fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עתירה לבג"ץ נגד שדה תעופה למטוסים קלים

הפגנה נגד שדה תעופה צילום עצמי
הפגנה נגד שדה תעופה צילום עצמי

שש רשויות מקומיות בשרון, בהם המועצה האזורית מנשה, הגישו לפני כשבועיים עתירה לבג"ץ נגד הקמת שדה תעופה למטוסים קלים במספר חלופות באזור השרון. הרשויות – המועצה האזורית עמק חפר, המועצה האזורית לב השרון, עיריית חדרה, עיריית כפר יונה, המועצה האזורית מנשה ועיריית טירה – עתרו לבג"ץ נגד הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל), המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז מרכז, רשות שדות התעופה ומשרד התחבורה בטענה שאין בסמכות הות"ל לדון בהקמת שדה תעופה חלופי לשדה התעופה של הרצליה.

זה חודשים דנים במוסדות התכנון במספר חלופות לשדה התעופה בהרצליה המשמש למטוסים פרטיים, בתי ספר לטיסה, מטוסי צילום ומטוסי ריסוס וחקלאות. העותרים טוענים כי שדה תעופה כזה אינו משרת את הציבור הרחב אלא ציבור ספציפי ומוגדר ולכן אינו ראוי להיות מוגדר כתשתית לאומית.

בעתירה שהוגשה באמצעות עוה"ד ענת בירן, דפנה תמיר ודורון שי נטען: "הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) מקדמת שדה תעופה לעשירון העליון כתשתית לאומית… אין מקום מבחינת הסמכות של הוועדה לדון בהקמת שדה תעופה כללי מאחר שאין מדובר בתשתית לאומית".

אחת ההפגנות נגד שדה תעופה (צילום: עצמי)
אחת ההפגנות נגד שדה תעופה (צילום: עצמי)

עוד טוענים העותרים כי "קידום הקמתו של שדה התעופה בות"ל פירושו 'קיצור דרך' – במקום לקדם את הקמתו במועצה הארצית, שם קודמה תוכנית המתאר הארצית לשדות תעופה שהיא הבסיס לקביעת מיקום שדות התעופה, מבקשים להעביר את הדיון לות"ל ובכך לקצרו… המועצה הארצית לתכנון ולבנייה ניחנה בראיה רחבה וכוללת נציגי רשויות אשר להם היכולת להביא לידי ביטוי את הרגישות התכנונית, הערכית והאנושית במכלול השיקולים, זאת לעומת הות"ל שחרף יתרונותיה הרבים ומעמדה הפורמלי אינה יכולה להביא גורמים אלו לידי ביטוי נוכח הרכבה המקצועי ומכוון הביצוע".

ראש מועצת עמק חפר, רני אידן: "נאלצנו, לצערנו, לפנות לבית המשפט העליון לאחר שהתברר לנו במהלך הדיונים שקיימנו עד כה שהמדינה, כבר בתחילת הדרך, סימנה מטרה ואחר כך הכפיפה את הקריטריונים כדי להתאים אותם למטרה שסומנה. נתקלנו באטימות בלתי מובנת, כשנציגי המדינה לא נותנים לעובדות לבלבל אותם. אין ספק שאזור השרון, שהוא הצפוף ביותר במדינה, אינו מתאים ואינו יכול להכיל שדה תעופה, ולכן מול איוולת זאת לא נותרה לנו ברירה אלא לפנות לסעד האחרון שנותר לנו כמיצגיו של ציבור תושבינו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות