תכנון קו המטרונית לנהריה והרחבת כביש 4 כבר בשלבי תכנון, הסדרת צומת כביש 89/4 לצד שינוי מערך התחבורה הציבורית בעיר צפויים לשפר את שטף התנועה בכבישי הגישה לעיר.
ראש עיריית נהריה רונן מרלי קיים בתחילת השבוע פגישת עבודה בירושלים עם מנכ"לית משרד התחבורה מיכל פרנק וצוות המשרד הבכיר. בפגישה סוכם כי יחל שלב תכנון המטרונית מכיוון הקריות לנהריה ולמרכז הרפואי לגליל וכן, פרויקט הרחבת כביש 4, בו יתווסף נתיב נסיעה נוסף לכל כיוון שישפר את שטף התנועה במקום.
כביש 859 מדרום לנהריה נפתח רשמית ומחבר בין כביש 4 (סמוך לרגבה) לכביש 70 (סמוך לצומת כליל). מדובר בכביש דו מסלולי ודו נתיבי באורך כ-5 ק"מ, שפתיחתו תקל על התנועה מהקריות לכיוון הגליל המערבי וחזרה. בנוסף, סוכם בפגישה כי העבודות להסדרת צומת כביש 89 החדש וכביש 4 – עורק תנועה חשוב ומרכזי לבאי העיר, יחלו בקרוב במטרה להקל על משתמשי הדרך.
בנוסף, משרד התחבורה אישר תוספת תקציב משמעותית להפעלת התחבורה הציבורית בנהריה, בהתאם לתוכנית לשדרוג קווי האוטובוס העירוניים, שנבנתה על ידי צוותים מקצועיים לבקשת אגף ההנדסה בעירייה, כמענה לצרכי העיר המתפתחת ובהתאם לחזון העירוני. במסגרת התוכנית, שקודמה על ידי בין משרד התחבורה, הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, עיריית נהריה וחברת נתיב אקספרס, צפויה תוספת משמעותית של נסיעות לקווים הקיימים, חניכת קווים חדשים של חברת נתיב אקספרס, כ-30 תחנות אוטובוס חדשות ברחבי העיר והקמת תשתיות לתפעול ושיפור השירות שכוללת 17 אוטובוסים חדשים וכ-20 מיליון ש"ח תוספת בבסיס התקציב מדי שנה.
"בפגישה הצגנו בפני מנכ"לית המשרד את אתגרי התחבורה בעיר נהריה בשנים הבאות נוכח תנופת הפיתוח והיותה עיר מחוז מרכזית בגליל", ציין ראש עיריית נהריה רונן מרלי. "שילוב בין תחבורה ציבורית זמינה ומותאמת: אוטובוסים, מטרונית לצד השלמתם של כבישי גישה 89 החדש, 859 והרחבת כביש 4 צפויה לשנות את מפת עומסי התנועה בכבישים הבינעירוניים המובילים אל העיר וכאן ישנה חשיבות בהעלאת הזמינות של תחבורה ציבורית בתוך העיר ואליה וזה חלק מהשינוי שאנחנו מובילים בשיתוף משרד התחבורה", הוסיף מרלי.