fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

טרגדיה: ילדה בת 3 נספתה בשריפת בית מעץ בישוב אדמה. הוריה נפצעו קשה (תיעוד)

כוחות כיבוי אש הוזעקו הבוקר לישוב אדמה האקולוגי (כליל) בעקבות שריפת בית מעץ. הכבאים דיווחו כי המבנה בער כמו לפיד. ילדה בת 3 נלכדה באחד החדרים ונמצאה ללא רוח חיים. אמה נפגעה קשה ופונתה במסוק לרמב"ם, האב נפצע בינוני ופונה למרכז הרפואי בנהריה. כשעתיים לאחר פרוץ השריפה הושגה שליטה על האש.
שריפה בישוב אדמה

אסון בישוב האקולוגי אדמה (שלא מחובר לחשמל ותשתיות) הסמוך לכליל שבגליל המערבי: ילדה בת 3 נספתה הבוקר (שני) בשריפת בית מעץ. אמה של הילדה, בת 44, נפגעה קשה וסובלת מכוויות בדרגה 2 ומשאיפת עשן. האב, בן 45, נפגע באורח בינוני וסובל מכוויות דרגה 1 ו-2 בגפיים ובאזור הגב.

שעתיים לאחר פרוץ השריפה המשיכו הכבאים לפעול בשלוש גזרות לכיבוי סופי ולמניעת התפשטות האש, עקב מטען האש הגדול והסמיכות לבתים נוספים. באזור נשרף גם מחסן.

הדיווח על השריפה החל קצת לפני השעה 7 בבוקר. שמונה צוותי כיבוי מתחנת גליל מרכזי הוזעקו למקום כדי לכבות את האש, והכבאים דיווחו כי כאשר הגיעו למקום הבית בער כולו כמו לפיד.

שריפת בית מעץ בישוב אדמה (צילום: דוברות כיבוי אש)

בני משפחתה של הילדה הצליחו לחלץ את עצמם, ובעת שהיו בחוץ דיווחו כי היא לכודה באחד החדרים. הכבאים שפרצו לבית הבוער החלו בחיפושים, ולאחר סריקות מצאו את הילדה ללא רוח חיים. מפקד האירוע בכבאות, רב רשף טל פפו, אמר כי "לאחר שהגענו למקום זיהינו בית מעץ הבוער כליל ולדברי התושבים ישנה לכודה בפנים. מיד החלו לוחמי האש בחתירה למגע וחילצו לכודה ללא רוח חיים".

בזמן פעולות כיבוי שריפת הבית מעץ בישוב אדמה (צילום: דוברות כיבוי אש)

ממד"א נמסר כי לאחר חילוץ ממושך החובשים והפראמדיקים קבעו את מותה של הפעוטה ופינו במסוק לבית החולים רמב"ם אישה בת 44 במצב קשה יציב, בהכרה מלאה, עם כוויות בדרגה 2 ולאחר ששאפה עשן. האב שמצבו בינוני פונה למרכז הרפואי לגליל בנהריה, שם טופל בחדר ההלם. הוא סובל מכוויות בדרגה 1 ו-2 ב-30% מחלקי גופו.

חובש בכיר במד"א חסיב שחאדה ופראמדיק מד"א שלום טיקושבילי סיפרו: "מדובר באירוע קשה. כשהגענו למקום, ראינו אש ועשן שיוצאים מבית מגורים, ושכנים שהיו מסביב. מהבית יצא ילד כבן 6 שלא נפגע וההורים, שסבלו מכוויות ומשאיפת עשן. הם סיפרו שבבית ילדה כבת 3. האש עדיין בערה ולא ניתן היה להיכנס לבית. לאחר שהכיבוי הגיעו, הם כיבו את האש וניתן היה להיכנס לבית. הילדה חולצה כשהיא ללא רוח חיים ולצערנו לא נותר לנו אלא לקבוע את מותה".

לאחר כיבוי האש, הבית נשרף כליל (צילום: דוברות כיבוי אש)

היישוב אדמה האקולוגי, השוכן בין נהריה למעלות וסמוך ליישוב הקהילתי כליל שגם הוא מוגדר אקולוגי, נוסד לפני 27 שנים ומתגוררים בו פחות מ-100 איש. אין בו חיבור לחשמל ותשתיות ביוב. כל זאת, מבחירת התושבים, במטרה לצמצם את הנזק לסביבה.

לאחר כיבוי האש, הבית נשרף כליל (צילום: דוברות כיבוי אש)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות