fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

התחלה חדשה

השבוע הסתיימה בהתרגשות תוכנית "לצידך" להכשרת מתנדבות לליווי נשים בהליכי פרידה וגירושין
מתנדבות תכנית 'לצידך' במפגש סיכום ההכשרה
מתנדבות תכנית 'לצידך' במפגש סיכום ההכשרה
זיוה שפי, יוזמת ומנחת תוכנית 'לצידך'
זיוה שפי, יוזמת ומנחת תוכנית 'לצידך'

השבוע הסתיימה בהתרגשות רבה הכשרת מתנדבות התוכנית "לצידך", תכנית ליווי נשים בהליכי פרידה. את ההכשרה יזמה והנחתה זיוה שפי, תושבת עצמון, שעברה בעצמה תהליך פרידה לפני כשנה: "הייתה לי תמיכה מאוד גדולה, חברות, משפחה תומכת, ישוב שלם שהיה איתי. בכל זאת הרגשתי שזו טלטלה עצומה. זה פירוק של כל התפיסות, האמונות והערכים שהיו לי, הרגשתי שזה מאוד קשה לצאת מהמקום הזה".

צוות ההיגוי שיזם את התוכנית כולל את זיוה שפי- מנחת התוכנית, גילה אלבאום- יו"ר פורום נשים כרמיאל משגב, גלית הופמן אבידור – יו"ר נעמ"ת מרחב כרמיאל, מירב סארמילי – יו"ר ויצ"ו כרמיאל, מאיה סימנובסקי – רכזת יחידת ההתנדבות במנהל השירותים החברתיים של עיריית כרמיאל ודנה אמיר – יחידת ההתנדבות במועצה אזורית משגב. "יצאנו פה בפיילוט ראשוני וארצי, בזכות שיתוף הפעולה בין כל הגורמים היוזמים. אנחנו ממש ראשונים על המפה". מספרת שפי בהתרגשות.

מטרת התוכנית היא הכשרת מלוות מתוך הקהילה, נשים שילוו במשך שנה נשים שנמצאות בתהליך פרידה. "גיליתי את התוכנית 'ממשיכות בדרך' – תוכנית שמופעלת בויצ"ו כרמיאל זו השנה השנייה בהנחייתה של עו"ס שירה מבטח כהן, שזו קבוצת תמיכה של 12 מפגשים לנשים בתהליכי פרידה. הבנתי שיש נשים שעוברות את התהליך כמעט ללא תמיכה. הרגשתי שאני לא יכולה להשלים עם זה שאישה תעבור את הטלטלה הזאת של חייה כשהיא לבד, כשאין לה תמיכה. כל אישה זכאית למישהי שתלווה אותה ברגעיה הקשים. מלווה אובייקטיבית, שלא מכירה אותה, נקייה. אני אומרת גם במפגשים, יש פה אפשרות להתחיל מחדש כמו שהאישה בוחרת".

מתוך דבריה של זיוה עולה כי ישנן כבר 7 מתעניינות, כל אחת תצוות לבוגרת ההכשרה. כל בוגרות הקורס ילוו במפגשי המשך עם זיוה שפי והצוות המקצועי מצוות הלשכות המקצועית של נעמ"ת ו-ויצ"ו.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות