fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שוטי שוטי סירתי (ובקרוב גם בנחל חדרה)

פארק נחל חדרה
פארק נחל חדרה

לאור בקשות רשויות, וביניהן חדרה, לקדם פעילויות שיט בנחלים בתחומן, פרסם המשרד להגנת הסביבה נייר מדיניות המסייע להסדרת הנושא

בעקבות בקשתה של עיריית חדרה לקדם פעילויות שיט בנחל חדרה, וכן בקשות של רשויות נוספות, פרסם המשרד להגנת הסביבה מסמך מדיניות שנועד להבהיר את מדיניות המשרד בעניין היבטים סביבתיים שאליהם יש להתייחס ופעולות שיש לבצע כדי לאפשר שיט בנחלים.

במשרד להגנת הסביבה מכירים בכך שהשיט בנחלים מהווה פעילות נופש וספורט הצוברת תאוצה בקרב קהלים שונים ומגוונים, והסבירו כי המדיניות גובשה לאור בקשות של רשויות שונות לקבלת עמדה מקצועית מטעם המשרד בנושא זה, ובכדי לסייע בידי רשות מקומית, רשות נחל  או כל גוף בעל סמכות מתאימה להסדיר קיום שיט בנחלים המצויים בתחומן.

מאחר שלכל נחל מאפיינים שונים הנובעים מהגיאוגרפיה שלו, תנאיו הפיזיים והאקולוגיים, מציג מסמך המדיניות את עמדת המשרד להגנת הסביבה בקביעת הסדרי שיט בנחל מבחינה סביבתית תוך התחשבות בייחודיות הנחל המיועד לשיט.

נייר המדיניות שפרסם המשרד להגנת הסביבה מתווה את הדרך להסדרת פעילות השיט. על-פי המדיניות שגיבש המשרד, רשות המעוניינת להסדיר שיט בנחל בתחומה תציג נתונים כמו לאילו מקטעים של הנחל הכוונה, היקפי השיט הצפויים, סוג כלי השיט, מספר מזחים או מעגנות, גודלן, מיקומן והתשתית הכללית על גדות הנחל. בנוסף יש להגיש חוות דעת מקצועיות של אקולוג אקווטי, הידרולוג ואדריכל נוף, שיבחנו את השפעת השיט על הנחל המבוקש.

לאחר הצגת נתונים אלה ונוספים, יגובשו המלצות לכל נחל והן יועברו לרשות המבקשת להסדיר את פעילות השיט, וכן לגורמים הרלוונטיים במשרד הבריאות, משרד התחבורה ומשרד הפנים במקרים המתאימים ולפי העניין.

כזכור, בשנים האחרונות גיבשה העירייה חוק עזר עירוני חדש להסדרת השייט בנחל חדרה. בשנת 2017 אישרה מועצת העיר את חוק העזר החדש: חוק עזר לחדרה (הדרת השייט בנחלים והגנה על גדותיהם) התשע"ח. החוק קודם בשיתוף פעולה של הלשכה המשפטית בעיריית חדרה, איגוד ערים לשמירת איכות הסביבה, רשות ניקוז נחלים שרון, ו"נחלים" החברה לפיתוח תיירות בחדרה, ולאחר אישורו במועצת העיר עבר חוק העזר לאישור משרד הפנים.

נייר המדיניות שפרסם המשרד להגנת הסביבה אמור לסייע בקידום הסדרת השיט המהווה נדבך נוסף בהפיכתו של נחל חדרה והפארק למוקד משיכה תיירותי מרכזי, שכבר עכשיו מעורר עניין רב לנוכח התופעה של להקות כרישים המגיעים אל שפך הנחל. בעירייה מקדמים את הסדרת הפעילות בפארק הנחל בכל ההיבטים, הן מבחינת בטיחות ציבור המתרחצים, צוללנים וכלי שיט המגיעים לאזור, והן כחלק מפיתוח התיירות בעיר חדרה.

בעירייה מברכים על פרסום המדיניות שנועדה להסדיר את השיט בנחלים, ואמרו כי הדבר יאפשר הרחבת פעילות הספורט בנחל חדרה, ושימושי בילוי ופנאי בנחל לרווחת הציבור ותושבי העיר.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות