fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורעף: גביע ע"ש אטקין שוב אדום

רגע לפני שהליגה יוצא לדרך, זכתה הפועל גליל מטה אשר/עכו זכתה במקום הראשון בטורניר ע"ש אטקין. בסוף השבוע תפתח הדאבליסטית את העונה כשתתארח אצל מכבי ת"א החזקה
ישמרו על התואר? הפועל גליל מטה אשר/עכו צילום: באדיבות הפועל גליל מטה אשר/עכו

הליגות יוצאת לדרך

ליגת העל בכדורעף יצאה לדרך ביום שלישי האחרון, אולם משחק הפתיחה המסקרן של הפועל גליל מטה אשר/עכו, בחוץ, נגד מכבי ת"א, יתקיים היום (שישי) בשעה 15:00, ויועבר בשידור ישיר בערוץ הספורט.

מכבי ת"א ביצעה במהלך הקיץ שינויים רבים בסגל הקבוצה כשצירפה לא פחות מעשרה שחקנים חדשים. המטרה תהיה לקרוא תיגר על הפועל גליל מטה אשר/עכו במאבק על האליפות. לקראת המפגש בין השתיים, אמר גנאדי סוקולוב, ששיחק בעבר במטה אשר/עכו: "יש במכבי ת"א תחושה שיש העונה הזדמנות להפתיע ולעשות משהו טוב. אם כל ההערכה שיש להפועל מטה אשר/עכו, הם לא מעל הליגה. יש לנו סיכוי טוב לזכות באליפות וזו בהחלט משימה אפשרית. אם הכל ילך לנו כמתוכנן ולא יהיו פציעות משמעותיות שישפיעו, הכיוון שלנו הוא אליפות".

נזכיר רק, שליגת העל תמנה בעונה הקרובה תשע קבוצות, שיתמודדו ביניהן בשיטת ליגה בת שני סיבובים. הקבוצה שתדורג במקום התשיעי והאחרון תנשור לליגה הלאומית. שמונה הקבוצות שתסיימנה בשמונת המקומות הראשונים, יעפילו לשלב רבע גמר הפלייאוף, ויתמודדו ביניהן לפי החלוקה הבאה: הראשונה תפגוש את השמינית, השנייה את השביעית, השלישית את השישית, והרביעית את החמישית. המשחקים בשלב זה יהיו בשיטת הטוב משלושה משחקים. המנצחות ימשיכו לשלב חצי הגמר, שבו תהיה שיטת משחקים של הטוב מחמישה. כך יהיה גם שלב הגמר.

שינוי יהיה במסגרת משחקי גביע המדינה. בעונה הקרובה יחולקו שמונה קבוצות לשני בתים בני ארבע קבוצות והן תתמודדנה בשיטת ליגה של סיבוב משחקים אחד. שתי הקבוצות שתדורגנה בשני המקומות הראשונים בכל בית, יעלו לשלב חצי הגמר, כשהראשונה בבית א' תשחק נגד השנייה בבית ב' והראשונה מבית ב' תתמודד נגד השנייה מבית א'. שתי המנצחות ייפגשו בגמר שיהיה משחק אחד.

הליגה הלאומית לעונת 2019/20, תפתח ביום חמישי הבא (31.10). אליצור כרמיאל תפתח את העונה במשחק בית נגד הפועל באקה (שעה 19:30, אולם בית הספר פסגות).

הליגה הלאומית מונה 10 קבוצות שיתמודדו ביניהן בשיטת ליגה בת סיבוב משחקים אחד. בסיום, חמש הקבוצות שיהיו מדורגת במקומות 1-5, יעפילו לבית העליון שיכלול גם את חמש הקבוצות ממחוז דרום, ואלו חמש הקבוצות שידורגו במקומות 6-10, ישחקו בפלייאוף התחתון יחד עם חמש קבוצות נוספות ממחוז דרום. גם פה תהיה שיטת ליגה בת סיבוב משחקים אחד. הקבוצה שתסיים במקום הראשון תזכה בכרטיס לליגת העל. ארבע הקבוצות שתסיימנה במקומות 7-10 בבית התחתון, תרדנה לליגה הארצית.

קבוצה נוספת של אליצור כרמיאל תשחק בליגה הארצית שתפתח ביום ראשון הקרוב (27.10). הליגה הארצית תמנה 7 קבוצות שיתמודדו ביניהן בשיטת ליגה של 3 סיבובים. הקבוצה שתסיים את העונה במקום הראשון תעלה לליגה הלאומית.

אליצור כרמיאל תארח במחזור הראשון את מכבי בית ג'אן (שעה 20:30, אולם בית הספר פסגות).

 

טורניר אטקין

הפועל גליל מטה אשר/עכו, זכתה במקום הראשון בטורניר הכנה ע"ש אטקין. מדובר בטורניר מסורתי שנערך זו השנה ה-11 ברציפות לזכרו של מיכאל אטקין, שהיה מורה לחינוך גופני ודמות בולטת בענפי ספורט שונים במשך שנים רבות. אטקין היה מאמן בכיר, שופט ופרשן כדורעף ונחשב לבר סמכא בתחום הספורט בכלל והכדורעף בפרט.

אטקין נולד בשנת 1932 ועלה לארץ לאחר שאיבד את כל משפחתו בשואה. הוא נישא בישראל והקים משפחה לתפארת. בשנת 2009 נפטר.

בטורניר, שהתקיים בהיכל הספורט נעמן בקיבוץ עין המפרץ, השתתפו ארבע קבוצות: הפועל מטה אשר/עכו, מכבי ת"א, הפועל כפר סבא והפועל מנשה/עמק חפר/חדרה.

בחצי הגמר גברה הפועל גליל מטה אשר/עכו על הפועל המעפיל/מנשה/עמק חפר, 0:3 (19:25, 19:25, 21:25). מפגש הגמר, נגד הפועל כפר סבא, היה הפכפך ודרמטי.

מטה אשר/עכו פתחה לא טוב וכבר פיגרה, 2:0 (25:19, 25:23) במערכות. אלא שהאדומים של המאמן נועם כץ, התעוררו בזמן בדרך למהפך מדהים עם שלושה ניצחונות במערכות הבאות: 15:25, 19:25, 10:15. קווין פויר, שחקן הרכש הגרמני, הוביל את מטה אשר/עכו עם 21 נקודות. עידו דוד הוסיף 16 נקודות משלו וסבה דבש סיים עם 15 נקודות. שחקן הרכש החדש, מרין לסקוב, שגם נבחר לשחקן המצטיין של הטורניר, תרם 4 נקודות.

 

הפנינג פתיחת עונה

ערב פתיחת העונה קיימה הפועל גליל מטה אשר/עכו תקיים הפנינג פתוח לאוהדים. האירוע התקיים בהיכל הספורט נעמן וכלל מפגש היכרות של שחקני הקבוצה עם האוהדים, תחרויות, הפעלות ודוכן שייקים מטעם החברה המאמצת, גליל.

ראש מועצת מטה אשר משה דוידוביץ', שכיבד בנוכחותו את אירוע הפתיחה, הזכיר כי ביום זה מלאו שש שנים לפטירתו של ראש המועצה יהודה שביט, שהיה האוהד מספר אחד של הקבוצה. דוידוביץ' נשא דברים מרגשים והבטיח לשמור על המורשת של שביט ז"ל ולהמשיך לתמוך בקבוצה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות