fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מזל טוב: יום הולדת 100 לווטרן ממגדל העמק

בנימין גרשקוביץ, ווטרן של הצבא הרוסי וניצול שואה, חגג יום הולדת 100 עגול ומושלם. הוא זכה לביקור קונסול רוסיה בחיפה, שהגיע לחגוג אתו והעניק לו מדליה על פועלו, שהצטרפה לשלל מדליות הגבורה שעל חליפתו
חוגגים יום הולדת לבנימין (צילום עצמי)
חוגגים יום הולדת לבנימין (צילום עצמי)

התרגשות כפולה בבית אבות "אור העמק – עמל תבור" כשהדייר בנימין גרשקוביץ מדור הגיבורים חגג יום הולדת 100 בשילוב טקס להענקת מדליה לרגל יום הניצחון על גרמניה הנאצית. חתן השמחה הגיע למסיבת יום הולדתו כשהוא עטור במדליות ובעיטורים שקיבל מהצבא הרוסי לאחר שלחם במלחמת העולם השנייה.

בני משפחתו בשיתוף בית האבות הביאו כיבוד עשיר כיד המלך ובלונים בצורת המספר 100 ואל האירוע הגיעו בהתנדבות גם בני נוער מכפר יחזקאל כדי לשיר לכבודו. רק שבאופן לא שיגרתי גם קונסול רוסיה בחיפה, איגור ויטליביץ' פופוב וסגן ומ"מ ראש עיריית מגדל העמק סרגיי אוקלנדר, הגיעו כדי לברך את גרשקוביץ.

הקונסול העניק לו תעודת הוקרה על תרומתו לניצחון הגבורה ומדליה, שהונפקה במיוחד על ידי הפדרציה הרוסית לרגל ציון 75 שנים לניצחון על גרמניה הנאצית.
באירוע הוקראו ברכות מבני המשפחה וגם ברכה אישית מנשיא המדינה ראובן ריבלין. בנימין, שמחזיק עכשיו במדליה נוספת, התרגש מהמחווה והביע את תודתו העמוקה לכל האורחים שלקחו חלק באירוע מכובד זה.

לחם במלחמת העולם השנייה

בנימין נולד לפני 100 שנים בשנת 1920 במולדובה והוא ווטרן של הצבא הרוסי שלחם במלחמת העולם השנייה ועל כך מוכר גם כניצול שואה. הוא נלחם עם הצבא הרוסי מפלישת הנאצים לברית המועצות עד לסיום המלחמה ועל השתתפותו בקרבות הוא קיבל מדליות ועיטורים רבים.

בברית המועצות לשעבר, בנימין שימש כמנהל בכיר בתעשיית הטקסטיל וההנהלה עד שעלה לארץ בשנת 1990. בשעות הפנאי הוא נוהג לצרוך חדשות באופן קבוע ומרבה להתעניין בפוליטיקה. הוא אלמן ואב לשתי בנות ובן שנפטר בגיל צעיר וכיום סבא לשישה נכדים וסבא- רבא  ל-11 נינים.

קלרה אבסקר, מנהלת בית האבות "אור העמק – עמל תבור" בירכה: "בנימין הוא אדם בעל שיעור קומה ואת יום ההולדת ערכנו בקרבת בני משפחתו והמוזמנים המכובדים שהגיעו לכבדו זאת תוך שמירה על היגיינה וריחוק חברתי. כבוד גדול לבית האבות שלנו שמתגורר בו גיבור. אני מאחלת לו בריאות ואריכות ימים והרבה יותר מ- 120 כ-20".

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות