fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סימני מתיחה בעור? כל מה שרצית לדעת

סימני מתיחה הם תופעה שיכולה להתרחש בכל גיל ולמרות שאין לה השלכות בריאותיות, היא מסבה אי נוחות אסתטית. האם אפשר להימנע מסימני מתיחה וכיצד ניתן לצמצמם? "סימני מתיחה הם בעיה קוסמטית המטרידה רבים וחשוב לטפל בה מוקדם ככל האפשר על מנת למנוע את היווצרותם", אומרת מנכ"לית חברת ליראל-ישראל, ברברה למפל
ניתן לצמצם את סימני המתיחה צילום: יח"צ

סימני מתיחה הם תופעה שיכולה להתרחש בכל גיל ולמרות שאין לה השלכות בריאותיות, היא מסבה אי נוחות אסתטית. סימני מתיחה מופיעים אצל נשים במהלך ההיריון ואחריו, אצל נערים ונערות בגיל ההתבגרות כאשר הגוף משתנה ואצל נשים וגברים בעקבות שינויים הורמונליים, שינוי משקל ועוד תהפוכות שפוגשות את העור לאורך החיים ומשפיעות מאוד על המרקם והנראות.

סימני המתיחה נגרמים מפגיעה בשכבות העור העמוקות כתוצאה ממתיחה מהירה של רקמת העור. הגוף מבצע התאמות פיזיולוגיות למצב החדש והשינויים החיצוניים באים לידי ביטוי גם בעור – הרקמה האלסטית נמתחת ועלולה להיקרע. במקרה זה יופיעו סדקים שלעיתים הם גם מגרדים, סימנים אלה מכונים "סימני מתיחה" והם מופיעים כקווים אדומים, ורודים או לבנים על הבטן, החזה, העכוז והירכיים.

הריון הוא הגורם מספר אחת להופעת סימני מתיחה. כל היריון הוא שונה – גם מאישה לאישה וגם מהיריון להיריון. יחד עם זאת, מחקרים הוכיחו כי ל-90% מהנשים יופיעו סימני מתיחה במהלך ההיריון, ברמה כזו או אחרת. סימני מתיחה יכולים להופיע לראשונה במהלך ההיריון השני או השלישי, גם אם לא הופיעו כלל בהריונות קודמים. כמו כן, לגנטיקה יש השפעה אך לגוון העור למשל – אין השפעה על סיכוי היווצרות הסימנים בזמן היריון. הופעת הסימנים מתחילה לרוב לאחר תחילת החודש הרביעי, במהלכו העור נמתח משמעותית והגוף מתחיל להתרחב ולהתאים את עצמו למצב החדש.

סימני מתיחה טריים הנראים לעין יופיעו לרוב בצבע סגלגל, ורדרד-בורדו או חום בעוד שסימני מתיחה ותיקים, אלו שהפכו לצלקות דקיקות או עבות יותר, נראות לעין בצבע לבן פנינה. כך או כך, התופעה הזאת – המתבטאת בעיקר באזורים שנמתחו כמו הבטן, הירכיים, החזה והישבן – היא תופעה שמטרידה נשים ובעיקר אימהות טריות אך לא זוכה למספיק תשומת לב.

למרות שסימני מתיחה הם עניין קוסמטי, הם עלולים להשפיע על הביטחון העצמי והדימוי העצמי של נשים וגברים רבים. חשוב לטפל בהם ורצוי למנוע את הופעתם כבר משלב מוקדם. אחת הדרכים האפקטיביות ביותר להתמודד עם סימני מתיחה היא באמצעות תכשירים ייעודיים המכילים נוסחאות חדשניות וטבעיות שמסייעות לצמצם את הנראות של סימני מתיחה חדשים וותיקים.

תכשירים אלו כוללים תערובות ייחודיות של צמחים ומיצויי צמחים שנבחרו בזכות יעילותם המוכחת בשיקום העור לאורך השנים. שימוש בתכשירים הנכונים יגרום להפחתת עומק, אורך, רוחב וצבע של סימני המתיחה תוך שבועות ספורים, ותוצאות שנשמרות לאורך זמן.

ברברה למפל, מנכ"לית חברת ליראק-ישראל: "סימני מתיחה הם בעיה קוסמטית המטרידה רבים וחשוב לטפל בה מוקדם ככל האפשר על מנת למנוע את היווצרותם. מניעה היא קריטית אבל אם כבר נוצרו יש דרכים לטפל בהם. קיימים תכשירים קוסמטיים ייעודיים שמהווים פתרונות יעילים ובטוחים להעלמת סימני מתיחה, עם נוסחאות טבעיות שאינן מזיקות גם לנשים בהיריון. ההתמדה במריחה חשובה והיא יוצרת את אפקט הריפוי בעור. חשוב ביותר לבחור מוצרים עם תוצאות קליניות מוכחות אשר קיבלו אישורי משרד הבריאות בארץ ובעולם, דבר נוסף, התמידו בטיפול במשך הזמן המומלץ. חשוב לבחור בתכשירים שאינם מכילים בושם, נספגים בקלות בעור ומתאימים לכל סוגי העור ולנשים בהריון עם התוויה לנשים בהריון".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות