרב לבקשתה".

ביום שלישי השבוע הגיע מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, לביקור בבית הספר כרמים, ההורים התארגנו לפגישה לא מתוכננת עם המנכ"ל, אלא שברגע האחרון התכנית השתבשה. ורדית: "נתבקשנו על ידי יו"ר מועצת ההורים העירונית, משה אלפנדרי, לדחות את השביתה ב-24 שעות כדי לאפשר למנהלת המחוז לנסות ולהזיז דברים ולא להגיע לכרמים. אלפנדרי הבטיח שאם לא נקבל מה שנרצה הוא ישבית את כל בתי הספר בכרמיאל. אז לא הגענו לכרמים, אבל הילדים עדיין נשארו בבית".

מעיריית כרמיאל נמסר: "בתום חופשת הקיץ נודע למינהל החינוך על עזיבת שלושה תלמידים בבית הספר אופק בשכבה כיתות ה׳. עזיבה של שלושה תלמידים גורמת לסגירת תקן לכיתה. עם פתיחת שנת הלימודים בוצעה פנייה ממינהל החינוך למנהלת במחוז, ד״ר אורנה שמחון, לאישור חריג. בנוסף, בוצעה פנייה של ראש העיר בנושא. הבקשה לא אושרה. בהתאם להנחיית משרד החינוך פעלה הנהלת בית הספר לצמצום כיתה".

ממשרד החינוך נמסר: "מספרי התלמידים בבתי הספר נמצאים ברשות כי היא זו שאחראית על רישום ושיבוץ, מכוח החוק. המשרד מחויב לפעול במדויק על פי האמור בכללים והוראות החשב הכללי בכל הקשור לתקנים ולמספרי תלמידים. התאמת התקנים ודיוקם מתבצעת לפי מספר התלמידים בכיתות, בפועל. ההחלטה לגבי כיתה ספציפית, זו או אחרת, היא החלטה מקצועית ומושכלת שמתקבלת לאחר שיח, דיון ושקילת כל ההיבטים הפדגוגיים, החברתיים והאחרים, ומעל כולם: טובת התלמידים. יש להניח ששיח מכבד בין ההורים, הנהלת בית הספר והפיקוח, יקדם הבנות ויצמצם פערים".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות