fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הלב של מאוחדת: מירי לונבראון, מנהלת מרפאות חדרה והסביבה לא נחה לרגע

מעטים האנשים בחדרה שלא מכירים את מירי לונבראון מ'מאוחדת', האישה שלא נחה לרגע, פותרת בעיות גם רגע לפני ההמראה לחופשה ודואגת באופן אישי לכל מטופל ומטופלת: "התפקיד הוא לא פחות מאשר שליחות עבורי, והעובדה שאני מצליחה להיות שם בשביל המטופלים ברגעים שהם הכי צריכים אותי, גורמת לי לסיפוק עצום ומשכיחה את כל הקושי".
מירי לונבראון, מנהלת מרפאות חדרה | צילום: דוברות מאוחדת

את הקריירה במאוחדת התחילה מירי לונבראון לפני 25 שנה, ובמהלך השנים הפכה להיות שם נרדף למאוחדת בחדרה וביישובי הסביבה, בזכות היחס האישי, הלב הענק, האמון ההדדי ומעל הכול בזכות הזמינות והאוזן הקשבת לסייע לכל אחד ואחת בכל שעה.

נפגשנו עם מירי לריאיון, שמענו ממנה על האתגרים בניהול מרפאות שנותנות שירותים לאוכלוסיות מגוונות, כיצד היחס האישי הוא המפתח לשירות טוב ולשימור לקוחות, על הגאווה הנשית של נבחרת הכדורשת בה היא משחקת ומה הסוד שמאפשר לה לסיים כל יום עבודה עמוס בתחושת סיפוק.

מירי, בעלת תואר ראשון במנהל מערכות בריאות מאוניברסיטת אריאל, כיהנה בתפקידים מגוונים במאוחדת, ובמשך 11 שנים ניהלה את מרפאות הקופה בקדימה, כפר יונה ואת מרפאת סמילנסקי בנתניה. לפני ארבע שנים עברה ממחוז מרכז למחוז צפון, והיום היא מנהלת מגוון מרפאות בחדרה והסביבה – באלישיב, תלמי אלעזר, קיסריה, אור עקיבא ואורות. "כמנהלת המרפאות התפקיד שלי הוא לתת מבט-על, מעבר לפעילות היום יומית, לנהל את הצוותים המסורים שלנו ולדאוג להכשרות מקצועיות, לדאוג לצרכים של המטופלים שלנו, להצטיידות המרפאות, לוודא שאנחנו ערוכים ומוכנים לשעת חירום ולטפל גם בפניות הציבור".

פעילות להעלאת המודעות לסרטן השד במרפאת בית אליעזר | צילום: דוברות מאוחדת

מצדיעה למילואימניקים

"המלחמה הפתיעה את כולנו, אבל בגלל שאנחנו למודי ניסיון מהקורונה וגם ערוכים עם תוכניות מגירה לשעת חירום, התעשתנו מהר מאוד והצלחנו להתנהל בשגרת חירום באופן מיידי, למרות הקושי והכאב האישי והלאומי העצום", מספרת מירי, "האחיינים שלי גויסו בתחילת המלחמה, חלקם עדיין מגויסים והדאגה שלי אליהם ולכלל החיילים גדולה. בינתיים אני משתדלת לעזור בארגון תרומות לחיילים שישפרו את ההרגשה שלהם ויראו להם שאנחנו חושבים עליהם. המתח, הלחץ והחרדות השפיעו על הצוותים שלנו באופן ישיר, חלקם חוו את האובדן דרך מעגלים רחבים יותר, הרגשנו שעלינו לעשות משהו אקטיבי כדי להקל על המצוקה שלהם ולכן קיימנו ישיבות של חוסן מנטלי במרפאות. במפגשים הצוותים שיתפו ברגשות ונתנו כלים שיאפשרו להם להתמודד עם המצב. נמשיך לתת מעטפת תומכת בתקווה שהמלחמה תיגמר בקרוב ונחזור לשגרת חיים רגילה".

"הקשר האישי הוא 'win win'"

היחס האישי הוא נר לרגליה של מירי, וכל אחד בטוח שהוא מקבל ממנה יחס VIP, "זה חלק בלתי נפרד מהתפקיד, זה חלק מהשליחות שלי", היא מבהירה. "בתקופת הקורונה התקשר אליי אחד מאנשי צוות המרפאה שהיה רגע לפני העלייה למטוס כדי להביא ציוד רפואי חיוני מחו"ל אך לא נתנו לו לעלות למטוס בגלל שלא היה לו אישור מתאים. תוך דקות מצאתי איש קשר על המטוס שדרכו העברנו את האישורים, הבעיה נפתרה והטיסה יצאה לדרך. מבחינתי גם כשאני בחופשה אני בתפקיד, ואני לא זוכרת מתי הצלחתי להניח את הטלפון בצד ולשחרר. גם המטופלים שלנו יודעים שאני תמיד פה בשבילם, ובזכות זה הם מרגישים ביטחון ופונים אליי רק במקרים דחופים, כך שאם אני רואה שהם מחפשים אותי כנראה שזה באמת דחוף. הזמינות שלי היא חלק בלתי נפרד מהתפקיד, שהוא לא פחות מאשר שליחות עבורי, והעובדה שאני מצליחה להיות שם בשבילם כשהם הכי צריכים אותי, גורמת לי לסיפוק עצום ומשכיחה את כל הקושי. אני גם לא מפחדת מביקורת, ורואה את זה כהזדמנות לצמוח ולהמשיך להשתפר".

מקבלת את החיסון הראשון נגד שפעת | צילום: דוברות מאוחדת

איך מתאימים את השירותים הרפואיים לעיר שנמצאת במגמת התפתחות וצמיחה?

"האוכלוסייה בחדרה וביישובים שסובבים אותה נמצאת במגמת תנופה ופיתוח, ואנחנו צומחים ביחד איתה. אנחנו בוחנים כל הזדמנות להרחיב את השירותים הקיימים ולשדרג אותם בהתאם לצרכים המשתנים והמתפתחים של התושבים. אור עקיבא לדוגמה, עתידה להכפיל את אוכלוסייתה בחמש השנים הבאות ולכן לפני כחצי שנה פתחנו מרפאת בוטיק בשכונת היובל בעיר, מרפאה שמנגישה את השירותים לתושבי השכונה. במקביל, חשוב לנו להנגיש את השירותים ואם יש צורך אנחנו מעתיקים את המרפאות למקומות מרכזיים ולשכונות החדשות כדי לקרב את השירותים לתושבים".

שותפים לקליטת העולים מצרפת בעיר

"בשנה וחצי האחרונות אנחנו שותפים מלאים לקליטת העולים מצרפת בחדרה. למעלה מ-400 בתי אב מצאו בחדרה בית חם ואנחנו נותנים למשפחות שנקלטו במאוחדת את המענה הנדרש בתחום הבריאות. כדי להקל עליהם את הקליטה בעיר ובישראל בכלל, אנחנו פועלים להנגשת מגוון השירותים בשפה הצרפתית, קשובים לצרכים שלהם ובהתאם נתגבר את הצוותים הרפואיים והמנהלתיים. יש לי סיפוק גדול לראות את העולים מתאקלמים ומתבססים בעיר ולפגוש בהם במרפאות שלנו".

מהם האתגרים בניהול מרפאות שכונתיות?

"המרפאה השכונתית מאתגרת יותר לניהול ממרפאה מרכזית", היא מסבירה, "במרפאה השכונתית היחס הוא אחד על אחד עם המטופל וזאת ההזדמנות שלי, כמנהלת מרפאה, להבין את הצרכים הספציפיים. אני מכירה את הלקוחות שבאים מקהילות שונות בעיר, בין אם אלה עולים מצרפת שצריכים מענה בשפה הצרפתית, חרדים שזקוקים להתאמות לאורח החיים שלהם או משפחות צעירות שעברו לעיר ועבורן הנגשת וזמינות השירותים שקשורים לבריאות הילד קריטית, וכך לגבי כל קהילה וקהילה. כדי לחזק את הקשר של מאוחדת עם הקהילות המגוונות, אנחנו יוזמים אירועים שונים כמו ערבי נשים, הרצאות של רופאים מומחים, הפנינג לילדים שעולים לכיתה א' ועוד".

נבחרת הכדורשת של מאוחדת מנצחת | צילום: דוברות מאוחדת

"אין על כדורשת נשים – ספורט נשי ומעצים" 

נאה דורש נאה מקיים, וכשאישה שמנהלת ביד רמה את שירותי הבריאות בסביבת חדרה, מירי זוכרת לדאוג גם לבריאות הפיזית והנפשית שלה. בשמונה השנים האחרונות היא משחקת בנבחרת הכדורשת של מאוחדת ואי אפשר לפספס את הניצוץ שיש לה בעיניים כשהיא מדברת על המשחק הקבוצתי שהפך כבר להיות חלק ממנה, "כדורשת נשים הוא ספורט מעצים ומהנה, מרומם את הנפש ומשמר את הכושר. זה ספורט נשי ייחודי מאוד, שמתאפיין באחווה ורעות גם כלפי הקבוצה היריבה. גם כשאנחנו מפסידים במשחק, אנחנו מסיימות אותו בלחיצת יד לקבוצה היריבה. המשחק מעלה את הרמה הקבוצתית והחברתית, ומטפח את הכושר שלנו. הנבחרת שלנו מגוונת מאוד ויש בה נציגות מכל התחומים: רופאות, אחיות, מנהלות, מזכירות, כולן יכולות להצטרף ולהשתתף בחוויה המעצימה, והיתרון הנוסף הוא כמובן הגיבוש של הצוותים".

תבחרי עבודה שאת אוהבת ולא תצטרכי לעבוד יום אחד בחייך

"התפקיד שלי תפור עליי, דינמי מאוד, דורש חשיבה מחוץ לקופסה וכמובן להיות זמינה מסביב לשעון", מסכמת מירי, "אני מגיעה בכל בוקר למרפאות עם חיוך גדול ומחפשת איפה אני יכולה לשפר, לכוון, לעזור, ובעיקר לעשות את מה שאנחנו יודעים לעשות, על הצד הטוב ביותר".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות