fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נזק רב לאתר הזכרון בצומת בית ליד כתוצאה משריפה. נפתחה התרמה

העמותה שמפעילה את האתר, עשירה במתנדבים ופעילים מקסימים ויוצאי דופן, אך עניה מאוד במשאבים. תשמח לכל עזרה, של בעלי חברות לשיפוץ ותורמים
אנדרטה לנרצחי אסון בית ליד

נס חנוכה אמיתי אירע במתחם אנדרטת צומת בית ליד ביום חמישי. האנדרטה הוקמה לפני 25 שנה לזכרם של 21 חיילים ואזרח שנרצחו במקום בפיגוע התאבדות. בצומת בית ליד לפני שנתיים שופצה האנדרטה וחודשה.

כל אזור המשרד של האנדרטה נשרף לגמרי כנראה מקצר חשמלי. הנס הוא שהמזכירה אילנה הייתה שם וקראה מיד למכבי אש שלא כן האש היתה מתפשטת לכיוון האולם ואולי לכיוון הפסלים עצמם.

"אסון אדיר נמנע מאידך, אך נגרם נזק אדיר.  כל הארכיון הקשור לאנדרטה נשרף לגמרי, המשרד, המחשב, לוח החשמל ומה שנותר הוא קירות מפויחים. עכשו הפעילות בשטח האנדרטה תושפע מאד ואולי אפילו תהיה מושבתת. קיימת השערה שאולי בגלל הבנייה המסיבית שנעשית בסמוך, נפגעו חוטי חשמל שגרמו לשריפה. העניין נמצא כעת בחקירה" אומרת שרה קונפורטי שעיצבה ובנתה את הפסל באנדרטה.

החלה ההתרמה לשיקום אתר ההנצחה לאסון צומת בית ליד

עופר רוזן, יו"ר העמותה פנה לשרה קונפורטי, האמנית שיצרה ועיצבה את האנדרטה, בבקשה לעזור בגיוס אמצעים להשבת המתחם אסון צומת בית ליד לקדמותו בהקדם.

בינתיים עיריית כפר יונה תרמה מחשב שולחן וכיסא על מנת שאפשר יהיה להמשיך בפעילות.

"העמותה שמפעילה את האתר, עשירה במתנדבים ופעילים מקסימים ויוצאי דופן, אך עניה מאוד במשאבים. נשמח לכל עזרה, של בעלי חברות לשיפוץ וכיו"ב" אומרת אילנה המזכירה.

כעת זקוקה העמותה לגיוס של כ150,000 שקלים להשיב את המקום לקדמותו ולשקמו. העמותה התחילה לגייס כספים ותשמח לכל עזרה.

את האנדרטה בצומת בית ליד תכננה וביצעה שרה קונפורטי, אמנית זכוכית ויטראז'ים ואריחי קרמיקה מכפר יונה לזכרם של 21 חיילים ואזרח שנהרגו בפיגוע ההתאבדות כפול שאירע במקום ב-22 בינואר 1995. האנדרטה מוצבת על שטח של 1.5 דונם ומורכבת מסולם בגובה 30 מטר המכוון לשמיים ועליו 22 דמויות של חיילים.

מתחת לאנדרטה נמצא אולם הנצחה לחללים

שרה קונפוטי מספרת: "שמעתי את הפיצוץ בזמן אמת, כשנודע לי שנהרגו חיילים מיד ראיתי מול עיניי תמונה של חיילים עולים לשמיים. אחרי השבעה הצעתי לראשי כפר יונה להקים את האנדרטה. תכננתי גם את האולם התת קרקעי שנמצא מתחת לאנדרטה ובו מונצחים הנרצחים ובצידה של האנדרטה אמפיתאטרון להופעות. רציתי שהמקום יהיה שוקק חיים ואני שמחה שזה התממש. מגיע קהל וקבוצות מכל רחבי הארץ במשך כל ימות השבוע ואילנה המזכירה המדהימה עם הלב הענק מתאמת את הביקורים והמופעים השונים, ומקבלת כל אחד בחיוך לבבי ובמאור פנים אמיתי.  האנדרטה מספרת את סיפור עם ישראל, את מורשתו, את עברו, את תרבותו, את אבדן בניו, את אבלי המשפחות, אבל גם את עוצמתו, את החוזק והחוסן הנפשי, את הכוח העצום שבנו. האנדרטה כסמל לעצמה הגדולה מהחיים. אנדרטה המתארת את האסון שקרה וממחישה אותו, אנדרטה שלא תאפשר לך לשכוח את האסון שקרה".

לתרומה: העמותה להנצחת חללי בית ליד צומת השרון

בנק לאומי 10,

סניף 928,

חשבון 4070536

העמותה מבקשת  לציין את שם התורם

לפרטים נוספים – אילנה 052-4681420

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות