fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כרמיאל: מרכז רב תכליתי לאזרחים ותיקים

המרכז יפעיל כ – 85 סוגי פעילויות
אלכס פלד, ג'ודי קושניר, משה קוניסקי, צילום תומר בדש

מרכז רב תכליתי לאזרחים ותיקים

בשבוע שעבר נחנך המרכז  הרב תכליתי  לאזרחים הוותיקים בעיר. חנוכת המקום התקיימה  בנוכחות ראש העירייה, משה קונינסקי, ראש העירייה השני עדי אלדר, ג'ודי  קושניר בתם  של אן והנרי זארו וכן נציגים נוספים של  קרן "אן והנרי זארו פאונדיישין" התורמים שבזכותם נבנה המקום, יו"ר עמותת בראט אלכס פלד, חברי מועצת העיר, עובדי עירייה ומוזמנים רבים.

הרעיון להקמת מרכז היום רב תכליתי לאזרחים הוותיקים, החל  להתגבש לפני כ-10 שנים, אך לא התאפשר בשל בעיות תקציביות.

לפני כשנתיים התארח אצל ראש העירייה עדי אלדר, נתן גולן שהוא נציג הקרן. לאחר שיחה ובדיקה הוחלט לפנות להנהלת הקרן בבקשה לתרומה באמצעותה  ניתן יהיה להקים את המרכז. התכניות הוגשו, לצד תכנית עסקית, וכך עם סיום הבדיקות אישרה הקרן תרומה בסך מיליון ומאה שלושים אלף דולרים.

בעקבות התרומה הנדיבה , הצטרפו גופים נוספים שתרמו אף הם, על מנת להשלים את הסכום הדרוש ולצאת לדרך:  עיריית כרמיאל, המוסד לביטוח לאומי, ועידת התביעות, אש"ל, חברת עבדה בע"מ ועמותת "בראט".

המרכז הייחודי , משתרע על שטח של 2,500 מ"ר והשטח הבנוי, הוא 1,250 מ"ר. המבנה מיועד להפעלת יחידה ל – 90 מבקרים תשושים, יחידה ל – 30 מבקרים תשושי נפש. בנוסף יפעיל המרכז  פעילויות רבות ומגוונות לגמלאים במשך שעות היום.

המרכז הרב תכליתי נבנה כמבנה חכם, מודרני מותאם ומאובזר המאפשר לקיים בו מגוון רחב של פעילויות. סך כל עלות הפרויקט עומד על כ – 13 וחצי מיליון שקלים.

עמותת "בראט" הוקמה על ידי עיריית כרמיאל  במטרה לקיים ולפתח שירותים מגוונים לאזרחים הוותיקים בתאום עם מדיניות העירייה.

המבנה החדש נקרא על שמם של התורמים המכובדים, Anne & Henry Zarrow ויהיה המבנה הראשון שיופעל בארץ, בהתאם למדיניות החדשה של משרד הרווחה וביטוח לאומי לפיו יופעל כמרכז רב תכליתי, שבו זה לצד זה, גמלאים צעירים ומבקרי המרכז, ישתתפו ביחד בחוגים המגוונים שיופעלו למענם.

המרכז יפעיל כ – 85 סוגי פעילויות כמו: ספורט, מחשבים, הרצאות וסדנאות, חוגי יצירה, הדרכות למיצוי זכויות, רפואה, פיזיותרפיה עבודה סוציאלית ועוד. במבנה יוכלו להתכנס לכוס קפה ועוגה, פרלמנטים של דוברי שפות. במקום יופעלו גם קפיטריה ומספרה.

קונינסקי אמר במעמד הטקס: "אנו שמחים על הרחבת השירותים לאוכלוסיית הגמלאים והקשישים בעיר. חברה נמדדת ביכולתה לסייע לחלש. אוכלוסיית המבוגרים נמצאת פעמים רבות רחוק מעין הציבור ונזקקת לתמיכה. כאן בכרמיאל אנו מציגים סל שירותים רחב ומענה מגוון. המבנה החדש נותן לנו את האפשרות להעניק שירותים טובים יותר. אני רוצה להודות לעדי אלדר על היוזמה והדחיפה ולאלכס פלד על הביצוע המצוין ".

נוסף על מרכז היום, כעת ביוזמת ראש העירייה, החלה העמותה בתכנון משכן לאומנויות הבמה, שיבנה בצמוד לבית האבות בראט וישרת את אוכלוסיית הקשישים בשעות הבוקר . בערבים יהיה זה מקום נוסף למופעים ואירועים לכלל האוכלוסייה. המבנה מתוכנן להיפתח בינואר 2022.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות