fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שלומי: עובדים עם ותק של 50 שנה פוטרו בגלל רובוט שהחליף אותם

סכסוך עבודה הוכרז במפעל מתכת חניתה בשלומי. על רקע כוונתה של הנהלת החברה לפטר 12 עובדים מעל גיל 60 ופגיעה בתנאי העבודה ובשעות הנוספות. במפעל מועסקים כ-160 עובדים בהסכם קיבוצי
מפעל מתכת חניתה בשלומי | צילום: דוברות ההסתדרות
מפעל מתכת חניתה בשלומי | צילום: דוברות ההסתדרות

ההסתדרות אישרה סכסוך עבודה במפעל מתכת חניתה בשלומי. זאת על רקע דרישתה של הנהלת החברה לפטר 12 עובדים ותיקים שנמצאים לפני גיל הפנסיה ופגיעה בתנאי העבודה שכוללת הפחתה במספר השעות הנוספות, תוך ניסיונות לפגוע במעמדו של הוועד והתעלמות מכל פניותיו להידברות.

את הבקשה להכרזת סכסוך העבודה אישרו חברי מזכירות ההסתדרות במרחב גליל מערבי. במפעל מתכת חניתה מועסקים כ-160 עובדים בהסכם קיבוצי. המפעל מתמחה בייצור מגוון כלים לעיבוד שבבי המיועדים לתעשיית עיבוד המתכת בארץ ובעולם.

בעילות לסכסוך נכתב כי "הנהלת מפעל מתכת חניתה פוגעת בתנאי העבודה, בין היתר בהפחתת מספר השעות הנוספות בהתראה קצרה, ומקבלת החלטות חד-צדדיות ללא שיתוף עם ועד העובדים, בנושאים כמו הוצאת עובדים לחופשה ופגיעה בימי גיבוש מחלקתיים, וזאת ללא הצדקה ובחוסר תום לב". את מאבק העובדים מלווה יו"ר הסתדרות עובדי התעשייה גבי אסרף.

יו"ר מרחב גליל מערבי, אשר שמואלי: "הנהלת מפעל מתכת חניתה מנצלת את תקופת הקורונה לפגיעה בעובדים ותיקים מעל גיל 60, והחלפתם ברובוט. אנחנו לא מתנגדים להכנסת טכנולוגיות מתקדמות, אך יחד עם זאת לא ניתן יד לפגיעה בעובדים ותיקים שייזרקו הביתה ללא פתרון הולם, וזאת אחרי שהשקיעו עשרות שנים במפעל".

מזכיר איגוד ענף המתכת במרחב גליל מערבי, מאיר עזרא: "לא נאפשר לפטר עובדים עם ותק של 50-40 שנה. לא ייתכן שהכנסת רובוט תביא לכך שמי שבנו את המפעל ישלמו את המחיר".

יו"ר ועד עובדי מתכת חניתה, איימן פלאח: "בתקופת הקורונה נרתמו כל העובדים, ללא יוצא מהכלל, למען הצלחת המפעל. אני קורא להנהלה לקיים איתנו הידברות במטרה שעובדים בעלי כישורים ושנות עבודה רבות יקבלו פיצויים ראויים ומכובדים".

 

 

 

לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות