fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המועצה יכולה לאשר, אז למה פנה פומרנץ למשרד הפנים

ראש עיריית מעלות ארקדי פומרנץ ביקש אישור לפנות למשרד הפנים לצורך ביטול היטל שמירה. מוטי בן דוד: "ראש העיר לא זקוק למשרד הפנים כדי לבטל את ההיטל"
ישיבת מועצה במעלות-תרשיחא. צילום: דוברות מעלות תרשיחא

בישיבת המועצה שהתקיימה בעיריית מעלות תרשיחא ביום שלישי שעבר, העלה ראש העיר, ארקדי פומרנץ בקשה לקבלת אישור המועצה כדי לפנות למשרד הפנים, על מנת לבטל את היטל השמירה.

יוסבר, כי היטל שמירה ברשויות מקומיות פועל מכוח חוק עזר עירוני והוא נועד  להקל על הרשות המקומית להפעיל סיירי שמירה, לסייע למשטרה בתחומי הערים ולמנוע השחתה של רכוש הרשות. לכן, מעצם היותו חוק עזר עירוני יכול ראש העירייה, באישור המועצה לבטל אותו באמצעות חקיקה של חוק עזר חדש, בלי שיידרש לאישור משרד הפנים.

 חבר האופוזיציה מוטי בן דוד, טוען השבוע כי עצם הפנייה של פומרנץ למשרד הפנים נועדה כדי לעכב את ביטול ההיטל – הבטחה שהבטיח פומרנץ לבוחריו לכל אורך הקמפיין שלו לראשות העירייה.

יצוין, כי בן דוד הגיש הצעה לסדר היום לביטול היטל השמירה כבר בתחילת החודש, אך לדבריו, פומרנץ לא אפשר לו להעלות את ההצעה בטענה שהיא כבר קיימת על סדר היום במתכונת אחרת.

 בן דוד כתב: "ארקדי סותם פיות, פועל בניגוד לחוק, וגורם לאחיזת עיניים  את עיני התושבים. ראש העיר שכח שתושבי מעלות תרשיחא אינם הקופה של העירייה. ללא כל הצדקה, החלה עיריית מעלות ב-2017 בגביית אגרת שמירה מהתושבים, אף שהתושבים לא נהנו משום תוספת שירות. במהלך הבחירות הודיע ארקדי כי יפעל לביטול ההיטל. עם זאת, ולמרות שחלפו חודשים רבים מאז החל לכהן כראש עיר, ואף שקיים כבר מספר ישיבות מועצה, לא מימש ארקדי את הבטחתו. לכן הגשתי הצעה לסדר היום להפסקת גביית אגרת השמירה ביולי 2019, אולם ארקדי סירב, בניגוד לחוק, להביא את הצעתי לדיון. כל שהוא עשה היה להביא החלטה על הפסקת הגביה בינואר 2020, החלטה שלמעשה אין בה שום תוכן מעשי, משום שמלכתחילה, העירייה בראשותו של  שלמה בוחבוט, קיבלה החלטה שהאגרה תיגבה רק עד סוף שנת 2019. אני לא מופתע מהתנהגותו הבלתי רציונלית, ומשום כך בחרתי להפסיק את השותפות עמו. אני מתכוון לפנות לממונה על המחוז במשרד הפנים ולדרוש ממנו לטפל בעניין".

ראש עיריית מעלות-תרשיחא ארקדי פומרנץ: "התחייבתי בפני התושבים שאפעל לביטול אגרת השמירה וכעת הזמן לבצע. אני שמח שכל חברי המועצה תמכו בהצעתי ואנו נפעל מול משרד הפנים בנושא. עם הצטרפות ש"ס לקואליציה יש לנו רוב במועצת העיר ונמשיך לפעול למען הציבור ביתר שאת."

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות