fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

איש הדממה מזכרון יעקב: סמל ע' סיים קורס צוללן של זרוע הים

ע' (צילום: דובר צה"ל)
ע' (צילום: דובר צה"ל)

סמל ע', 20, תושב זכרון יעקב סיים לאחרונה קורס צוללן יוקרתי של זרוע הים. הוא התגייס באוקטובר 2017 ועבר מיונים וקורס מהקשים בצה"ל.  ע' יוצב במגמת סונאר האחראי על בניית התמונה סביב הצוללת.  ״סונאר הוא הלב של הצוללת, בתפקיד זה אתה חלק מרכזי בבניית התמונה הימית. זה תפקיד בעל משמעות רבה״, מסביר ע' השבוע.

קורס צוללן בנוי משני שלבים, השלב הבסיסי שנמשך כחצי שנה ובו החיילים לומדים את הבסיס הנדרש על מנת להיות צוללן. במהלך ההכשרה חווים החיילים  ניתוק כמעט מוחלט מהטלפונים. השלב השני הוא השלב הייעודי הנמשך כחצי שנה ובו כל חייל מקבל את המגמה (תפקיד) עליו יהיה אחראי בצוללת.

ע' התגייס לזרוע הים בעקבות אביו.  ״אבי המליץ לי להתגייס לזרוע הים, והעובדה שגם הוא שירת שם יצרה אצלי מחויבות ומוטיבציה לסיים את הקורס גם ברגעים קשים. ברגעי השפל נזכרתי באבא שלי, וזה דחף אותי קדימה. אבי נהג לעודד אותי בטלפון במהלך הקורס. הוא מבין את הקושי ועומד מאחוריי בכל רגע, מבין גם את המערכת, ואני אוהב לשתף אותו״, מסביר ע' ברגש.   ״אני מוקף באנשי זרוע הים, זו זרוע משפחתית ויש לי קשר משמעותי למקום הזה״.

עוד מציין סמל ע' כי האינטנסיביות בקורס הצוללן לא הייתה קלה. ״קשה לשמור על קשר עם החברים מהבית. הייתי מודע לזה שהקורס דורש להקריב את הקשר הטוב עם חברים. לכל דבר יש מחיר. החלטתי שאני נלחם בכל הכוח ולא אתן לאינטנסיביות להחליש אותי. המחסור בטלפונים יצר מצב בו לנו, חניכי הקורס, היה רק אחד את השני, ולכן הקשר שלנו מאוד התחזק. הקורס שם דגש על רעות, כל הזמן תמכנו אחד בשני. אנחנו נפגשים אפילו בסופי השבוע בהם אנחנו בבית״.

השלב הבסיסי, הוא מספר, לא היה קל, אבל גם כאן, מה שעשה את ההבדל הוא החברים.  "החברים מחזיקים אחד את השני ומתמודדים יחד עם הקשיים. אתה מכיר חברים שאתה מתרגל לראות אותם וההיכרות איתם היא לעומק".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות