fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

השביתה התבטלה: בית הדין לעבודה נעתר אתמול בלילה לבקשת עיריית מעלות-תרשיחא

בית הדין לעבודה נעתר לבקשת העירייה והוציא צו מניעה כנגד השביתה שהייתה מתוכננת להתקיים היום (ה') והורה כי עובדי העירייה יקיימו עבודה מלאה וסדירה.
עיריית מעלות תרשיחא | צילום: דוברות עיריית מעלות
עיריית מעלות תרשיחא | צילום: דוברות עיריית מעלות

בהמשך להודעת ועד העובדים של עיריית מעלות תרשיחא שהתקבלה אתמול (ד'), על שביתה נוספת בעיר למשך יומיים, וכי הוועד טען שהנהלת העירייה הסלימה את המאבק ומזמנת עובדים לשימוע לפני פיטורים או לשימוע עבור קיזוז בשעות שפוגע בשכרם. אמש, פנתה העירייה לבית הדין האזורי לעבודה בבקשה לקבלת צו שימנע את השביתה. בית הדין לעבודה נעתר לבקשת העירייה והורה לכלל עובדי העירייה לקיים יום עבודה סדיר.

מעיריית מעלות-תרשיחא יצאה ההודעה הבאה:

"שביתת עובדי עיריית מעלות תרשיחא נמנעה בשעות הלילה.
בית הדין האזורי לעבודה בחיפה נעתר הלילה לבקשת עיריית מעלות תרשיחא ונתן צו מניעה לשביתה שהוכרזה אמש (יום רביעי).

בבקשה שהוגשה נגד הסתדרות המעו"ף וארגון העובדים בעיריית מעלות תרשיחא, ביקשה העירייה צו מניעה זמני במעמד צד אחד, כדי לעצור את השביתה או לחילופין לקבוע דיון דחוף במעמד שני הצדדים ולתת צו המורה לעובדים שלא לנקוט בשביתה, כדי למנוע פגיעה קשה ולא מידתית בתושבי העיר, לרבות מאות הורים ותלמידי גני ילדים.

צעדי השביתה מצד ועד העובדים באו למרות בקשותיו החוזרות והנשנות של מנכ"ל העירייה אמנון אשל אסולין, לחזור אל שולחן הדיונים. במקום להשיב למנכ"ל העירייה בחיוב על בקשתו, השיבו לו חברי הוועד בהודעה על השבתת העירייה. עוד ביקשה העירייה בעתירתה לבית הדין, לתת צו האוסר על ארגון העובדים לשבות החל מהיום, מחר וללא הגבלת זמן, על פי ההסתדרות. עוד ביקשה העירייה להורות להסתדרות להפעיל את כוחה וסמכותה ולהורות לעובדי העירייה שלא לשבות.

"מדובר בצעדים ארגוניים, לא מידתיים, פוגעניים אשר ננקטים בחוסר תום לב משווע, תוך פגיעה קשה בעירייה ובתושבי העיר, וכל זאת ערב הכרזה על סגר שלישי בשל נגיף הקורונה, כאשר חלק גדול מעובדי העירייה הינם עובדים חיוניים שעבודתם נדרשת גם בשעת חירות בכלל ובתקופת הסגר בפרט", טענה העירייה בבקשתה. "בנוסף לכך, צעדים לא מידתיים ודרקוניים אלה יגרמו לסגירה ופגיעה מיותרת לחלוטין של פעילותם הסדירה של כלל גני הילדים ברחבי העיר ותוך פגיעה מתמשכת בילדי הגנים והוריהם", נטען.

בבקשה פירטו באי כוח העירייה את מצבה הכלכלי של העירייה והעובדה כי היא משתתפת בתוכנית ההמראה של משרד הפנים, המחייבת אותה לבצע פעילות לצורת הצגת איזון תקציבי. זאת בנוסף לעובדה, כי בצל משבר הקורונה מצויה עיריית מעלות תרשיחא, כמו רשויות רבות אחרות במדינת ישראל, בפני התמודדות לא פשוטה המחייבת התייעלות.

במסגרת צעדים אלה, פנתה הנהלת העירייה בתחילת חודש נובמבר אל ועד העובדים בבקשה לנהל מו"מ וכן לקיים את חובת ההיוועצות הנדרשת ממנה בכל הנוגע להפחתה של שעות כוננות ושעות נוספות. הוצאות השכר בעירייה ביחס לרשויות אחרות בפריפריה המונות מספר דומה של עובדים (למבקשת כ– 500 עובדים), גבוהות בשיעור ניכר מהמקובל, כמו כן בשנים האחרונות נעשה שימוש מופרז ושלא לצורך בתוספות של שעות נוספות ושעות כוננות באופן שאינו הולם את צרכי הרשות"

עוד טענו באי כוח העירייה בבקשה, כי למעלה מחודשיים מנהלת העירייה מו"מ עם ארגון העובדים, שכלל עשרות ישיבות ושיחות. למרות שהגיעו להבנות ואף נכתבה טיוטת הסכם, בעיצומו של המו"מ ובחוסר תום לב מובהק, הודיעה ההסתדרות כי היא מבקשת לסיים את ההידברות.

יתרה מכך, הסתדרות המעו"ף, אף מיהרה והזדרזה להכריז על סכסוך עבודה וזאת עוד ביום 29.11.2020 כאשר במועדים אלה ואף לאחר מכן המשיכו המבקשת וארגון העובדים להיפגש ביניהם ואף להחליף ביניהם טיוטות של הסכם. חוסר תום ליבה של המשיב זועק לנוכח העילות בגינם הוכרז הסכסוך וזאת כאילו לא ניהלו הצדדים מו"מ במהלך למעלה מחודשיים וכאילו שלא הגיעו הצדדים לטיוטות מוסכמות של הסכם ביניהם. לאור זאת, לא נותר בידי המבקשת מנוס והיא נאלצת לפנות בבקשה זו למתן סעד דחוף ביותר לבית הדין הנכבד וזאת על מנת למנוע נזקים חמורים נוספים, ובכלל זה לאפשר המשך פעילות סדירה של עובדי המבקשת לרבות הפעלה של גני ילדים ושירותים חיוניים נדרשים בעת הזו".

בהחלטה שהתקבלה בשעות הלילה כתב השופט יגאל גלם: "בתקופה זו בה המשק מתמודד עם השלכות קשות של משבר הקורונה ומבלי לקבוע מסמרות, יקיימו עובדי עיריית מעלות תרשיחא עבודה מלאה וסדירה וזאת עד הדיון הדחוף" הדיון יתקיים היום בשעה 11:00 בבית הדין האזורי לעבודה חיפה.

מנכ"ל העירייה, אמנון אשל אסולין מסר: "מרבית עובדי עיריית מעלות תרשיחא הם נכס, עובדים מסורים שעושים את עבודתם נאמנה והעירייה גאה בעובדיה ובשירות שהם מעניקים לתושבי העיר".

 

13:00 עדכון מבית המשפט:

"בית הדין קיבל את עמדת העירייה, שאין מקום להשבתת העירייה בעת הנוכחית, שביתה אשר היה בה משום פגיעה בשירות לתושב, בצל ההתמודדות מול נגיף הקורונה. כמו כן קיבל השופט את עמדת העירייה כי יש מקום למצות את הליכי המשא ומתן בכל הנוגע לתכנית ההתייעלות. העירייה הסכימה להמלצת השופט יגאל גלם, להקפיא את המהלכים שבסמכותה במהלך המשא ומתן. עוד קבע השופט כי הצדדים יעדכנו את בית הדין במהלך המו"מ בתוך חודש ימים."

 

 

 

הישארו מעודכנים בחדשות נהריה וצפון 1 ובפייסבוק שלנו!

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות