fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל: סיכום משחקי המחזור האחרון

לאומית: הפועל עכו סגרה את הסיבוב הראשון בתיקו ביתי נגד מוליכת הטבלה, מכבי פ"ת * ליגה ב': בית"ר נהריה שומרת, אחי עכו לא עוצרת וסקציה מעלות שוב מתדרדרת
ירין שרעבי מהפועל עכו חוגג את השוויון צילום: אדריאן הרבשטיין

הפועל עכו (לאומית)

הפועל עכו חתמה את הסיבוב הראשון בתיקו ביתי מחמיא נגד מוליכת הטבלה הבלתי מנוצחת, מכבי פ"ת. האמת, הפועל עכו הייתה יכולה לצאת עם שלוש נקודות, אלמלא היו לה יכולות התקפיות סבירות. אבל החמצות שלומיאליות של שחקניה, הוציאו אותה מהמפגש הזה עם תחושה של החמצה.

עכו, שחסרה את הקפטן והבלם גל בראל, ספגה שער מהיר כבר אחרי שלוש דקות ונקלעה לפיגור מוקדם של 1:0. אלא שהתגובה שלה הייתה מהירה. בדקה העשירית בישל שאדי מסראווה לירין שרעבי שמ-17 מ' בעט כדור חזק ומדויק לבין חיבורי הקורות, 1:1. עכו המשיכה להיות עדיפה על פני האורחים מפ"ת ובדקה ה-28 השלימה מהפך. שערבי הגביה כדור קרן, והיב חביבאללה הסיט בראשו לאחור ושאדי מסראווה, שהסתנן בין הגנת פ"ת, דחק מקרוב לרשת החשופה, 1:2 לעכו. עכו המשיכה לתת את הטון במגרש והחמיצה הזדמנויות פז לשלש את יתרונה. בדקה ה-70 הגיעה החמצת המשחק. עכו יצאה למתפרצת ומצאה הגנה דלילה של פ"ת. שרעבי בישל כדור מצוין לאנואר מורד, שבעט כדור חלש לידי השוער. אם לא כובשים – סופגים, ושער השוויון של מכבי פ"ת אכן הגיע בדקה ה-79, לאחר איבוד כדור שטותי במרכז השדה, 2:2.

המאמן אלי כהן: "אם לפני המשחק היו שואלים אותי אם אסתפק בנקודה, סביר להניח שהייתי אומר שכן. אבל לאור מה שהתרחש במגרש, יש בהחלט תחושה של פספוס ואכזבה מכך שלא ניצחנו. שיחקנו נגד הקבוצה הכי טובה והכי חזקה בליגה ולא נפלנו מהם בשום פרמטר. במחצית הראשונה שיחקנו מצוין. חזרנו מפיגור, עלינו ליתרון, והיינו קרובים מאוד לכבוש שער שלישי. במחצית השנייה, באופן טבעי, השחקנים ירדו קצת לאחור, אבל גם אז ייצרנו מצבי הבקעה. צריך לתת קרדיט גדול לשחקנים שנלחמו ובאמת עשו מאמץ אדיר. אין לי ספק שהיכולת הזאת תיתן לנו ביטחון בהמשך ויותר אמונה ביכולתנו. עשינו סיבוב ראשון טוב ואני מקווה שנמשיך להשתפר גם בסיבוב השני".

המאמן גם הודיע כי בכוונת הקבוצה לבצע שינוי בסגל ולצרף שחקן אחד או שניים.

"כולם יודעים שיש להפועל עכו מגבלה תקציבית, לכן השינוי יהיה מאוד מינורי כשהכוונה היא להתחזק בחלק הקדמי בקשר ובחלוץ", הבהיר כהן.

הפועל עכו מסיימת את הסיבוב הראשון כשהיא במקום העשירי בטבלה עם 18 נקודות, מרחק שתי נקודות מהמקום השמיני שמוביל לפלייאוף העליון. לקבוצה מאזן של 4 ניצחונות, 6 תוצאות תיקו ו-5 הפסדים. היא גם הבקיעה 16 שערים וספגה 14 שערים.

 

הפועל עכו נפרדה משלומי טורק ז"ל

לפני המשחק של הפועל עכו נגד מכבי פ"ת, התקיים טקס מרגש לזכרו של אוהד הקבוצה שלומי טורק ז"ל, שנפטר לאחר מאבק במחלה קשה.

יו"ר הקבוצה קרן דה קסטרו וקפטן הקבוצה גל בראל, העניקו לבני משפחת טורק חולצה ממוסגרת של הפועל עכו ועליה חתימות של שחקני הקבוצה. דובר הקבוצה ויקטור כהן, הקריא דברים לזכרו וסיפר כי שלומי טורק ז"ל היה אדם חברותי ואוהב, בעל נתינה רבה לזולת, בעל חוש הומור שאהב את החיים. קהל האוהדים כיבד את זכרו בדקה של מחיאות כפיים.

שלומי טורק ז"ל, היה מנהל מטבח במרכז הרפואי מזור בעכו, וכאוהד מושבע היה שותף לרגעיה הגדולים של הקבוצה ולא זנח את אהבתו גם כשנשרה מליגת העל וליווה אותה במשחקיה גם בליגה הלאומית.

שלומי טורק ז"ל, הותיר אחריו אישה: דליה, ושלושה ילדים: נתנאל, עמית ולירז. בן 53 היה במותו. יהי זכרו ברוך.

 

בית"ר נהריה (ליגה ב')

בית"ר נהריה שמרה על מקומה בצמרת הגבוהה אחרי שחילצה נקודת חוץ במשחקה נגד אחווה מנדא, שהסתיים בתיקו, 3:3. כל השערים במחצית הראשונה נכבשו בבעיטות עונשין מ-11 מ'. בדקה העשירית הוכשל רון בן בסט ברחבת מנדא ועמראן בריק בעט פנדל מדויק והעלה את קבוצתו ליתרון, 0:1. בדקות 18 ו-44, זכו המארחים לשתי בעיטות עונשין מ-11 מ' ואת שתיהן הן ניצלו כדי לכבוש פעמיים, ולבצע מהפך בתוצאה עוד לפני סיום המחצית הראשונה, 1:2. בדקה ה-50 הגדילה מנדא את יתרונה ל-1:3. בדקה ה-55, המחליף מוסטפא גדבאן כבש וצימק ל-3:2. בדקה ה-83 כבש בר עמר את השלישי של נהריה וקבע את תוצאת המשחק, 3:3.

קפטן הקבוצה עמראן בריק: "שיחקנו מול קבוצת צמרת חזקה וטובה. לא היה קל לחזור מפיגור, אבל הוכחנו אופי ומחויבות ואנחנו מרוצים מהנקודה שמשאירה אותנו בחלק העליון".

למרות התיקו, שמרה בית"ר נהריה על מקומה הרביעי בטבלה.

 

סקציה מעלות (ליגה ב')

סקציה מעלות ספגה הפסד ליגה שני רצוף, כשנכנעה במשחק חוץ לבני ממב"ע, 2:1. המארחים פתחו טוב וכבר בדקה ה-8 עלו ליתרון ראשון, 0:1. אבי טפטה, שנכנס כמחליף במעלות בדקה ה-55, כבש בדקה ה-72 והשווה ל-1:1. אלא שהשוויון החזיק מעמד 3 דקות בלבד, לפני שמעלות ספגה שער שני.

מחוץ למגרש, עדיין סוער בעקבות הדחתו של היו"ר דיוויד רדליך. רק בשבוע שעבר פרסמנו, כי היו"ר המודח הגיש מכתב אזהרה לפני תביעה כנגד עמותת הספורט העירונית בו הוא דורש לשלם לו סכום של 391 אלף שקלים בגין פיטורים ללא שימוע, הפרת הסכם עבודה, אי מתן הודעה לעובד ותשלום הוצאות.

כעת, הגיש רדליך באמצעות עו"ד שי טל, מכתב אזהרה לפני תביעה נגד חבר הנהלת הקבוצה יחיאל אברג'ל, בגין דברים שכתב עליו ברשת החברתית, פייסבוק.

לטענת רדליך, ביום 28.11.19, הגיב אברג'ל בדף הפייסבוק של ראש מועצת כפר ורדים אייל שמואלי, תוך תיוגו של רדליך, וכתב: "תמשיך לאכול את הלב. לקחנו לך את הקבוצה כי חשבת לעקוץ את עיריית מעלות. מזל שעלינו עליך בזמן וזרקנו אותך". בהמשך, כך נטען, תייג אברג'ל את רדליך כנוכל.

באמצעות עו"ד טל, מאשים רדליך כי הדברים מהווים עלילת דם זדונית ולשון הרע מהחמורים שיש, במטרה לפגוע ולבזות אותו ואת משלח ידו. רדליך טוען עוד, כי הדברים היוחסו לו על ידי אברג'ל, גרמו ועדיין גורמים לו נזקים כבדים בעסקיו מול רשויות מקומיות ופוגעים בשמו הטוב.

בעקבות דברים אלו, דורש רדליך פיצויים בסך 60 אלף שקלים.

יחיאל אברג'ל מסר בתגובה: "תביעה הזויה וכבר נשלח מענה באמצעות עו"ד אבי אמר. הדברים שכתבתי היו כתגובה למה שדיויד כתב קודם לכן ואחר כך גם מחק, ולכן הפרטים שהוא נשען עליהם, הם חלקיים".

במועדון הכדורגל סקציה מעלות, דנים בימים אלו באפשרות להגיש תלונה במשטרה נגד התנהלותו של רדליך במהלך התקופה בה שימש כיו"ר הקבוצה, ורומזים כי בידיהם הוכחות לפעילויות בלתי חוקיות שבוצעו על ידו במהלך כהונתו.

 

אחי עכו (ליגה ב')

אחי עכו חזרה במהרה למסלול הניצחונות כשבמחזור האחרון גברה בחוץ על צעירי טמרה, 0:1. את השער היחיד במשחק הבקיע קאסם בשיר בדקה ה-11. עד לסיום הצליחה אחי עכו לשמור על שער היתרון היקר ולהוסיף למאזנה שלוש נקודות שקידמו אותה למקום התשיעי בטבלה.

המאמן פריד סכניני: "ניצחון חשוב מאוד שמעניק לנו קצת אוויר ומרחיק אותנו מהתחתית. היה משחק פתוח שהיה יכול להיגמר בכל תוצאה. לשמחתי, ניצלנו הזדמנות לכבוש וידענו להתגונן כמו שצריך כדי לשמור על שער נקי. המטרה שלנו היא לא להיגרר למאבקי התחתית, אבל אם נמשיך ככה, אין ספק שנשקול להתחזק כדי להתמודד בצמרת".

מוחמד שלאטה עזב את הקבוצה, כך שהקבוצה נותרה למעשה עם סגל קצר של 14 שחקנים בלבד. בעקבות כך , מתכוון המאמן סכניני לבקש מפטרון הקבוצה, סגן ראש עיריית עכו אדהם ג'מאל, אישור לצרף 3-4 שחקנים על מנת לעבות את הסגל הקיים.

"יש כמה שחקנים שמועמדים להצטרף אלינו לקבוצה, ביניהם גם שחקנים צעירים ממחלקת הנוער של הפועל עכו", גילה המאמן סכניני, "אבל כרגע שום דבר לא סגור. אני מתכוון לזמן אותם לאימוני התרשמות, ואז נקבל החלטה מי יכול להתאים לנו".

 

הפועל עירוני כרמיאל (ליגה ג')

הפועל עירוני כרמיאל התאוששה מהפסד הליגה הראשון שספגה במחזור הקודם לאבו סנאן, כשניצחה במחזור האחרון את הפועל דיר חנא, 1:5.

הקהל המקומי עוד לא הספיק לחמם את המושבים הקרים ביציע וכבר זכה לשער ראשון שנכבש בדקה השנייה מרגלי סהר דהן. מנגד, בכרמיאל לא סיימו לחגוג, וכעבור שלוש דקות ספגו שוויון מהיר, 1:1. בדקה ה-15 החזירה לעצמה כרמיאל את היתרון משער שהבקיע ניר כהן בפנדל. בדקה ה-35 הגדילה כרמיאל את יתרונה משער של מוחמד אסדי. רגע לפני סיום המחצית הראשונה ביססה כרמיאל את יתרונה כשסהר דהן השלים צמד והוריד את קבוצתו להפסקה ביתרון, 1:4. במחצית השנייה ירד קצב המשחק, ומי שחתם את תוצאת הסיום היה איליה זאיקה שהבקיע וקבע, 1:5.

הניצחון הותיר את כרמיאל בראש הטבלה עם 22 נקודות, ובפער של 3 נקודות מהפועל סמיע שבמקום השני ו-5 נקודות מהשלישית בטבלה, מכבי שעב, שצריכה עדיין להשלים 2 משחקים חסרים.

המאמן שאול דה צ'וקרל: "אחרי ההפסד במחזור הקודם, היינו חייבים לנצח את המשחק הזה ולחזור מהר למסלול הניצחונות. ההבדל בין המשחק הזה למשחק הקודם, היה שהפעם ניצלנו את ההזדמנויות שהיו לנו בהתקפה וכבשנו שערים מהירים שהכריעו את המשחק בשלב די מוקדם".

במהלך השבוע האחרון צירפה הקבוצה לשורותיה שני שחקני חיזוק: החלוץ עוואד קדח, מלך השערים של בני מנדא מצמרת ליגה ב' (9 שערים מתחילת העונה), ונתן נודלמן, ממכבי נווה שאנן מליגה ב'. על הנייר לפחות, מדובר בשני שחקני רכש משמעותיים.

במחזור הקרוב מצפה לכרמיאל אתגר לא קל בדמות מכבי שעב (מקום שלישי), הקבוצה היחידה בליגה שלא הפסידה העונה.

המאמן דה צ'וקרל: "אסור לנו לבוא שאננים. במשחקים מהסוג הזה, אין צורך לדבר עם השחקנים, כי כולם פה יודעים ומבינים את חשיבות המשחק. נצטרך לבוא מרוכזים, לשחק נכון מבחינה טקטית ולנצל כל הזדמנות לכיבוש שערים. למרות שמדובר בקבוצה טובה שעדיין לא הפסידה העונה, אני מקווה שבסיום המשחק הסטטיסטיקה שלהם תשתנה".

 

הפועל שלומי (ליגה ג')

הפועל שלומי, שבמחזור שעבר רשמה את ניצחון הליגה הראשון שלה העונה, החמיצה הזדמנות להמשיך בצבירת נקודות, כשהפסידה במשחק חוץ למכבי אבו סנאן, 3:1. המארחים מאבו סנאן עלו ליתרון מוקדם כשכבשו כבר בדקה השמינית. בדקה ה-82 כבש אבי בן שטרית והשווה ל-1:1. התיקו החזיק מעמד שתי דקות בלבד, לפני שאבו סנאן כבשה שער שני והחזירה לעצמה את היתרון, 1:2. שלומי הימרה על התקפה במטרה להשיג שוויון, אך עמוק בתוספת הזמן ספגה שער שלישי וירדה מנוצחת.

שחקן הקבוצה שלומי כהן: "הפסד מאכזב ומתסכל. היה משחק שקול והיינו ראויים לפחות לנקודה. אחרי שהשווינו, הם כבשו שער מהיר ולקראת הסוף כבר עלינו למעלה כי לא היה לנו מה להפסיד ואז ספגנו את השער השלישי שגמר את המשחק. חבל, אבל אנחנו כבר עם הפנים למשחק הבא".  

 

הפועל נהריה (ליגה ג')

הפועל נהריה ממשיכה להיראות רע, לאחר שבמחזור האחרון ספגה תבוסה במשחק החוץ שלה נגד מכבי שעב, 7:0. נהריה גם סיימה את המשחק בעשרה שחקנים לאחר שדוד חיו, הורחק בדקה ה-51.

בסוף השבוע הקרוב תהיה הפועל נהריה חופשיה וראשיה מתכוונים לנצל את הפגרה בניסיון למצוא פתרונות ליכולת החלשה של הקבוצה.

היו"ר עמוס גבריאל: "אסור לנו להיראות ככה ואין שום סיבה שיהיה לנו סף שבירה נמוך כל כך. השחקנים צריכים להבין שהם מייצגים את המועדון ושצריך להילחם ולהפגין מחויבות במשך כל התשעים דקות. נמשיך לעבוד קשה כדי שבמשחקים הבאים ניראה אחרת וביכולת טובה יותר".

 

דור העתיד

נוער

לאומית (מחזור 11)

הפועל עכו – עירוני טבריה, 0:3. לעכו: עידו דומאן, אליאב בן עמי ורועי עקיבא.

ארצית (מחזור 11)

צעירי טייבה – הפועל מטה אשר, 1:3. למטה אשר: נתנאל חסין.

נערים א'

ארצית (מחזור 11)

הפועל עכו – הפועל חיפה, 1:2. לעכו: שוהם מלכה – צמד שערים.

נערים ב'

מחוזית (מחזור 10)

הפועל כרמיאל – מכבי יפיע, 2:2. לכרמיאל: כפיר שפירא ואדר אברהם.

נערים ג' (מחזור 9)

הפועל מטה אשר – הפועל חדרה, 4:0.

הפועל נוף הגליל – מכבי נהריה, 0:14.

הפועל קריית ים – הפועל כרמיאל, 4:2. לכרמיאל: עלי איוב, יעקב ג'ובראן, מוחמד קדאח ואליאב ביתן.

עירוני טבריה – סקציה מעלות, 3:1. למעלות: מועדא סיף – 2 שערים, ראני סיף – שער אחד.

גביע המדינה

נוער

הפועל עכו – הפועל רובי שפירא חיפה, 1:3. לעכו: אליאב בן עמי – 2 שערים, אינן גונזלס – שער אחד.

הפועל מטה אשר – הפועל מרמורק, 1:5. למטה אשר: שלו כץ דרעי – 3 שערים, אוראל הדנה ואבירם נגאטי – שער אחד כ"א.

נערים א'

בני סכנין – הפועל עכו, 0:5.

הפועל כרמיאל – סקציה נס ציונה, 3:1. לכרמיאל: ירין נג'אטי.

נערים ב'

הפועל עכו – הפועל קטמון ירושלים, 1:0.

נערים ג'

הפועל עכו – הפועל גדרה, 1:2. לעכו: סאמי כיאל ואביאל בן לולו.  

 

לאן השבוע

לאומית (מחזור 16)

הפועל עכו – כפר קאסם (שלישי, 24.12, שעה 19:00)

ליגה ב' (מחזור 13)

צעירי סכנין – בית"ר נהריה

סקציה מעלות – אחווה מנדא (שישי, 20.12, שעה 12:30)

אחי עכו – אלנהדא נצרת (שבת, 21.12, שעה 12:00)

ליגה ג' (מחזור 11)

הפועל שלומי – הפועל דיר חנא (שישי, 20.12, שעה 11:00, נהריה)

הפועל עירוני כרמיאל – מכבי שעב (שבת, 21.12, שעה 14:00)

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות