fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"נמצאים בתנופת עשייה גדולה" – ד"ר גלית שאול, ראשת המועצה האזורית עמק חפר מסכמת חצי קדנציה

גלית שאול: אני שמחה לומר שאני מרגישה שאנחנו נמצאים בתנופת עשייה גדולה בימים אלה, לאחר תקופה ארוכה ומאתגרת שחווינו כמו כל רשויות המדינה
ד"ר גלית שאול | צילום: יאיר שגיא

שנתיים וחצי עברו מאז היבחרה של ד"ר גלית שאול לראשת המועצה האזורית עמק חפר. בעבור חצי קדנציה שאול מרוצה למרות הקפאון הפוליטי, והקורונה.

לדברי גלית שאול, למרות הקורונה והקיפאון הפוליטי, המועצה מובילה את העמק קדימה עם הרבה עשייה.  "אני שמחה לומר שאני מרגישה שאנחנו נמצאים בתנופת עשייה גדולה בימים אלה. וזאת לאחר תקופה ארוכה ומאתגרת שחווינו כמו כל רשויות המדינה". אומרת שאול. "אמנם לצערי הקיפאון הפוליטי נמשך זמן רב. דבר שהשפיע כמובן על העברות כספים, תוכניות ופרויקטים רבים. אבל בתוך המצב הזה, כולל כל האילוצים, הצלחנו לעשות המון. והרבה מאוד עוד לפנינו. אחרי שנתיים וחצי אני מרגישה שהרוח שהבאנו איתנו הוטמעה במועצה. ומנשבת גם בקהילה הנהדרת בעמק. תהליכים שונים שתכננו מגיעים להבשלה. כך שהתחושה טובה וחיובית מאוד. כשאני בוחנת את מה שהצהרתי וביקשתי לעשות בטרם נבחרתי לתפקיד, לשמחתי רוב הדברים נעשו או נמצאים בתהליכים מתקדמים".

בעיצומה של מהפכת תחבורה

"מהפכת תחבורה בעמק היתה אחד הדברים המרכזיים והחשובים שהבטחתי לעשות, ולשמחתי אנחנו נמצאים בעיצומה.

לפני קצת יותר משנה השקנו את 'קווי חפר', שירות תחבורה שהחל בהצלחה רבה, אך הופסק לצערנו בעקבות אילוצי הקורונה. כעת, עם החזרה הברוכה לשגרה, יזמתי  מול משרד התחבורה וחברת 'קווים' את 'Quicker', שירות משודרג המציע תחבורה חכמה וגמישה בעמק ואל יעדים מרכזיים באזור.

תחום נוסף שבו בוצעה עשייה נרחבת הוא תשתיות התחבורה. השלמנו הרבה פרויקטים חשובים מאוד לשיפור הבטיחות והתעבורה בעמק. בנוסף אנו מקדמי שבילי אופניים בעמק, ובימים אלה ועדה הכוללת תושבות ותושבים מכינה תוכנית שבילי אופניים מועצתית."

בכל תקופת הקורונה מערכת החינוך שלנו פעלה

במהלך השנתיים האחרונות חידשנו לגמרי את אגף החינוך, ויש לנו צוות מעולה ומסור שפועל ממש סביב השעון. העברנו את ניהול צהרוני עמק חפר אל אגף החינוך, כחלק משיפור השירות, והרצון לייצר רציפות לילדים המתחנכים במערכת החינוך, מהבוקר ועד אחר הצהרים, דבר שמוכיח את עצמו.

בכל תקופת הקורונה מערכת החינוך שלנו פעלה באופן מיטבי, למרות אינספור האתגרים, הקשיים והשינויים. בימים אלה, אגב, האגף עומל באופן אינטנסיבי על הכנת תוכנית בתי הספר של החופש הגדול, לאחר שמשרד החינוך הודיע ברגע האחרון על הכוונה לקיימם. הגדלנו את ההיצע והגיוון לילדי העמק עם הקמת בית הספר החקלאי היסודי הראשון בארץ "שורשים" בצד גיבוש יחודיות בית ספרית לכל בתי הספר.

אנו מקדמים תכניות ייחודיות של פדגוגיה חדשנית בבתי הספר ובגנים – תוכניות לימוד בסגנון מונטסורי, למידה מבוססת פרויקטים, לימודי קורסים ובחירה, חינוך סביבתי בשיתוף חוות הנוי, ימאות במרכז הימי, תכניות של חינוך מודע מגדר, תכניות של איכות הסביבה בשיתוף מחלקת איכות הסביבה ועוד ועוד.

התנענו ועדת היגוי להקמת בי"ס על-יסודי נוסף בבת חפר, קידמנו בנייה של מבנה חדשני בבית ספר, ואנו מתחילים תהליך בנייה של מבנה חדש בבית הספר בית יצחק. בספטמבר השנה יחנכו שני גנים חדשים באביחיל וגן חדש באחיטוב."

מגב חזרו למועצה | צילום מועצת עמק חפר

הביטחון ותחושת הביטחון האישי ילכו וישתפרו.

"בעקבות פניותיי לצמרת המשטרה ולמפקד מג"ב ניצב אמיר כהן בבקשה לנקוט בצעדים לשיפור הביטחון האישי בעמק, מג"ב חזרה לקחת אחריות על אזורנו  וזה דבר מאוד משמעותי.

מג"ב מיפו את העמק, את הפריצות והאתגרים, בצורה מדוקדקת, הם נמצאים הרבה יותר בשטח. ואני מאמינה שהביטחון האישי ותחושת הביטחון האישי ילכו וישתפרו.

בנוסף, בקרוב יוקם מוקד טכנולוגי במועצה, בתמיכת מג"ב והמשטרה, לניטור אירועים פליליים והפעלת כוחות שיטור בהתאם. עוד חידוש ייעשה כחלק מפיילוט ארצי לשיטור משולב, כששוטרים ופקחים ישתפו פעולה בטיפול בעבירות 'איכות חיים'."

מיזמים בנושא חדשנות

הוקם  'בית הראשונות' – בית ומרחב עסקי לנשים יזמיות, עצמאיות ובעלות עסקים במתחם בית הראשונים, שהוקם ביוזמה משותפת של המועצה, כלכלית עמק חפר וחברת סופרסונס. המיזם הזה חשוב מאוד גם כפלטפורמה לקידום נשים, דבר מרכזי בתפיסת העולם שלי.

מרכז חדשנות ייחודי שנמצא בשלבי הקמה, יפעל בבית העם המשופץ בכפר ויתקין. בשיתוף ותמיכה של חברות מובילות במרחב המועצה.

הוקם חניון סולארי הגדול בישראל  בפארק התעשיות עמק חפר. הוצבו עמדות הטעינה לרכבים חשמליים ברחבי המועצה.

פעילות חברתית לכל הגילאים בקהילה

בנושא קהילה הקמנו אגף חדש המחבר בין המרכז הקהילתי ומחלקת יישובים. הוא אגף יישובים וקהילה. אשר נותן מענה כולל ומקיף ליישובי העמק בהיבט הקהילתי. המרכז הקהילתי קיים ומקיים עשרות אירועים ופעילויות איכותיים ביותר להנאת כל הגילאים והטעמים בעמק, התאים את עצמו ללא הרף לפי הנחיות הקורונה ונתן מענה מקיף לצרכים שעלו. כך למשל המרכז הקהילתי האזורי ערך אירוע מדהים לכבוד 90 שנות התיישבות בעמק, שנערך בכל העמק, בקבוצות קטנות, ע"פ כל ההנחיות הקורונה שהיו אז, והציע טעימות משפע הדברים שיש לעמק שלנו להציע, לכל הגילים: פינות חמד ונוף, היסטוריה ומורשת, אמנות, בעלי חיים ועוד.

"הנוער חשוב לנו במיוחד הוא העתיד שלנו בעמק" אומרת גלית שאול

"היה לי חשוב לקחת חלק משמעותי בהובלה ארצית של מציאת מענה להתפרקות תנועת בני המושבים בבנייה של תנועה חדשה.

הוספנו תוכניות מנהיגות מגוונות לנוער, ונקטנו גם בפעולות אקטיביות ביחד עם בני הנוער כמו מחאת המכנסונים בבתי הספר (הוצאה של תלמידות מהכיתה בשל מכנסיהן הקצרים) ומתווי החזרה החלקיים מאוד בזמן הקורונה.

הרחבנו את המענה לילדים ובני נוער עם מוגבלויות: מחלקת הנוער מפעילה סניף "כנפיים של קרמבו", הרכב מוסיקלי – "שירה ביחד: רק קשרים" ואת פרויקט "נטעים" – שילוב בנות ובני נוער עם צרכים מיוחדים בתנועות הנוער ובמסגרות החינוך החברתי ביישובים

מיצוק המצוק התקדמות בנושא מט"ש ואי ירוק

ביצענו השנה מהלך היסטורי של עבודות מיגון בוהן המצוק בחלקו הדרומי של חוף בית ינאי. המצוק כידוע נמצא בסכנת קריסה חמורה במשך שנים רבות וישנן מפולות לא מעטות.

אנחנו פועלים על מנת לקבל את התקציבים הנוספים ממשרד הפנים, בגובה של כ-120 מיליון ש"ח, כדי להמשיך ולמגן כיאות את כלל המצוקים בעמק חפר.

ישנה גם התקדמות חשובה בנושא נחל אלכסנדר, צמצום ומניעת הזיהום שמגיע אליו כבר שנים רבות מאוד מהרשות הפלסטינית.  לאחר עבודה מאוד מאומצת שלנו הצלחנו לקבל מתווה מהאוצר לקבל תקציבים נוספים להקמת המט"ש.

כרגע הסתיים תכנון בעלות של 20 מיליון ש"ח למט"ש חדש ומודרני, שיקלוט את השפכים המגיעים מן הרשות הפלסטינית וזורמים אל נחל אלכסנדר, ובכך ימנע את זיהומו של הנחל.

בנוסף, זכינו השנה, בפעם השלישית, בתואר הרשות הממחזרת ביותר בישראל.

השגנו הישגים משמעותיים במאבק לצמצום תמ"ל 1071 חבצלת השרון. הוקטן מספר יחידות הדיור שייבנו בפרויקט ושטחי המסחר בו צומצמו ביותר משליש.

קידמנו את תוכנית "האי הירוק" שיזמתי, בהשתתפות 32 ראשי ונציגי רשויות: תכנית שתסייע לנו לשמור על השטחים הפתוחים, החקלאות והביטחון התזונתי, על זרימת הנחלים והשמירה על בעלי החיים והצמחייה, על יכולות הניקוז שלהן ועל הטבע סביבן.

העבודות להרחבת בת חפר צילום מועצת עמק חפר

מועדון כדורסל מצליח במיוחד

בעמק חפר אחוז ספורטאים פעילים מהגבוהים בארץ. ולמרות  הקורונה, הצלחנו לקדם את הספורט בעמק באופן משמעותי.

ביצענו עבודות רבות לשיפור מתקני הספורט. כמו שיפוץ ושדרוג בריכת יכון, שדרוג אולם הספורט האזורי עין החורש ובנייה ואבזור אולם ספורט רב-תכליתי "קדם". העברנו את ניהול הכדורסל תחת מחלקת הספורט. מה שתרם להצלחות האדירות של מועדון הכדורסל עמק חפר בשנים אלה. הכנו תוכנית אסטרטגית למועדוני הג'ודו בעמק חפר, שתגביר את המעורבות של המועצה בהם.

רכז תיירות כפרית

נושא אחר שקידמנו מאוד הוא התיירות. יש לנו כאן אתרי טבע יפהפיים, חופים, אגמים, ציפורים, אתרי מורשת ועסקים קטנים ומיוחדים במרכז הארץ. השנה מונה לראשונה רכז תיירות כפרית למועצה ויש פעילות תיירותית רבה ועניפה.

נוצר עניין תקשורתי באתרים בעמק, ומגיעים לכאן עשרות ומאות אלפי מבקרים. גם הקורונה, במקרה הזה, וחוסר היכולת לטוס לחו"ל, השפיעו כמובן. התיירות בעמק חשובה מאוד בעיניי, גם למיצוב של העמק, גם בשמירה על הטבע והשטחים הפתוחים וגם למען העסקים הקטנים. קידמנו את החזרת בית הראשונים כמבנה לרווחת הקהילה ומבקרים מחוץ לעמק.

גלית שאול: אוזן קשבת לתושב. הוא במרכז

המוטו המוביל את ראשת המועצה ד"ר גלית שאול הוא "התושב במרכז". מסך עם כל פניות המוקד בלייב הוצב בלשכתה.

"זו לא סיסמה אלא בסיס לכל התנהלותנו. זה היה אחד היעדים המרכזיים שלי – השינוי בתפיסת המועצה את השירות לתושבים. אני גאה לומר שבתקופה זו התחזק מאוד הקשר בין המועצה לתושבים – בוועדות ציבוריות, במפגשים, אירועים, שיתופי ציבור ועוד.

חיזקנו את מוקד המועצה לרבות הקמת מרכזייה טלפונית משודרגת ומשוכללת והצבת מסך עם כל פניות המוקד בלייב בלשכתי. בקרוב המוקד יעבור שדרוג נוסף עם נתב שיחות חדשני ובימים אלה מקודמים מהלכים נוספים לשיפור השירות ולמתן מענה מהיר ויעיל יותר מאגפי ומחלקות המועצה. היומן שלי מפורסם באתר המועצה, ואני מקיימת קשר ישיר לתושבות ותושבי העמק  במפגשי דלת פתוחה במועצה.

התושבים האכפתיים של עמק חפר

בנוסף, הטמענו פלטפורמה דיגיטלית חדשנית לשיתוף הציבור בנושאים שונים, ואנו בוחרים בכל שנה את "התושבים האכפתיים של עמק חפר" – תושבי המרבים לפנות למוקד בנודע למפגעים ולסוגיות הנוגעות לרווחת הציבור.

חשוב לציין גם את המיצוב המשמעותי שהעמק זוכה לו בקרב מקבלי ההחלטות והציבור הישראלי בכלל. העמק הפך להיות מקום יותר בולט ומוכר. סופרים אותנו, מבקשים את עמדתנו. אנחנו מהווים קול מוביל במאבקים ארציים – העובדים הסוציאליים, נפגעות אלימות, הדרת נשים, התנהלות המדינה מול הרשויות בקורונה, תנועות הנוער ועוד.

גלית שאול: הרחבת בת חפר – הזדמנות לצעירים להישאר בעמק

בתום עבודת מטה של גורמי המועצה וצוות מטעם היישוב העבודות להרחבת בת חפר יצאו לדרך. הרחבה הכוללת 1,000 יחידות דיור בבנייה רוויה ובנייה צמודת קרקע.  ו-230 יחידות של דיור מוגן, יצאו לדרך.

צוות היגוי של המועצה והיישוב פועלים לאורך כל התהליך לטובת הדיירים הקיימים והוותיקים. תוך הקפדה על בנייה כפרית, מרחבים פתוחים וחידוש פני היישוב הקיים.

בין היתר, יבנה מבנה נוער חדש. ישודרג כביש 5714  כולל שביל אופניים במקטע שלאורך הישוב בת חפר. ייבנה אזור תעסוקה חדש. יוקם בית ספר תיכון חדשני, יוקמו שטחי ציבור ביניהם סקייטפארק חדש, פאמפטרק ועוד.

אני רואה בהרחבת בת חפר הזדמנות לצעירות וצעירי העמק להישאר בעמק. ולבנות בו את ביתם. פרויקט ההרחבה אף יתרום רבות לשמירה על הרצף הדמוגרפי ביישוב".

בכנס האי הירוק עם ראש המועצה לשעבר ומנכל משרד החקלאות נחום איצקוביץ

קורונה: מועצת עמק חפר היתה ירוקה כל השנה.

"אני חושבת שההתמודדות של עמק חפר עם מגיפה הקורונה היתה טובה מאוד. היו כמה וכמה מרכיבים עיקריים במדיניות של המועצה ובהתנהלותה בתקופת הקורונה, שהוליכו אותנו לכל אורך המשבר.

גייסנו אלפי מתנדבים ששיתפו פעולה עם המועצה בסיוע לוותיקים ולאוכלוסיות מיוחדות. המשכנו בפעילות התרבות והספורט. מתוך הבנת החשיבות העצומה, הגופנית והנפשית, של תרבות וספורט. ככל שניתן בימים הללו, ובראיית המרחב הכפרי שסביבנו. ניתן מענה נרחב לילדים ולנוער. דבר שהתבטא במיוחד במרכזי למידה ייעודיים שנפתחו ביישובים כשהבנו שהתלמידים לא חוזרים לבתי ספר. בטח לא במתכונת מלאה. החלטתי שחייבים לייצר פלטפורמה יישובית לפעילות. למפגש וללימודים. הקמנו, בזמן קצר, כ-30 מרכזי למידה, בשיתוף פעולה עם המרכז הקהילתי האזורי. יחד עם אגף החינוך והיישובים. תוך תמיכה ותקצוב של המועצה. המרכזים תופעלו על ידי ועדות חינוך ונוער ביישובים, רכזי ומדריכי נוער ומתנדבים. התוצאה, כידוע, היא שכל יישובי המועצה היו ונותרו ירוקים רוב המשבר.

תכניות לעתיד הקרוב וחזון

לדברי גלית שאול כמו תמיד, החינוך יהיה במרכז העשייה של המועצה. "כמו כן, נמשיך לקדם ביתר שאת נושאים של איכות חיים, סביבה, תחבורה ושיפור השירות לתושב. נתרכז בשיקום עסקים, בעבודה מדויקת מול הממשלה ועם העסקים שלנו. נמשיך להפעיל את המיזמים החדשניים, כמו בית הראשונות ומרכז החדשנות. בית הראשונים ישופץ ויקום כבית שישרת את הקהילה; נתקדם בתכנון מרכז לוותיקים "צעירים" בפארק התעשיות עמק חפר; נקדם את הרחבת בת חפר, לרבות שיפור איכות החיים ביישוב הקיים. יוקם בית ספר במזרח העמק – תיכון ייחודי שישלב מדעים, אומנויות ושיטה אנתרופוסופית. ואלה רק כמה מהתוכניות הבולטות".

לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות