fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מי אחראי למועדון של שכונת ברנדס המוזנח בחדרה? תלוי את מי שואלים

כבר שנה שהמועדון השכונתי של שכונת ברנדס מוזנח, מאז נטשה אותו תנועת מכבי הצעיר. עיריית חדרה ותנועת מכבי הצעיר מגלגלות זו לזו את האחריות
המועדון השכונתי של שכונת ברנדס היום \ צילום: פרטי
המועדון השכונתי של שכונת ברנדס היום צילום: פרטי

יו"ר וועד שכונת ברנדס, עו"ד תמר איטח, מיואשת. המועדון השכונתי של השכונה מוזנח ופרוץ כבר שנה. כל אחד מהגורמים הרלוונטיים; עמותת פנאי העיר של עיריית חדרה ותנועת מכבי הצעיר, מגלגל את האחריות על משנהו. ובינתיים, סובלים תושבי השכונה מהצחנה במועדון וממכה של חולדות. "אני לא אתפלא אם החולדות באות מתוך המועדון השכונתי", אומרת איטח. "מדובר במפגע סביבתי שמהווה סכנה. עם תקרה מתמוטטת וחוטי חשמל גלויים".

 

המועדון השכונתי הרוס

קצת היסטוריה: לדברי איטח, המועדון השכונתי בשכונת ברנדס הוקצה על ידי עיריית חדרה לתנועת השומר הצעיר. אחר כך למכבי הצעיר, לפני שנבנה להם הקן החדש בחדרה.

איטח: "חברי תנועת מכבי הצעיר, עברו לקן החדש שנבנה עבורם ממש לפני הקורונה, בסוף פברואר ונטשו את המועדון. הם השאירו את המקום הרוס. כשעשינו שם את הבחירות לוועדי השכונות, זמן קצר אחר כך, זה היה פשוט מגעיל. כל מי שנכנס אליו, הזדעזע. המועדון לא נראה ככה בעבר. ואז, ביום שישי האחרון, רצינו להיכנס למועדון במסגרת הפנינג שכונתי שערכנו, וחשכו עינינו: צואה, לכלוך. המנעול היה סגור אבל הדלת פתוחה. כמובן שאין לנו מושג מי עשה זאת".

 

המועדון השכונתי הרוס \ צילום: פרטי
המועדון השכונתי הרוס \ צילום: פרטי

 

אז למי פונים?

חברי וועד השכונה פנו לעמותת פנאי העיר של עיריית חדרה, כדי שזו תסייע להם בהשבת המועדון לקדמותו. איטח: "לא ידענו שהמועדון נשאר עדיין בידי תנועת מכבי הצעיר, כי התנועה עזבה את המקום לטובת הקן החדש. ומתנועת מכבי הצעיר לא קבלנו תשובות. הם השאירו את המקום ככה ולא טיפלו. בעמותת פנאי העיר יודעים את התמונה ועדיין: כלום לא טופל. מתחילת השנה המועדון מוזנח ומטונף והמצב רק הולך ומידרדר. את השירותים אפילו לא העזתי לצלם והסירחון מזוויע. אני לא אתפלא אם החולדות, שבחודשים האחרונים מהוות מכה בשכונה, באות משם. כי הן לא היו בשכונה קודם לכן. אני גרה בשכונת ברנדס כבר חמש שנים וזה מעולם לא היה. כנראה משאירים במועדון דברי מזון, וזה מושך אותן. המועדון הזה צמוד לגן שעשועים, לבית כנסת ולגן ילדים. וכיוון שהדלת שלו פרוצה ואנחנו לא יודעים מה עושים שם, אנחנו מודאגים. ובינתיים כולם מתנערים מהטיפול במועדון. בקשנו לראות את החוזה של תנועת מכבי הצעיר, שבעירייה טוענים שהם אלה שעדיין שוכרים את המקום, ולא נתנו לנו לראות אותו. על פי הנתונים-המבנה הרי שייך לעירייה. והוא אמור להיות לטובת התושבים. אנחנו, חברי וועד השכונה, אובדי עצות. הגיעו מים עד נפש".

 

עו"ד תמר איטח \ צילום: פרטי
עו"ד תמר איטח \ צילום: פרטי

 

מעמותת פנאי העיר נמסר בתגובה: "המבנה שייך לתנועת מכבי צעיר. שוחחנו עם הממונים במכבי, והם הבטיחו לשפץ את המועדון".

חבר וועד הורי תנועת מכבי הצעיר, בועז מזרחי: "אנחנו ננקה את המועדון, כשייצא לנו. 40 אחוזים מתוך בני הנוער הבוגרים שלנו, הם כיום בבידוד. אנחנו כבר שנה לא שם, קנינו בזמנו מטפים, וגם נעלנו וסגרנו. היו מי שפרצו ולכלכו, וזה נפל עלינו. זה לא העניין שלי, אבל ננקה ונסדר ונחזיר את המפתחות לעמותת פנאי העיר. אני לא יודע אם חוזה השכירות שלנו פג, אני צריך לבדוק את זה".

 

 

יש לכם סיפור? דברו איתי.
ayeletked@gmail.com

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר או בפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות