fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: לא הוגשו תוכניות לבניית המזרקה בצומת העיר

העבודות שמבצעת עיריית נהריה בהשקעה כספית ניכרת עלולות להיהרס בעתיד אם משרד התחבורה יחליט להרחיב את צומת נהריה. כבר היום נתיב ההשתלבות לכביש 4 מסוכן
עיריית נהריה | צילום: אדריאן הרבשטיין
עיריית נהריה | צילום: אדריאן הרבשטיין

פרסום ראשון. לא הוגשו תוכניות לוועדה המקומית לתכנון ובנייה בנהריה  לבניית מזרקה החדשה ותורני הגדלים בכניסה לנהריה.

משרד התחבורה בודק חלופה לשדרוג צומת הגעתון אבל העירייה בונה מזרקה ודגלים בשווי מיליוני שקלים ומתככנת הצבת התותח ההיסטורי במרכזו.

עיריית נהריה מבצעת  שיפוצים נרחבים בצומת נהריה בעיקר חזותיים שלא נועדו  להנגיש את הבעיה התחבורתית שנוצרת בכביש 4 וציר  89 לכיוון מעלות. לאחרונה  העלתה העירייה שלט כי היא מקימה מזרקה חדשה בכניסה לעיר במקום זו הישנה ובמרכז יוצב התותח המיתולוגי  שהיה מוצב בכניסה לעיר, היכן שנבנה קניון ארנה ובעלות של 5 מיליון שקלים.

עיריית נהריה
עיריית נהריה (צילום: אדריאן הרבשטיין)

כמו כן העירייה בנתה  כניסות חדשות והציבה  ארבעה תורני דגלים עצומים המתנשאים לגובה של יותר מעשר מטר  שעלותם כ- 2 מיליון שקלים וקישטה את הכניסה לעיר  במספר ציטוטים לאורך ההיסטוריה.

מבדיקת צפון- 1 עולה כי העירייה כלל לא הגישה לועדה המקומית לתכנון ובנייה היתרים  לבניית  המזרקה החדשה. יצוין כי גם חדר מכונות עבור המזרקה  נבנה כעת במדשאה הסמוכה.  כך שכל  השיפוצים הנרחבים נעשים ללא כל הגשה של בקשה לועדה המקומית שתאשר עבודות אלו על  פי החוק.
בשבוע שעבר חשף צפון '1 כי העבודות  להקמת גשר המיתרים בנהריה הופסקו במפתיע בחודש האחרון והעירייה לא הסבירה מדוע לא מקדמת את בניית הגשר.

השבוע נודע כי משרד התחבורה בוחן תוכנית עבודה אופרטיבית לשדרוג צומת 4 והרחבת מחלף הפנייה מתוך שדרות הגעתון, שמאלה  לכיוון לכביש 4 דרומה.

התוכניות להרחבת הפנייה המסוכנת  בצומת נהריה הובאו לשולחן הדיונים, אך כעת  הכניסה לעיר עוצבה מחדש בהשקעה כספית ניכרת שעלולה להיהרס בעתיד אם משרד התחבורה יחליט להרחיב את הצומת. כבר היום נתיב השתלבות  לכביש 4 מסוכן, היות בצומת עומדים מוניות, אזרחים וטרמפיאדת חיילים שמוגנה לאחרונה.

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה : "עיריית נהריה קידמה מול מוסדות התכנון בדיקת השלכות תחבורתיות המציעה פתרונות לאורך דרך מס' 4 ודרך מספר 89 בין יתר הדברים מדובר על הרחבת צומת דרך 4/89 – תכניות אלה נמצאות בבחינה.

כמו כן, מתוכנן כביש עוקף דרומי מערבי (בין שבי ציון לנהריה), כביש זה יאפשר דילול התנועה לאורך דרך מספר 4 העוברת בנהריה. גשר הולכי רגל על דרך מספר 4 על מנת לקשר בין חניון הרכבת לתחנה.

חברת נתיבי ישראל  מקדמת תכנית סטטוטורית לדרך מספר 859. דרך זאת משמשת עוקף דרומי מזרחי היוצר מעקף לצומת נהריה (דרך מספר 4/89). בנוסף, נשלם ההליך הסטטוטורי של דרך מספר 89 החדשה (צפונית לקיימת) המסדירה גישה חדשה לעיר. חלק מדרך זאת מקודם לביצוע במסגרת "נתיב לדירה". בימים אלה נבחנות חלופות לשדרוג הצמתים לאורך דרך מספר 4.

מעיריית נהריה לא התקבלה תגובה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות