fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פיקוח נפש אינו דוחה הדלקת מדורות במירון

משפחות שכולות לא עלו השנה לבתי העלמין, מדורות ברשויות המקומיות לא יתקיימו, אך נראה כי מדורות במירון לא יבוטלו. מה דעתכם?
תלמידי ישיבה מכרמיאל מדליקים מדורות במירון צילום אלכס הובר

פיקוח נפש אינו דוחה הדלקת מדורות במירון:

בהתקרב ל"ג בעומר, השנה בצל משבר הקורונה, עולה הסוגיה האם פיקוח נפש דוחה פעילות דתית, קלה כחמורה? האם הסכנה שבהתגודדות רבים גוברת על הרצון לקיים מצווה או הלכה כלשהי.

הסוגיה עלתה תחילה בעשרת הימים האחרונים כאשר נודע כי המשפחות השכולות לא תוכלנה להגיע לבתי העלמין הצבאיים להתייחד עם זכר יקיריהם,

בנשימה אחת עם היוודע דבר האיסור, התברר כי לא יחול על חוגגי ל"ג בעומר, העולים כל שנה לקבר הרשב"י להדלקת מדורות.

נכון שלא תותר השתתפות של מאות אלפים כפי שזה קורה בשנים האחרונות אך בכל זאת, על פי המסתמן, יותרו הרבה יותר מכפי שעלולים היו להיות למשל בכל בית עלמין צבאי.

ככלל איש אינו מדבר על ביטול מוחלט של הכינוס, שקרוב לוודאי יביא להתפרצות מחודשת של מגפת הקורונה.

לדברי חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי: "ההנחיה של משרד הבריאות היא שלא יתקיימו מדורות והתקהלויות בכלל. משרד הבריאות יוציא המלצה מסודרת בעניין בשבוע הבא.

יוסי שווינגר:" נעשה כאן מאמץ גדול לשמר מסורת הדלקת מדורות במירון שעבור חלק מהאדמו"רים מדובר במסורות שעברו מדור דור"

לפי שעה מסתמן כי מספר המשתתפים יוגבל, הכניסה והגישה להר מירון תותר רק למורשים, וכי לא יוקמו השנה אוהלים במתחם ההר.

זהות המדליקים תקבע מראש בהתאם למסגרת הכללים שיקבע המרכז הארצי למקומות הקדושים.

מנכ"ל המרכז למקומות הקדושים יוסי שווינגר: "נעשה כאן מאמץ גדול לשמר את מסורת ההדלקה שעבור חלק מהאדמו"רים מדובר במסורות שעברו מדור דור.

בתקופות הקשות ביותר נערכו במירון הדלקות לכבודו של רשב"י אני שמח שיש לי את הזכות והחלק להמשיך את המסורות גם בתקופה מאתגרת זו".

דובר המשרד לשירותי דת אמר היום: "עדיין אין החלטה סופית באשר למתווה שייושם. כרגע מה שיש זה דיונים של הממשלה בהשתתפות שר הדתות, אין עדיין שום החלטה.

מה שיש זה החלטות פורום מצומצם תקש"ח  (תקנות לשעת חירום ) לכשנפרסם את התקש"ח אדאג להעביר את ההחלטות שמטבע הדברים תגענה גם בנושא מירון וגם בנושא הדלקת מדורות בכלל".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות