fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בקרוב נצא במחולות

ישיבת הנעה לקראת פסטיבל מחול כרמיאל ה-33. יותר הרקדות. יותר מופעים. יש למה לצפות
פסטיבל להקות קרדיט מתי אלמליח

ביום שישי האחרון התקיים מפגש העבודה השנתי הקבוע בהשתתפות כוריאוגרפים, מפיקים ומרקידים עם הנהלת הפסטיבל  להצגה ודיון על תכני הפסטיבל הקרוב שייפתח ביום שלישי ה-30 ליוני 2020 – פסטיבל מספר 33.
הפעם עמד המפגש בסימן התחדשות. לראשונה הוצגו התכנים, שהוכנו בשיתוף מלא של הכוריאוגרפים, על ידי ההנהלה האמנותית בראשות גדי ביטון. לראשונה נקבע גם כי כל כוריאוגרף יביים את הצעתו, זו שהתקבלה.

להקת כרמון בפסטיבל הראשון צילום ארכיון

בנוסף, החל מה- 1 לינואר השנה, הועברה כל פעילות העמותה למינהל התרבות העירוני, לאחר שעמותת הפסטיבל נסגרה. מהלך שיביא לחיסכון ניכר בעלויות התפעוליות של הפסטיבל, מה שיאפשר הפניית משאבים גדולים יותר להפקות ופעילויות במשך ימי הפסטיבל.
מתוך הצגת תכני פסטיבל 33 כפי שהוצגו על ידי המנהל האמנותי והצוות עולה כי נשמר היטב אופיו וצביונו של זה כפסטיבל של מחול עממי.
להקות בפסטיבל צילום מתי אלמליח

ד"ר דן רונן ז"ל, חוקר הפולקלור, ממייסדיו של פסטיבל כרמיאל, שהלך לעולמו לפני מספר ימים, היטיב לתאר את השפעתו על התפתחות המחול העממי הישראלי: "פסטיבל המחול בכרמיאל, הוקם כ-"פסטיבל מחול ישראלי". במרוצת שנות קיומו  זכה להגיע להיות אירוע המחול הגדול בישראל, חגיגת מחול מרשימה, רבת-משתתפים, רקדנים וקהלים.
ייחודו של הפסטיבל היה ונשאר כפי שעצבו מנהלו האמנותי הראשון יונתן כרמון, והמשיך מנהלו האמנותי השני, שלמה ממן".
בהמשך הסביר ד"ר רונן מהו ייחודו של הפסטיבל בכרמיאל: "ייחודו של הפסטיבל בשאיפתו להיות 'פסטיבל מחול ישראלי' ובשילוב המרתק של סגנונות מחול לבמה והרקדות רבות משתתפים כמעט מסביב לשעון. כוח משיכתו במגוון מופעי להקות מחול מקצועיות מאסכולות שונות מהארץ ומחו"ל, בעושר מופעי להקות מחול עממי, להקות אפרוחים ובוגרים ולהקות אתניות, ובשילוב של אירועי מחול וזמר, שירה וריקודי עם.
השילוב תורם, מעצם מהותו, להפריה הדדית, וקשרי גומלין בין תחומי המחול ובין קהל הרוקדים בהרקדות ומחול הבמה.  השילוב מפנה תשומת לב למה שקורה בסצנת המחול הישראלי ומקנה לפסטיבל את מקומו כאירוע תרבות מרכזי רב-תחומי, דיאלוג תמיד בין ישן וחדש ובין יוצרים רקדנים וקהלים.
להקות משגב צילום אלכס הובר

לפיכך, התוכנית שהוצגה על ידי גדי ביטון, דגנית רום וירון כרמל יחד עם מספר כוריאוגרפים בולטים, שהשנה גם יביימו את יצירותיהם, אכן משלבת את כל האלמנטים המאפיינים את הפסטיבל ככזה. השנה בולטת מאוד העובדה כי הושקעה חשיבה מרובה בניצול כל מטר רבוע בקריית הפסטיבל וכל דקה של היממה, על מנת להעשיר בעוד ועוד מופעים מקוריים ופעילויות חדשות לרבות ריקודי העם, עבורם נוספו אתרים ושעות רבות, כך שקהל הרוקדים יוכל ליהנות מאפשרויות ושעות נוספות במגוון הרקדות בכל הסגנונות, וכן, סדנאות ייחודיות לפסטיבל, ולרקוד כמעט מסביב לשעון. כל אלה מבלי לפגום באופיו הפולקלורי של הפסטיבל כפי שהוא מתנהל מיומו הראשון לפני 33 שנים".
הרקדות המוניות צילום אלכס הובר

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות