fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כרמיאל נרתמת למבצע ג'וחא

כל העיר מתגייסת להנצחתו של רס"ן יוחאי קלנגל ז"ל ומפנקת את החיילים
גיא מרציאנו צילום: תומר בדש
מבצע ג'וחא- כרמיאל
מבצע ג'וחא- כרמיאל

כמדי שנה, יתקיים ברחבי הארץ מבצע ג'וחא, להנצחתו של רס"ן יוחאי קלנגל ז"ל, שנפל בעת מילוי תפקידו בשנת 2015. זו השנה הרביעית שהכרמיאלים נרתמים למבצע, בניצוחו של גיא מרציאנו.
גיא: "לא הכרתי את יוחאי לפני, אבל שמעתי את הסיפור האישי, מי היה יוחאי. זה כאב כמו לכל עם ישראל. בערך שנה אחרי שנהרג נחשפתי ליוזמת מבצע ג'וחא".
המבצע מתפרס על פני כל הארץ, במהלכו מתנדבים מגישים לחיילים בדרכים שתייה וכיבוד, בעיקר במבה וקולה. "יוחאי, בתור מ"פ היה עוזר המון לחיילים שלו, אם הוא היה רואה חייל שבור, הוא היה לוקח אותו לשיחה, קונה איזה במבה וקולה בשק"ם ומתפנק, יושב אתו, מרים לו את הראש".
גיא מספר על ראשיתו של מבצע ג'וחא בכרמיאל: "לאחר שנחשפתי למבצע דרך הרשתות החברתיות החלטתי שאני מקיים אותו פה בכרמיאל. בהתחלה, כשעוד לא הייתה רכבת, היינו מגיעים לתחנה המרכזית. אגד, לשמחתי, נענו לבקשתי לשיתוף פעולה. הקמנו עמדה של שתייה חמה וצ'ופרים. ככה יצא שמאז בכל פעם למשך שבוע אנחנו מקיימים את הפעילות למען החיילים".
כבר בשנה הראשונה, המבצע הביא להתגייסות כרמיאלים רבים, פרטים וקבוצות: "כבר אז התחלנו את שיתוף הפעולה עם אגף הנוער העירוני, בתי הספר, תנועות הנוער, האולפן. בני הנוער נהנים מאוד, יש שיתוף פעולה של מנהלי בתי הספר. כמעט כל העיר נרתמת כדי שהמבצע יצליח. השנה גם יצרו איתי קשר מרשת המתנ"סים".

חבר מועצת העיר גיא מרציאנו. צילום: תומר בדש
חבר מועצת העיר גיא מרציאנו. צילום: תומר בדש

המבצע, מבצע צבאי של ממש, מתקיים כולו ללא מימון חיצוני, מתוך טוב ליבם של הישראלים היפים: "הכול על בסיס תרומות. אנחנו בקשר עם גנים בכרמיאל, בתי ספר, תנועות הנוער, מועצת הנוער העירונית, כולם עוסקים באיסוף. אנחנו אוספים תרומות וצ'ופרים עבור חיילים, יש בתי ספר משובצים ותנועות נוער משובצות, אנחנו סוגרים את הפעילות של כל השבוע הזה לפני לוח זמנים מסודר".
המבצע הביא גם להמשך פעולת ההנצחה של רס"ן יוחאי ז"ל בבתי הספר בכרמיאל, כפי שמספר גיא: "נכנסנו לבתי הספר, לספר על יוחאי, מי הוא היה, מה הוא ייצג, למה במבה וקולה, למה עוף קדימה, זה חלק מפרויקט ההנצחה שלקחנו בו חלק, שכל כך חשוב למשפחה, דרך להמשיך את דרכו".
"באותו השבוע כל הארץ במבצע ג'וחא, מקריית שמונה ועד אילת. זה מתקיים כמעט בכל עיר, ואני שמח שהצלחנו להרים את המבצע גם בכרמיאל, זו השנה הרביעית. זו יוזמה מאוד מבורכת".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות