fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ניצב קובי שבתאי מכרכור, לתפקיד המפכ"ל

ניצב קובי שבתאי, הוא המועמד של השר לבטחון פנים אמיר אוחנה לתפקיד. המינוי טעון אישור ממשלה
ניצב קובי שבתאי \ צילום: דוברות המשטרה
ניצב קובי שבתאי צילום: דוברות המשטרה

הבחירה של השר אוחנה

לפני זמן קצר, הודיע השר לבטחון פנים אמיר אוחנה על הבחירה שלו לתפקיד המפכ"ל. הדבר מחייב עדיין אישור ממשלה, שטרם ניתן. אולם נכון לכתיבת שורות אלה, על כל פנים, מדובר על ניצב קובי שבתאי. תושב כרכור. יליד 1964 ומפקד משמר הגבול. ששירת בעברו במגוון תפקידים. ביניהם קצין אג"ם במג"ב צפון, מפקד תחנת משטרת עירון ומפקד מרחב שומרון.

בכרכור, מקום מגוריו הנוכחי של קובי שבתאי, לא רבים מכירים את האיש. "מדובר באדם צנוע", אומרים וותיקי כרכור, אתם דברתי. "לא אחד כזה המרבה להתרועע". ותו לא.

קובי שבתאי, על כל פנים, הוא בוגר תואר ראשון במנהל עסקים ותואר שני בחינוך. הוא נשוי ואב לשלוש בנות. יליד אשקלון,  העיר שבה גם התחנך וגדל. עוד בהיותו נער, התנדב קובי שבתאי במשמר האזרחי בעירו, אשקלון. ולימים למד טכנאות מכונות, במסגרת העתודה האקדמית. אלא שבסופו של דבר, בחר לעזוב את מסלול העתודה ובחר בשירות קרבי. ומאז ועד היום, נסללה דרכו בשורה ארוכה של תפקידי פיקוד. שהחלה בהיותו בגדוד 202, של חטיבת הצנחנים.

לימים, היה קובי שבתאי ממקימי יחידת המסתערבים ברצועת עזה. ואף פיקד עליה. ובמהלך האירועים שאירעו במחסום ארז, אי שם בשנת 1994, נפצע מירי. כשחילץ אזרח, שנקלע למקום. קבל טיפול, ושב למקום הקרבות. ואף זכה על כך בעיטור האומץ. ומדובר רק באירוע אחד, בשורה ארוכה של אירועים כאלה ואחרים. בהם לחם קובי שבתאי.

קובי שבתאי, יחליף את ממלא מקום המפכ"ל, ניצב מוטי כהן. שכיהן בתפקידו שנתיים בקירוב. לאחר פרישתו של קודמו,  המפכ"ל רוני אלשייך. ותוך עיכובים רבים, עד למינוי מפכ"ל קבוע.  זאת אחרי פסיקת בג"ץ בראשית חודש דצמבר. לפיה יש למנות מפכ"ל קבוע, "במהירות הראויה". כך לשון הפסיקה.

 

הישארו מעודכנים באתר ובפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות