fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כ-1,500 תלמידים מחכים לקו אוטובוס נוסף לבית הספר

התיכון החקלאי ברנקו וייס. צילום: נירית שפאץ
התיכון החקלאי ברנקו וייס. צילום: נירית שפאץ

אוכלוסיית התלמידים בתיכון החקלאי "ברנקו וייס", התיכון הכללי-חילוני היחיד בפרדס חנה-כרכור הצומחת, הולכת וגדלה והשנה ייאכלס בית הספר כ-1,500 תלמידים. כיום, לבית הספר ישנן שתי דרכי גישה בלבד מה שיוצר עומס בצירי התנועה וגורם לעצבים רבים אצל הורי התלמידים שמסיעים אוספים את יקירהם.

חבר המועצה אבי כאכון מסיעת "המושבה שלנו" התייחס לנושא ואמר: "תלמידים נוספים לומדים בבית הספר האנתרופוסופי, שנמצא גם הוא במתחם החקלאי. כשישבתי עם מחלקת החינוך ובדקתי מה קורה, נדלקה לי נורה אדומה לגבי החקלאי. לפני שבוע פניתי לראש המועצה, חיים געש, וביקשתי לפתוח כניסה נוספת לבית הספר, כדי להקל על ההורים, הנתקלים בעומס כשהם מביאים ואוספים את הילדים. יש שפע מקומות אפשריים לכניסות, בצד המערבי, הדרומי, המזרחי. לפי החוק, לכל כניסה נוספת צריך שער ושומר זה יעלה כמה עשרות אלפי שקלים בשנה, לא סכומים עצומים. הכול עניין של כסף".

לדברי כאכון, עדיין לא קיבל תשובה לפנייתו.

התיכון החקלאי ברנקו וייס. צילום: נירית שפאץ
התיכון החקלאי ברנקו וייס. צילום: נירית שפאץ

בעיה נוספת הקשורה לתנועת התלמידים לתיכון החקלאי וממנו, היא האוטובוסים.

"פניתי גם למשרד התחבורה בבקשה לתגבר את האוטובוסים בקו נוסף בשעות הצהריים", מספר כאכון. "בצהריים הבעיה קשה יותר מאשר בבוקר. ההורים בעבודה ולא תמיד יכולים להביא את התלמידים הביתה, ותדירות הקווים מפרדס חנה לכרכור בחזרה היא נמוכה יותר בשעות הצהריים מאשר בבוקר. קורה שילדים מחכים שעה ממושכת לאוטובוס בשיא החום, מתייאשים וחוזרים הביתה דרך ארוכה ברגל, דבר שאני לא מוכן שיקרה. ביקשתי ממשרד התחבורה שיבדקו את הנושא מול חברת האוטובוסים הפעילה בישוב. נאמר לי שבשבועות הקרובים יבדקו את תדירות הקווים, ואם יתוגברו, זה כנראה לא יקרה בחודש הקרוב, אלא אחריו. בטיחות התלמידים היא בראש מעייניי, ולא צריך שהורים יפנו אלי כדי לדעת ש-1,500 ילדים זה מספר שדורש היערכות חדשה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות