fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כרמיאל: בכייה לדורות במעלה חוחית ולשם מה?

אחת השכונות היפות בעיר עומדת לשנות פנים בשל אינטרסים של אנשים, שקיימות ואיכות סביבה זרים להם. תושבי מעלה חוחית מעוניינים לשמר את פארק ברוך ונגר כריאה ירוקה
דליה מיקל ורובי נודלמן, ברקע נראים הדחפורים עובדים מלוא המרץ ערב חג

התושבים בשכונת מעלה חוחית יוצאים נגד התכנון לבנות על שטחי פארק ברוך ונגר יחידות דיור שלדעתם, בקלות ניתן למצוא עבורן מקום חלופי מבלי לפגוע במרקם העדין שבין האדם לטבע באחת השכונות היפות והחשובות בעיר.

דליה מייקל, תושבת השכונה: "שנים רבות היינו במאבק נגד בניית קריה חרדית בדיוק באותו אזור – מול פארק ונגר. כך, נעלמה מעינינו העובדה שהעירייה מתכננת לבנות שכונת קוטג׳ים על הפארק. פשוט לא ידענו ולכן לא התנגדנו. אי לכך, אין מסמכים המתעדים התנגדות שלנו. הפארק הוא שטח ציבורי – ריאה ירוקה לרווחת התושבים ועכשיו נעשה בו שימוש לבנייה פרטית".

מייקל מוסיפה: "בינתיים עלה נושא חדש: סלילת המשך לרחוב דגנית וחיבורו עם משעול חצב, מה שיגרום להפיכתו לכביש עמוס וסואן, שלא היה בתוכנית המתאר הראשונה".

סיור בשטח מעיד כי תהליך הפיכת הפארק לשטח לבנייה היה לקוי. עצי הזית והעצים הנוספים שהיו צריכים לעקור ולהעתיק, הועתקו בניגוד לנהלים וספק אם יצמחו שוב.

כך נכרתו העצים , פארק ברוך לא עוד

רובי נודלמן, גם הוא תושב השכונה, אומר בכאב: "לעיריית כרמיאל כנראה שאבדה הנשמה מאז שבראשה עומד משה קונינסקי ולצדו מהנדס העיר אייל רותם וכבר לא מעניין אותם בדיוק איפה בונים, גם אם זה על חשבון פארק על שם ראש העיר הראשון שלנו. אני קורא לכל תושבי כרמיאל לתמוך במאבק הצודק שלנו לשימור הצומח והשטחים הירוקים בעיר ולהגיע להפגנה שתיערך בקרוב".

מעיריית כרמיאל נמסר: "מדובר בפרויקט שאושר לפני כארבע שנים בוועדה המחוזית כאשר לא הוגשה כל בקשה להתנגדות. בימים אלה מבוצעות במקום עבודות פיתוח להכשרת 15 מגרשים דו משפחתיים. העירייה אינה זו שמבצעת את עבודת הפיתוח אלא משרד השיכון. בתום עבודות הפיתוח ישווקו השטחים על ידי רשות מקרקעי ישראל לבנייה עצמית (בנה ביתך). במקביל יושקעו כ- 600 אלף שקלים בפיתוח פארק ברוך. חשוב להדגיש כי הבנייה היא על כ-15 אחוז מהפארק בלבד. העתקת עצים ממקומם נעשית בהתאם לכללים ובתיאום עם קק״ל".

פארק ברוך לא עוד צילום אלכס הובר

עוד נציין כי על פי תוכנית המתאר הראשונה, בתים אלה היו אמורים להיבנות ברחוב עפרוני המקביל למקום הבנייה היום, אלא שהדיירים ברחוב הגישו התנגדות שמסיבות ברורות אושרה, וכך נותר רחוב עפרוני עם בתים בנויים רק בצידו האחד של הרחוב. אילו נבנו הבתים במקומם המקורי, פארק ברוך ונגר היה נותר ללא פגע.

מקק"ל נמסר: מדיניות קק"ל היא לשמר עצים ולהימנע מכריתתם או העתקתם שלא לצורך. יחד עם זאת, כריתת והעתקת העצים בפרויקט הבינוי של פארק ברוך בכרמיאל נבחנה לעומק על ידי פקיד היערות וגורמים רלוונטיים נוספים ואושרה בהתאם לתוכנית העבודה. הפיקוח והאכיפה בכל חריגה מתנאי רישיון הכריתה וההעתקה הם באחריות משרד החקלאות, אגף יער ואילנות. קק"ל תמשיך לפעול לניהול וייעור מדינת ישראל, בהתאם לתפקידה ההיסטורי וחזונה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות