fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"גם נשים יכולות להצליח בניהול פעילות ספורט"

עופרה אלקיים-כהן, יו"ר נעמת במרחב גליל מערבי ויו"ר עמותת הליגה למקומות עבודה, מספרת איך הצליחה לחולל שינוי תודעתי
מעוררת השראה. עופרה אלקיים-כהן
מעוררת השראה. עופרה אלקיים-כהן

העונה השנייה של הליגה למקומות עבודה בגליל המערבי, הסתיימה לאחרונה בהצלחה גדולה. עכשיו הגיע הזמן להכיר את מי שעומדת מאחורי היוזמה להקמת הליגה ומאחורי התרחבות הפעילות הספורטיבית באזור הגליל המערבי: עופרה אלקיים-כהן, יו"ר נעמ"ת במרחב גליל מערבי בהסתדרות החדשה.

אלקיים-כהן, אמא ל-2 ותושבת מעונה, מונתה לפני כשנתיים לעמוד בראש העמותה לקידום הספורט במקומות עבודה, במסגרת פעילות מרחב גליל מערבי בהסתדרות החדשה. מיד עם קבלת התפקיד, היא קיבלה החלטה להעמיק את מעורבות המרחב בתחום הספורט והקימה את ליגת הקטרגל למקומות עבודה בגליל המערבי.

מי שעומד לצידה לאורך כל הדרך הוא אשר שמואלי, יו"ר מרחב גליל מערבי בהסתדרות החדשה, שמסייע, מכוון, מייעץ ותומך בפעילות הענפה.

כיום, לאחר עבודה מאומצת היא גאה בקיומם של ליגות למקומות עבודה בענפי הקטרגל והכדורשת נשים ופועלת במרץ רב לקראת פתיחת פעילות בענפי הריצה והבאולינג.

"שמתי לי כמטרה לטפח את ספורט הנשים, להעמיק את דו הקיום בין העמים והדתות והעיקר לתרום להנאה ולשיפור איכות החיים והבריאות של העובד", אומרת אלקיים-כהן, "כולם אצלנו פועלים ללא לאות על מנת לקדם את הספורט במקומות העבודה. יו"ר המרחב אשר שמואלי, הרים את הכפפה והרבה בזכותו יש לנו פעילות ספורט לתפארת, המגבשת ומחברת בין העובדים במקומות העבודה השונים, וחותרת להישגיות ולהצלחה".

אלקיים-כהן עוד זוכרת איך נתקלה בהרבה גבות מורמות, כשהחליטה לעמוד בראש עמותת הספורט.

"אנשים תהו מה פתאום אישה תעמוד בראש עמותה שתפקידה יהיה לעסוק בספורט, אבל אני מאמינה בכוחן של הנשים לבצע כל תפקיד, גם בענף שנחשב גברי כמו כדורגל, ואני שמחה שהוכחתי את זה בשטח. הגעתי למגרשים, צפיתי במשחקים, ונתתי לכולם תחושת שייכות משותפת. לדעתי, הצלחתי להטמיע את התחושה הזאת בקרב נשים רבות ואני גאה על כך".

כיו"ר נעמת במרחב גליל מערבי, אלקיים-כהן פועלת לקידום מעמד האישה ובהשגת שוויון בין המינים, בעבודה ובחברה.

"הקמתי תשתית נרחבת של פעילויות, סדנאות, קורסים והכשרות בנושאים אלו כדי להביא למודעות ולשינוי המיוחל", היא מעידה, "ופעילות ספורט בקרב הנשים היא נדבך נוסף בשינוי התפיסתי שאני מנסה להנחיל".

"לצערי, החברה הישראלית רואה בספורט הנשים כתחביב לשעות הפנאי לעומת הגברים שרואים בזה משהו מקצועי וקרייריסטי. המסע לקידום נשים בספורט עושה את צעדיו הראשונים והדרך עוד ארוכה, אבל אני שמחה להיות חלק מהמסע הזה. השאיפה שלי להגדיל באופן משמעותי את מספר הנשים שעוסקות בענפי הספורט השונים. החזון שלי הוא לראות ייצוג יותר גדול של נשים מובילות באיגודים, בארגונים ובעמותות, ולהביא לידי כך שנשים תהיינה גורם פעיל במוקדי ההחלטות".

העמותה גם מקיימת טקס לסיכום שנת הפעילות, אליו מוזמנים כל השחקנים והשחקניות שהשתתפו בליגות ובתחרויות השונות במהלך השנה. במהלך הטקס מוענקים פרסים למצטיינים.

אלקיים-כהן גם מציינת את שיתוף הפעולה ההדוק עם עיריית נהריה והעומד בראשה, ראש העירייה רונן מרלי, שמקצה את אולמות הספורט ואת המגרשים לטובת הפעילויות.

"רק שיתוף פעולה בין הגורמים השונים, יכול להביא להצלחת מפעל שכזה", מדגישה אלקיים-כהן.

בשנה האחרונה זכתה אלקיים כהן להוקרה על פעילותה בקידום הספורט בגליל המערבי וזכתה לאות מופת, אותו קיבלה מיו"ר מרכז הפועל, יורם אורנשטיין.

"אני שמחה ונרגשת על הבחירה בי", סיכמה אלקיים-כהן, "ומודה שרק בזכות האנשים הנפלאים שסביבי, שעוזרים לי במימוש החזון, הפרויקט של קידום הספורט במקומות עבודה, רושם הצלחה כה גדולה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות