fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כרמיאל נבחרה כיעד לחממות יזמות

מדובר בחממה ראשונה מסוגה בארץ, שתטפח יזמות טכנולוגית בתחום Industry 4.0 המחבר בין התעשייה המסורתית לחדשנות טכנולוגית
אזור בו תוקם החממה צילום עליזה רוזן הברמן

וויפרו ההודית תתמודד במכרז חממות בפריפריה יחד עם עיריית כרמיאל, טמבור, כתר פלסטיק, טרלידור, פליינג קרגו וקליל, על הקמתה של חממה ראשונה מסוגה בארץ

עיריית כרמיאל, יחד עם מספר חברות מובילות במשק הישראלי הפועלות באזור, חברו להתמודד כקבוצה במכרז חממות יזמות בפריפריה של הרשות לחדשנות במשרד הכלכלה.

בין החברות המתמודדות: טמבור, כתר פלסטיק, טרלידור, פליינג קרגו וקליל יחד עם עיריית כרמיאל, כל אלו חברו לענקית ההודית וויפרו (WIPRO) כדי להתמודד כקבוצה במכרז חממות יזמות בפריפריה.

הקבוצה מתכוונת להקים בעיר  חממה ראשונה מסוגה בארץ, שתטפח יזמות טכנולוגית בתחום Industry 4.0 המחבר בין התעשייה המסורתית לחדשנות טכנולוגית ועושה שימוש בין השאר באינטרנט.

ליוזמה שותפות גם המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה והתאחדות התעשיינים. החזון שבבסיס הצעתה של קבוצת החברות הוא ליצור מוקד טכנולוגי לאומי בעל מובילות עולמית בשילוב עם אקסלרטור הגליל.

במכללה האקדמית בראודה הסבירו: "הקמת חממות בתחומי יזמות וחדשנות בפריפריה היא צעד מבורך המצטרף לשורה ארוכה של תוכניות פעילות, שמטרתן קידום ופיתוח אזור כרמיאל והגליל. המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה שותפה אורגנית למהלכים אלה ומובילה בשנים האחרונות את תוכנית 'מאיץ הגליל' לקידום סטארטאפים בתחומי טכנולוגיה ותעשייה ולאחרונה פועלת כמובילה של קבוצה שזכתה במכרז להקמת המכון לייצור מתקדם של משרד הכלכלה והתעשייה".

במסגרת ההכנות להגשת המכרז, הגיעו לישראל מנהלים בכירים מהמטה העולמי של וויפרו בבנגלור, הודו ונציג וויפרו גבעון, אשר נפגשו בלשכת ראש עיריית כרמיאל עם הגורמים הישראלים המתמודדים במכרז.

ראש עיריית כרמיאל, משה קונינסקי, אמר לבלינקר: "כפי שהבטחתי עוד במהלך מערכת הבחירות וכמובן מיד לאחר כניסתי לתפקיד, בכוונתי לפעול ליצירת אלפי מקומות תעסוקה בעיר על מנת להפוך את כרמיאל למקום הכי טוב לצעירים, שבו תעסוקה בשפע לצד איכות החיים הידועה, וכך למנוע את נטישתם, לצד הבאת משפחות צעירות נוספות. אני שמח שלאחר חודשים של עבודה אינטנסיבית, הצלחנו לגבש קבוצה של חברות מובילות במשק ואת הקונצרן ההודי הענק wipro להקמת חברה שתתמודד על מכרז שמטרתו ייסוד חממה ליזמות מטעם רשות החדשנות ואשר תמוקם בכרמיאל".

קונינסקי הוסיף כי הוא גאה בשותפות של עיריית כרמיאל עם חברות מקומיות לצד החברה הרב לאומית וויפרו אשר שוויה נאמד בעשרות מיליארדי דולרים ומעסיקה מעל 171 אלף עובדים, וציין כי בנוסף על אלה חברו גם אלביט מערכות,  החברה הכלכלית כרמיאל, מכללת אורט בראודה, והתאחדות התעשיינים.

אזור בו תוקם החממה צילום עליזה רוזן הברמן

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות