fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סגירת המעגל המרגשת של ח"כ אוהד טל עם שורד השואה בנימין ורצברגר ז"ל

 ח"כ אוהד טל והספר, ראוי שילדי ישראל יקרו על בנימין, שורד השואה.   צילום: דוברות הציונות הדתית  

סגירת המעגל המרגשת של ח"כ אוהד טל עם שורד השואה בנימין ורצברגר ז"ל

"הספר מספר את סיפורו של בנימין הוא סיפורו של כל עם ישראל".

פהקשר המיוחד שנרקם בין הבחור הצעיר האידאליסט, אוהד טל, לבין שורד השואה שבע הימים והמעשים, בנימין ורצברגר ז"ל, הוליד מציאות מרגשת של אהבה שאינה תלויה בדבר, אהבה בין דורית.

ח"כ אוהד טל התרגש מאוד לקרוא בכנסת את הספר: "הכותל של בנימין" שכתב המחנך והסופר עמנואל בן סבו. ח"כ אוהד טל: "הסיפור הנפלא המוגש לילדי ישראל הוא סיפור של תקומה וראוי ביותר שיסופר על בנימין היקר."

הקשר המיוחד שנרקם בין הבחור הצעיר, האידיאליסט, אוהד טל, מדריך במנהרות הכותל בכותל המערבי לבין שורד השואה, בנימין ורצברגר שבחר לנקות את אבני הכותל כחלק ממסע הניצחון שלו על הנאצים, היה סיפור אהבה והערכה עצומה ממבט ראשון.

כיום, אוהד טל הינו ח"כ בסיעת הציונות הדתית  אשר זכרו של שורד השואה בנימין מלווהו בכל עשייתו. ח"כ טל התרגש מאוד לקבל את ספר הילדים: "הכותל של בנימין" המספר את סיפורו של בנימין.

ח"כ אוהד טל: "ערב יום השואה התשפ"ג, זכיתי לקבל לידיי את הספר: "הכותל של בנימין", הספר מספר את סיפורו של בנימין שורד שואה שכל חיו ערג לירושלים, בזכות הערגה הזו הגיע והגשים את חלומו, הסיפור הזה הוא סיפורו של עם ישראל, תקראו ותקריאו לילדכם את סיפור הגבורה של בנימין."

ח"כ טל מספר על הקשר האמיץ שנרקם בין השניים: "עבדתי בקרן למורשת הכותל, כמדריך במנהרות הכותל, שם פגשתי את בנימין ונפשי נקשרה בנפשו, שוחחנו הרבה על הימים ההם, על הנאצי שהבטיח לו שלא יראה לעולם את ירושלים, על הניצחון של בנימין לחונן את עפרה של ירושלים. בכל שנה ערכתי לבנימין יום הולדת עם כל הצוות, של הכותל עם רב הכותל ומנכ"ל קרן מורשת הכותל, ביקרתי את בנימין בביתו ותמיד התקבלתי בלבביות. כשהתחתנתי בנימין כובד על ידי בברכה מתחת לחופה, נפשי נקשרה בנפשו, הספר הנפלא: "הכותל של בנימין", הוא הנצחה ראויה ויפה במיוחד, כזה היה בנימין, ראוי שסיפורו המרגש יסופר לילדי ישראל, סיפור של אהבת ירושלים, סיפור הניצחון של בנימין."

הסופר עמנואל בן סבו: "מרגש מאוד שח"כ אוהד טל בתוך עיסוקיו הרבים והחשובים מצא את הזמן לזכור ולהזכיר את שורד השואה בנימין ורצברגר, באהבה אמיתי, זיכרון לדורות."

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות