fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רק בן שמונה וכבר מצטיין

תיכון המושבה בזכרון יעקב נכלל ברשימת התיכונים המצטיינים בתחום הערכי, החברתי והלימודי שפירסם השבוע משרד החינוך. מורי בית הספר יקבלו בונוס כספי. מנהלת מחלקת החינוך במועצה, מרים פנויאן: אצלנו התלמיד במרכז העשייה
מקור לגאווה. תיכון המושבה (צילום: נירית שפאץ)

בזכרון יעקב שמחו להתבשר השבוע כי תיכון המושבה, התיכון הממלכתי היחיד ביישוב, מופיע ברשימת התיכונים המצטיינים בתחום הערכי, החברתי והלימודי ומשמעותי מכל – בתי ספר שחוללו את השינוי המשמעותי ביותר בקרב תלמידיהם.

ברשימה שפירסם השבוע משרד החינוך נכללים 285 בתי ספר. בין ההישגים שנמדדו: קליטת תלמידי חינוך מיוחד, מניעת נשירת תלמידים מבית הספר, מידת הקרבה שתלמידים מצליחים להגיע לתעודת בגרות מלאה, שיעור הצטיינות בבגרויות ועוד. בתי ספר שנכללים ברשימה מזכים את מוריהם מענקים כספיים בסכומים הנעים בין 3000 לכ-8000 שקלים, לפי מדרג של ארבע רמות, מ-1 עד 4. זו השנה החמישית שבה מתפרסמת הרשימה, והקריטריונים להצטיינות נוסחו בהסכמה שבין משרד החינוך לבין ארגון המורים ומשרד האוצר, במסגרת ההסכם "עוז לתמורה".

תיכון המושבה מופיע ברשימה בדרגה 4, הצנועה מבין הדרגות, אך ביישוב קיבלו את הבשורה בשמחה רבה ובתקווה שהדבר מסמן כיוון חיובי לבית הספר. יש לזכור שהפרסים לא ניתנים לבתי הספר בעלי ההישגים הגבוהים ביותר, אלא לבתי הספר שחוללו את השינוי המשמעותי ביותר בקרב התלמידים.

מקור לגאווה. תיכון המושבה (צילום: נירית שפאץ)
מקור לגאווה. תיכון המושבה (צילום: נירית שפאץ)

רבים בזכרון יעקב רואים בכך הישג משמעותי. התיכון הוקם לפני שמונה שנים בלבד, אחרי שנים רבות שבהן לא היה כלל תיכון ביישוב וילדי היישוב למדו מחוצה לו. הכניסה לרשימה של משרד החינוך היא מקור לגאווה וסולידריות גדולה ביישוב על עצם העובדה שתיכון המושבה קרם עור וגידים, ומצד שני עדיין מתגבש ומחפש את דרכו, לעתים קרובות תוך ספקות וחששות ולפעמים גם סערות.

לאור העובדה שהפרס ניתן על שינוי חיובי משמעותי, אתגר מיוחד הוא דווקא להשתפר מעבר לשמירה על הקיים. רבים ביישוב ציינו כי לאור היכרותם עם המורים בתיכון המושבה, ברור להם כי הם אכן טובים ומסורים וראויים להצטיינות ולמענק הכספי שיקבלו.

מנהלת מחלקת החינוך במועצת זכרון יעקב, מרים פנויאן, פרגנה אף היא לצוות בית הספר: "המועצה המקומית ומחלקת החינוך גאים בכך שתיכון המושבה נכלל ברשימת בתי הספר המצטיינים. אין ספק שזה בזכות העשייה החינוכית של המחנכים וצוותי ההוראה, שביחד איתנו שמים את התלמיד במרכז העשייה. מכאן שלוחה תודה והערכה אישית לכל אחת ואחד. לא נפסיק לשאוף למצויינות אישית וקהילתית ונמשיך בעבודה הקשה. אנו מאמינים כי תיכון המושבה יעלה גבוה יותר במדרגים בשנים הבאות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות