fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כרמיאל: מתחברים לנשמה

בשקט ובצנעה מחלקת העמותה מעל 250 טון של מזון בשבוע. ראיון בלעדי עם הרב שמעון פינטו שקורא לכם לבוא לעזור
מתנדבים אורזים סלי מזון בעמותת מתחברים לנשמה
מתנדבים אורזים סלי מזון בעמותת מתחברים לנשמה

עמותת "מתחברים לנשמה" פועלת בעיר כרמיאל כבר שנים. בשקט ובצנעה, האנשים הקדושים הללו מחלקים מידי שבוע מעל 250 טונות של מזון שמסתכמים בכ-3,500 סלי מזון. בראשה של העמותה עומד הרב שמעון פינטו, שממעט להתראיין. הרב הסכים לפתוח את דלתות העמותה בפניי, ולספר על פעילותה המיוחדת.

קבוצת נערים מתנדבים ממשגב
קבוצת נערים מתנדבים ממשגב

"הסיפור פה זה לא אני", מדגיש הרב בפתח דבריו. "הסיפור פה זה העשייה". בצניעות המרגשת, מספר הרב על פעילותה השוטפת של העמותה. כל שבוע מתחיל בניקיון המקום. הרב מיד מדגיש שהמזון ממוין ומה שלא טוב לא נזרק לאשפה, אלא מועבר למאכל בהמות ברפתות. המזון הטוב נותר לחלוקה ביום שישי. לאחר הריקון והניקיון מתחילה מלאכת איסוף התרומות לשבוע הבא. מאות המתנדבים מגיעים ומסייעים באיסוף, במיון ובחלוקת המזון לקרטונים, אשר יחולקו לנזקקים בעיר. "כל יום חמישי יש לנו פה את יום הדין – 'קיבלתי את החבילה', 'לא קיבלתי'".

הקרטונים שמשמשים לחלוקת סלי המזון נושאים את תמונתו של אלון בקל הי"ד, שנרצח בפיגוע בפאב הסימטא בשנת 2016. בקל כתב במכתב לאימו שהיא "הופכת את העולם למקום שטוב יותר לחיות בו, בדרכה". משפחתו של אלון בחרה להנציח אותו, בין היתר, דרך פעילותה המבורכת של העמותה.

הרב פינטו מונה בפניי את המצרכים שחולקו השבוע: "מי שמקבל את הסל לא צריך לגשת לסופר". הסל כולל ירקות, פירות, מוצרים יבשים, בשרים ועופות. כלל המצרכים נרכשים מכספי תרומות. מלבד רכישת המזון, משמשים הכספים גם לתפעול שתי משאיות חלוקה שעובדות בכל ימות השבוע. למעשה, למעט נהגי החלוקה ומספר משרות חלקיות לצורך תפעול העמותה, כלל העוסקים במלאכה פועלים בהתנדבות מלאה.

משאית החלוקה של "מתחברים לנשמה" עם סלי מזון לחלוקה
משאית החלוקה של "מתחברים לנשמה" עם סלי מזון לחלוקה

כבר שלוש שנים שהעמותה פועלת מקומת הקרקע של קניון כיכר העיר. "אנחנו חייבים תודה גדולה לעדי אלדר, שסייע באיתור ותיאום המקום". את השם "מתחברים לנשמה" הגה הרב: "אני כל הזמן אומר למתנדבים שבשביל לעזור צריך להתחבר חיבור עמוק לנשמה, להקשיב לאדם מולי ולהבין איך אני יכול לעזור לו".

בסיור במקום הרב מספר כי בימים אלה העמותה עמלה על הקמת מחלקת ביגוד לרווחתם של המסתייעים בה. אנחנו עובדים למשרדי העמותה, שמכילים קלסרים מלאים, מלאים מדי, בשמות ובפרטים של אנשים. הרב מספר שרוב המסתייעים בעמותה הם אנשים בגיל השלישי, חלקם עריריים, ללא יכולת השתכרות ובעוני מחפיר. חלק מהמסתייעים לא זכאים לסיוע כיוון שאינם מוכרים על ידי הרווחה. הרב ואנשיו בוחנים כל פנייה ומשתדלים לסייע ככל שניתן. "מי שבא לבקש אוכל שבר את המחסום", אומר הרב, "אנחנו מתקיימים פה כמו נס, אין לי מושג מה יהיה פה בחודש הבא. אני מאמין שכמו שביום הראשון לא ידעתי מה יהיה בחודש השני, כך גם יהיה. קורים ניסים".

מיון ואריזת מנות מזון- "מתחברים לנשמה"
מיון ואריזת מנות מזון – "מתחברים לנשמה"

"לעולם לא יסתיים הדבר הזה, עוני. אין מה לצעוק על הממשלה, היא לא תפתור את זה, הפתרון יגיע מהאזרחים, אנחנו. קח את עצמך בידיים, תבוא, תעזור, תתרום. המושג צדקה לא קיים מאתמול, ככה העולם נוהג מבריאתו, העולם בנוי בצורה של נתינה. אני מאחל שעם ישראל יתחברו לנשמה ויבוא לעזור".

לתרומות לעמותת "מתחברים לנשמה": בנק הפועלים (12), סניף כרמיאל (747), חשבון 192369 ע"ש עמותת עם ישראל מתחברים לנשמה. כמו כן, ניתן לתרום טלפונית בכרטיס אשראי- 6520* או 04-8881050.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות