fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צעירים מכרמיאל גנבו פרטי אשראי

שוטרי משטרת ישראל עצרו שני צעירים שהקימו פרופילים פיקטיביים בפייסבוק למכירת טלפונים ניידים, גבו תשלום אך לא סיפקו את המוצר ועשו שימוש לצרכיהם האישיים כל זאת באמצעות מספרי כרטיסי אשראי
גנבו כרטיסי אשראי.תחנת משטרת כרמיאל צילום אלכס הובר

כתב אישום נגד שני חשודים מכרמיאל, שהבטיחו למכור טלפונים ניידים והסתבר כי גנבו פרטי אשראי

שוטרי משטרת ישראל עצרו שני צעירים שהקימו פרופילים פיקטיביים בפייסבוק למכירת טלפונים ניידים, גבו תשלום אך לא סיפקו את המוצר ועשו שימוש לצרכיהם האישיים כל זאת באמצעות מספרי כרטיסי אשראי.

היום (11.6.20) הוגש כנגד השניים כתבם אישור ובקשה למעצר עד תום ההליכים.

לפני כשלושה שבועות (24.5) ביצעו שוטרי משטרת ישראל חיפוש, על פי צו, בביתו של אחד הנאשמים בעיר. במסגרת החיפוש נתפס כרטיס אשראי גנוב. הנאשם בן 23 תושב כרמיאל, נעצר והובא לחקירה בתחנת המשטרה המקומית. במהלך החקירה התברר לחוקרים כי כרטיס האשראי חדש לחלוטין, מעולם לא הגיע לידי בעליו ונגנב מתא הדואר בעיר.

בחיפוש בטלפון הנייד של הנאשם נמצאו פרופילים פיקטיביים, שהוקמו בפייסבוק עם תמונה ושם שאינו תואם את שמו של הנאשם וכן פרופילים נוספים בעלי שם "אייל סלולר", "אליאור בן חמו מלך הסלולר" ועוד. בנוסף נמצאו התכתבויות רבות הנוגעות למכירה של טלפונים ניידים.

מספר ימים (28.5) לאחר מעצרו של הנאשם הראשון, נעצר נאשם נוסף אף הוא מכרמיאל בן 18, שפעל יחד עם הנאשם. בטלפון הנייד של נאשם מספר שתיים, נמצאו צילומים רבים של כרטיסי אשראי וצילומים של תעודות זהות וכן תכתובות ביישומון הוואטסאפ הנוגעות לרכישה של טלפונים ניידים.

עם ההתפתחות בחקירה גילו החוקרים, כי הנאשמים הונו מספר רב של קורבנות באמצעות אותם פרופילים שהקימו והציעו למכירה טלפונים ניידים חכמים.

גנבו פרטי אשראי והשתמשו בהם לרכישת מזון וקניות אישיות

מהחקירה המיומנת עלה, כי הקורבנות פנו לנאשמים בצ'אט בפייסבוק בעניין רכישת הטלפונים המוצעים למכירה ולאחר מכן ההתכתבות נמשכה בוואטסאפ, תוך שהנאשמים עושים שימוש באפליקציית "המספר הנוסף" המסווה את מספר הטלפון המקורי ויוצרת מספר אחר.

בהתכתבות בוואטסאפ דרשו הנאשמים מהקונים צילום של הכרטיס אשראי ואת צילום תעודת הזהות או רישיון הנהיגה. במידה ולקונה לא היה כרטיס אשראי, נהגו השניים לשכנע את הקורבנות למסור להם את הקוד האישי שלהם למשיכת מזומנים מהכספומט ללא הכרטיס. הנאשמים במטרה ליצור חזות של עיסקה תקינה, שלחו לטלפונים הניידים של הקורבנות קוד אימות פיקטיבי כחלק מאישור עסקת הרכישה.

במקרה אחד ציינה אחת הקורבנות, כי ביטלה את השירות של משיכת מזומנים ללא כרטיס האשראי וביקשה לשלם לשליח שיביא לה את הטלפון במזומן, אך הנאשם טען בפנייה שבשל נגיף הקורונה לא ניתן למסור מזומנים לשליח ובכך שכנע אותה לחדש את השירות של משיכה ללא כרטיס וכך עשתה. לאחר שמסרה לנאשם את הקוד, משך הנאשם כספים לשימוש העצמי ולא סיפק לה את הנייד.

עוד עלה בחקירה, כי הנאשמים נהגו לפרוץ לתאי דואר ומשם גנבו כרטיסי אשראי חדשים שנשלחו לבעליהם, הם נהגו לשוב לאותו תא דואר במטרה לאתר את המכתב הכולל את הסיסמא להפעלת הכרטיס אשראי.

הנאשמים עשו שימוש בכרטיסי האשראי הגנובים למטרותיהם האישיים לרכישת מזון וקניות.

משטרת ישראל מבקשת שלא למסור פרטי אשראי בטלפון

בתום החקירה הועברו חומרי החקירה לחטיבת התביעות של משטרת ישראל, אשר בחנה את הראיות בתיק והגישה היום (11/6) כתב אישום ובקשה למעצר עד לתום ההליכים בבית משפט השלום בעכו, בגין עבירות של הונאה בכרטיס חיוב בצוותא, קבלת דבר במרמה בצוותא, ניסיון קבלת דבר במרמה, גנבת דבר דואר בצוותא, ניסיון הונאה בכרטיס חיוב בצוותא, גנבה, נזק לרכוש במזיד בצוותא.

משטרת ישראל קוראת לציבור שלא למסור ססמאות אישיות של כרטיסי האשראי ושל חשבון הבנק לאף גורם וממליצה שלא להעביר תשלום עבור מוצרים המוצעים למכירה ברשתות החברתיות טרם קבלת המוצר והשלמת העסקה במלואה.

ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל עושה שימוש במגוון אמצעי חקירה בכדי לחשוף את אותם עבריינים הפוגעים בביטחון הציבור וברכושו במטרה להביאם לדין ולהרתיעם".

הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי וחדשות נהריה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות