fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אנינות טעם

משי אברהם ויובל גולן הובילו קבוצת בנות מיחידת הנוער של גבעת אולגה לפרויקט חג מיוחד לראש השנה: ספר מתכונים של אנשי השכונה. הן כתבו, ערכו, צילמו ואפילו עושות את השיווק. ואגב, אין להן ספק שזו הולכת להיות הצלחה מטורפת
מבשלות . יובל גולן ומשי אברהם (צילום: שלומי גבאי)
מבשלות . יובל גולן ומשי אברהם (צילום: שלומי גבאי)

בעוד חודש ימים בדיוק נחגוג את ראש השנה, וכמו לפני כל חג, הראש כבר חושב על מתנות. אבל כמו בכל דבר, יש את אלה שחושבים, ויש את אלה שעושים. ובמקרה של משי אברהם ויובל גולן בנות ה-17 מחדרה, הן עשו את זה, ובגדול.

השתיים, יחד עם לינור בן ציון וטוהר לדרמן בנות ה-14, הפיקו, ערכו וצילמו ספר מתכונים מיוחד לחג: אולגה מבשלת. 30 מתכונים מיוחדים וחגיגיים של 17 אנשים – צעירים, צעירות, אמהות וסבתות, כולם תושבי שכונת גבעת אולגה.

את הרעיון לא הן המציאו. ביחידת הנוער של גבעת אולגה עשו משהו דומה לפני שנתיים, במסגרת פרויקט תעסוקתי לבני הנוער. משי אברהם, תושבת השכונה שהצטרפה השנה ליחידה, חשבה שאפשר לשכפל את הרעיון, אבל לבצע אותו טוב יותר. לצורך המשימה היא גייסה את החברה הטובה מתיכון חדרה, יובל גולן, שתצלם את כל האנשים והמנות, את הצעירות לינור וטהר שיעזרו בעיקר בהפקה ובשיווק, והפרויקט יצא לדרך.

משי: "זה התחיל מזה שעברנו פשוט בית בית בשכונה, עברנו בסופרים, הלכנו לעסקים, וחיפשנו מועמדים להשתתף. ההתחלה לא הייתה כל כך טובה. הבעיה הייתה בעיקר בקטע של החשיפה, אבל לאט לאט הצלחנו לשכנע יותר אנשים ואפילו כמה בעלי עסקים. בסופו של דבר יצא לנו הרכב מקסים של אנשים ושל מנות".

מה אפשר למצוא בספר?

"יש לנו 30 מנות, רובן מנות לחג, חלקן מנות של עדות. יש לנו צ'יבוריקי של העדה הגרוזינית, אשדולמה של הקווקזים, טבחה סלק של הטריפוליטאים, קובה דלעת של העיראקים, וגם עוגות, קינוחים, פסטות, דגים. כל מה שצריך. מסופר בכמה מילים על מי שמכין את המנה, מסופר על אופן ההכנה ויש כמובן תמונות".

והייתן שותפות לתהליך גם של הכנת המנות?

"בחלק מהמקרים כן, למשל הייתה איזו אשה מבוגרת שהיה לה קשה לקנות מצרכים ולעשות הכל לבד, אז עזרנו לה".

טעמתן את כל המנות?

"את הרוב…".

מה הכי אהבת?

"אני מאוד אוהבת את האוכל של אמא שלי, שגם היא חלק מהחוברת…היא הכינה קובה דלעת, דג סלמון עם עשבי תיבול וקציצות דגים".

ומי הכי נגעה לכם ללב?

"יש בספר אשה אחת שמבשלת ולמעשה ממשיכה את דרכה של אמא שלה. אמא שלה נפטרה לפני כמה שנים, אבל היא הייתה מכינה אוכל ואופה לאנשים שאין להם, ועוזרת להם בסופי שבוע. עכשיו היא ממשיכה את המורשת שלה ועושה אותו דבר. היא אפתה חלה בצורת אשכול ענבים, וזה מאוד ריגש אותנו".

הסיפור המלא יפורסם מחר ב: "חדשות חדרה".

מבשלות . יובל גולן ומשי אברהם (צילום: שלומי גבאי)
מבשלות . יובל גולן ומשי אברהם (צילום: שלומי גבאי)

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות