fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פאנל המתמודדים: דשא ניצח, פרוינד טוענת להטיית התוצאות

ארבעה מתוך חמשת המועמדים לקחו חלק בפאנל שנערך בפני קהל של 126 איש. בהצבעה האלקטרונית זכה דשא ב-75 אחוז מהקולות, ובהמשך הערב עלו טענות כי פעיליו הצביעו בניגוד להוראות ובכך היטו את התוצאות
לכל שאלה תשובה. מהפאנל, מימין: פיני ממן, צילה רשף, זיו דשא ועלוית פרוינד. צילום: נירית שפאץ
לכל שאלה תשובה. מהפאנל, מימין: פיני ממן, צילה רשף, זיו דשא ועלוית פרוינד. צילום: נירית שפאץ

ארבעה מהמתמודדים בבחירות למועצת זכרון יעקב – פיני ממן, צילה רשף, זיו דשא ועלוית פרוינד – השתתפו ביום שני בפאנל בחירות שהתקיים בבית הספר הדמוקרטי קשת ביישוב. במסגרת האירוע, שבנוסף לתלמידי והורי קשת היה פתוח לקהילה והגיעו אליו פעילים ותושבים, נפתחו דוכנים בהם הוזמנו המבקרים לשוחח אישית עם המועמדים, ובמקביל נרשמו שאלות משתתפים. בחלקו השני של הערב ישבו ארבעת המתמודדים בשולחן משותף וענו, כל אחד בתורו ובמגבלת זמן, על מבחר מהשאלות שנאספו.

לשאלה "מהי מערכת חינוך טובה?" השיב דשא כי זו מערכת חינוך פלורליסטית שלא מהססת להתמודד עם אתגרים והקהילה בה מחוברת יותר לעשייה החינוכית. רשף השיבה כי מערכת החינוך בזכרון יעקב טובה אך יש מקום לשיפור, וכי יש לבדל ולייחד אותה, עם היבטי סיוע למתקשים ולהילחם על כל תלמיד שיסיים את לימודיו. ממן השיב כי חינוך הוא עיצוב דפוסי ההתנהגות של הילד, וכי חשוב לו שלא יסולק אף ילד מבית ספר ללא אישור ראש המועצה; פרוינד ענתה כי היא שואפת ליכולת בחירה מלאה של הורים ותלמידים בין בתי הספר, שלכל בית ספר יהיה נושא שיאמץ לעצמו ויצטיין בו, וכי ברצונה לשלב את האוניברסיטאות בתוך בתי הספר כקמפוסים פתוחים.

מיהו מנהיג? מימין: פיני ממן, צילה רשף, זיו דשא ועלוית פרוינד. צילום: נירית שפאץ
מיהו מנהיג? מימין: פיני ממן, צילה רשף, זיו דשא ועלוית פרוינד (צילום: נירית שפאץ)

לשאלה מהו ראש מועצה טוב והאם ניתן להשלים יעדים מהמצע במחצית הקדנציה הקצרה שנותרה למועמדים עד לבחירות הבאות, רשף ענתה כי ראש מועצה, כמנהיג, צריך להיות ישר, אמין, שקוף, טוב לבריות ובעל מוסר, וכי בהיותה סגנית ראש המועצה בפועל, 50 אחוז מהמצע שלה כבר מומש ואת הנושאים האחרים תממש. ממן ענה כי הוא בא לתפקיד לא כדי לחפש ג'ובים אלא ממקום של נתינה, וכי כך ראוי לראש מועצה. פרוינד ענתה כי על ראש מועצה להוביל ביושר את חברי המועצה, עובדיה והקהילה, ולבצע פרויקטים תוך עמידה ביעדים, בלוחות זמנים ובתקציב. עוד אמרה כי היא מאמינה ששנתיים וחצי הן זמן מספיק להביא את המועצה לשינוי הדרך ולהבראה. דשא ענה כי ראש מועצה, כמנהיג, צריך להקשיב לאנשים ולהיות רגיש להם, לומר להם ביושר ובהגינות מה אפשרי ומה לא אפשרי, וכי הוא מדבר רק על דברים שניתן לסיים.

בסוף הפאנל נערכה הצבעה אלקטרונית בה התחברו הנוכחים – 126 אנשים – לאתר אינטרנט והצביעו לפי קוד מי המנצח של הפאנל. לפי התוצאות, שפורסמו מיד על מסך, דשא קיבל 75 אחוז מהקולות, פרוינד – 31 אחוז, רשף – 13 אחוז וממן קיבל 7 אחוזים מהקולות.

לאחר הפאנל עלו טענות בנוגע להטיה בהצבעה, לאחר שמנהל בית הספר קשת לשעבר, משה לרנר, פרסם פוסט בו סיפר כי לפעילי כל ארבעת המטות המשתתפים ניתנה הוראה לא להצביע, משום שההצבעה היא עבור קהילת קשת בלבד. לדבריו, פעילי המטה של דשא נראו כשהם מצביעים בניגוד להוראות, ובכך היטו את התוצאות. פרוינד מסרה בתגובה: "אני מברכת על יוזמת בית הספר קשת ועל ההזדמנות שסיפק לתלמידים לעמוד על ניסיונו ותוכניותיו של כל אחד מהמועמדים. החוויה הדמוקרטית הייתה חשובה ומשמעותית לתלמידים וגם לנו המועמדים. חבל שהעיב על ההפנינג הנפלא ניצול הפירצה בתוכנת ההצבעה על ידי אחד המטות. זה היה מאוד לא דמוקרטי".

מארגנת האירוע מהוועד המנהל של קשת, אליס שני: "קיימנו פאנל מועמדים באווירה מכובדת, חיובית ומדהימה, הייתה חוויה חינוכית מעצימה. התיכוניסטים שמו לרגע את הבגרויות בצד, התארחו במטות כדי לחוות מקרוב איך נעשית עבודת הפעילים בשטח. לסיום הערב התקיימה סימולציית בחירות בהצבעה אלקטרונית, חופשית ופתוחה. השתתפו בה כולם, מבוגרים, תלמידים, אורחים ופעילים, כל מי שהיה לו סלולרי וקצת שליטה טכנולוגית. הכוונה הייתה לעורר עניין ומתח חיובי ולהשאיר את כולם עד סוף האירוע ואכן הצלחנו בכך. הפרשנות של התוצאות עליכם, אנחנו לא היינו מסתמכים עליהן. חשוב לנו ליצור אווירה מקבלת, שבה כל אחד מרגיש חופש להביע את עמדתו והצד השני יקשיב ויקבל אותה, בין אם הוא מסכים איתה ובין אם לא".

המלצה. איציק בלה (צילום: פרטי)
המלצה. איציק בלה (צילום: פרטי)

מהמטה של זיו נמסר: "להפסיד זה חלק מהמהלך הדמוקרטי, בדיוק כמו לנצח. להכפיש זו הדרך הלא ראויה להתמודד עם הפסד. לדשא תומכים רבים מקהילת קשת לאור מעורבותו רבת השנים בתחומי החינוך של המושבה. הניסיון למזער את הניצחון המרשים בבחירות שהתקיימו בבית הספר בפער של עשרות אחוזים מיתר המתמודדים, הוא תעודת עניות למאשימים, אלו המתיימרים לעסוק בנושאי חינוך ודמוקרטיה".

איציק בלה, ראש מועצת זכרון יעקב בפועל המועמד בבחירות, המשיך השבוע בחוגי בית ובפגישות עם פעילים. במכתב שהופץ במושבה המליץ עליו ראש המועצה לשעבר, ישי שיבובסקי, שפנה לתושבים בבקשה אישית לבחור בבלה לראשות. "איציק בלה הוא הישר שבישרים. בלה הוא האדם היחיד שיכול להמשיך את דרכי ומורשתי", סיכם במכתב שיבובסקי, שהגיע גם לערב השקת הקמפיין של בלה בשבוע שעבר בהשתתפות יותר מ-130 תושבים. בלה ביקש לציין שבכוונתו להמשיך ולנהל קמפיין ענייני, נקי וחף מהכפשות. "אני מודע לכל מה שקורה ולמה שיוצא תחת ידיהם של מועמדים או באנונימיות ומבקש להזכיר לכולם שני דברים: כולנו תושבי זכרון יעקב ואיכפת לנו מהמושבה ועל כולנו החובה לדעת להסתדר ולקדם את המושבה לאחר הבחירות. כל ניסיון להכפיש, להלך אימים או להטיל דופי במתמודדים סופו שהפוסל במומו פוסל".

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות